• Business

    Πήτερ Γεωργιόπουλος: Οι τιμές των μετοχών και η “μαγική συνταγή” μπλοκάρουν τις συγχωνεύσεις


    Η σημαντική υποχώρηση των τιμών των μετοχών των ναυτιλιακών εταιριών με δεξαμενόπλοια και η πεποίθηση των διοικήσεων τους ότι έχουν τη “μαγική συνταγή” για να ξεπεράσουν τους ανταγωνιστές τους αποτελούν τα βασικά εμπόδια για τις συγχωνεύσεις στην αγορά των δεξαμενόπλοιων, υποστηρίζει ο Πήτερ Γεωργιόπουλος.
    Ο Πρόεδρος της ναυτιλιακής Gener8 Maritime, σχολιάζει την εικόνα της αγοράς λαμβάνοντας υπόψη την τάση που υπάρχει στην αγορά των τάνκερ και εκφράζει την επιθυμία να διευρύνει το στόλο του με εξαγορές.
    Οι εταιρίες Gener8, Frontline, Euronav και DHT Holdings έχουν όλες εκφράσει ανοιχτά την πρόθεση τους για ένωση δυνάμεων στον κλάδο και έχουν εμπλακεί σε συγχωνεύσεις και εξαγορές κατά τη διάρκεια των τελευταίων δύο ετών.
    Πήτερ Γεωργιόπουλος, Πρόεδρος
    Πήτερ Γεωργιόπουλος, Πρόεδρος Gener8
    Άλλωστε ο εφοπλιστής Πήτερ Γεωργιόπουλος είναι γνωστός για την ικανότητα του ξεπερνά τα εμπόδια και να παραμένει στους κορυφαίους της παγκόσμιας ναυτιλίας. Στο τέλος του 2014 εξέπληξε την αγορά όταν υπέγραψε συμφωνία-μαμούθ για λογαριασμό της General Maritime (Genmar), για την εξαγορά του στόλου της ναυτιλιακής εταιρείας Navig8 σιγκαπουριανών συμφερόντων, με στόλο 14 υπό ναυπήγηση μεγάλα δεξαμενόπλοια VLCC, συνολικής αξίας 1,4 δισ. δολαρίων.
    Οι δημόσιες εταιρίες είναι πολύ μεγάλες για εξαγορά
    Σήμερα ο Πήτερ Γεωργιόπουλος υποστηρίζει ότι στην αγορά των δεξαμενόπλοιωνVLCC θα ήταν δύσκολο να υπάρξει ενοποίηση δεδομένων των υψηλώνdiscount που διαπραγματεύονται οι τιμές των μετοχών της Gener8 και των ανταγωνιστών της και της καθαρής αξίας του ενεργητικού τους.
    Όταν κοιτάς τις δημόσιες εταιρίες, οι περισσότερες είναι πάρα πολύ μεγάλες και οι πλοιοκτήτες δεν θα μπορούσαν να προχωρήσουν στην εξαγορά τους με μετρητά” επισήμανε ο επικεφαλής της Gener8 κατά τη διάρκεια του conference call που πραγματοποίησε η εταιρία του για το 4ο τρίμηνο του 2015.
    “Δεν γνωρίζω κανέναν που έχει τη δυνατότητα να το κάνει και δεν γνωρίζω και τι ακριβώς θα ήθελαν οι μέτοχοι μας. Αυτό που θα θέλαμε να συμβεί είναι να δούμε μερικές μεγάλες εταιρίες του χώρου να ενώνουν τις δυνάμεις τους. Το πρόβλημα είναι ότι κάθε διοικητική ομάδα πιστεύει ότι είναι εξυπνότερη από αυτές των άλλων εταιριών και ότι έχει τη μαγική συνταγή, πράγμα που δεν είναι αλήθεια. Ελπίζουμε ότι κάποια στιγμή θα συμβεί. Δεν έχει γίνει ακόμη και με τις τιμές των μετοχών σε αυτά τα επίπεδα νομίζω ότι θα αργήσει.”
    tanker
     
    Iσχυροί στόλοι με χαμηλή αξία
    Σήμερα η Gener8, που δημιουργήθηκε από τη συγχώνευση της General Maritime και της Navig8 έχει στόλο 31 πλοία ενώ έχει παραγγείλει άλλα 14. Ο Πήτερ Γεωργιόπουλος δηλώνει ότι είναι η πρώτη φορά στην 25ετή καριέρα του που βλέπει ισχυρούς στόλους δεξαμενόπλοιων VLCC στη spot αγορά και μικρή αξία περιουσιακών στοιχείων.
    Δεν το έχω δει ποτέ πριν και μπορείτε να ρωτήσετε οποιονδήποτε δραστηριοποιείται στη συγκεκριμένη αγορά” αναφέρει χαρακτηριστικά. “Νομίζουμε ότι αυτό οφείλεται στους εξωγενείς παράγοντες που έχουμε αναφέρει. Δεν έχει να κάνει με την αγορά των δεξαμενόπλοιων γενικά και δεν αποτελεί σημάδι ότι η αγορά έχει εκτροχιαστεί και θα βυθιστεί σε έξι μήνες. Αν παρατηρήσετε του πλοιοκτήτες των VLCC θα συνειδητοποιήσετε ότι πολλοί από αυτούς έχουν και άλλες δραστηριότητες στη ναυτιλία, όπως η μεταφορά ξηρού φορτίου, η διύλιση κ.α, τις οποίες πρέπει επίσης να χρηματοδοτήσουν”.
    Όπως και άλλα στελέχη ναυτιλιακών, έτσι και ο Γεωργιόπουλος πιστεύει ότι η περιορισμένη ρευστότητα και οι οικονομικές δυσχέρειες επηρεάζουν και άλλους επιχειρηματικούς κλάδους.
    Δεν είμαστε σε θέση να αγοράσουμε
    Παρά τις χαμηλές αποτιμήσεις περιουσιακών στοιχείων, η Gener8 δεν προτίθεται να προχωρήσει σε κάποια μεγάλη κίνηση βραχυπρόθεσμα.
    Είμαστε στη σωστή θέση τώρα και περιμένουμε τα νέα πλοία”, επισημαίνει ο Γεωργιόπουλος. “Θα θέλαμε να κάνουμε αγορές σε τόσο χαμηλές τιμές αλλά δεν είμαστε σε θέση για κάτι τέτοιο.”
    O Πήτερ Γεωργιόπουλος με τη σύζυγο του Κάρα
    O Πήτερ Γεωργιόπουλος με τη σύζυγο του Κάρα
    Έχουμε οικονομική ευχέρεια, είμαστε ευχαριστημένοι με τον ισολογισμό μας αλλά δεν είμαστε σε θέση να ξοδέψουμε μετρητά για αγορές. Ωστόσο, πιστεύουμε ότι υπάρχουν ευκαιρίες για αγορά πλοίων σε καλές τιμές.”
    Η Gener8, εισηγμένη στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, ανακοίνωσε καθαρά έσοδα 45,5 εκατ. δολαρίων έναντι ζημιών 6,98 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρονιά.



    ΣΧΟΛΙΑ