• Business

    Πειραιάς: Το «Κεφάλι του Δράκου» για τους Κινέζους της Cosco – Όλο το μεγαλεπήβολο project

    • NewsRoom


    Η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων από τη  θυγατρική της Cosco που διαχειρίζεται τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ στον Πειραιά, σπάει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο και για πρώτη φορά ξεπερνά τα 2 εκατ. containers το επτάμηνο του τρέχοντος έτους. Οι Κινέζοι πλέον δρομολογούν τις πρώτες καθοριστικές κινήσεις τους μετά την ανάληψη του 51% του ΟΛΠ, με εφαλτήριο το Σεπτέμβριο.

    Σε πρώτη φάση από τα μέσα του επόμενου μήνα αναμένεται να συζητηθεί ο νέος γενικός κανονισμός εργασίας, ο κανονισμός προσωπικού και η νέα οργανωτική δομή του ΟΛΠ. Ένα από τα πρώτα μέτρα που θα εξετάζεται από τους Κινέζους είναι η καθιέρωση κάρτας εργασίας -κάτι προφανές αλλά και συνάμα πρωτόγνωρο για τα δεδομένα στον ΟΛΠ, αφού ποτέ μέχρι σήμερα δεν είχε εφαρμοστεί το μέτρο της κάρτας εργασίας ή του παρουσιολογίου!!

    piraeus cosco

    Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε ο κινεζικός όμιλος Cosco Pacific, ο όγκος φορτίων που διακινήθηκαν από τη ΣΕΠ ΑΕ παρουσίασε στο επτάμηνο του 2016 αύξηση κατά 14,2%. Συγκεκριμένα διακινήθηκαν εμπορευματοκιβώτια συνολικού όγκου 2.012.200 TEUs, έναντι 1.762.400 TEUs στο αντίστοιχο επτάμηνο του 2015. Ειδικά τον Ιούλιο, η αύξηση ήταν της τάξης του 15,2%, στα 323,3 εκατ. Teu από 280,6 εκατ. Teu τον ίδιο μήνα πέρυσι, γεγονός που οφείλεται και στις απεργίες που έπληξαν την προβλήτα Ι του ΟΛΠ και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

    Το «Κεφάλι του Δράκου»

    Σε κάθε περίπτωση, από τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα ο κινεζικός κολοσσός προκύπτει αδιαμφισβήτητα, ότι ο Πειραιάς ήταν το λιμάνι που διακίνησε τον μεγαλύτερο όγκο μεταξύ των ευρωπαϊκών λιμένων που ελέγχει η Cosco και έπεται συνέχεια. Τα στοιχεία αυτά έρχονται να ενισχύσουν την από καιρό εκπεφρασμένη βούληση της διοίκησης της Cosco Pacific να μετατρέψει τον Πειραιά στον κύριο εμπορευματικό σταθμό της στην Ευρώπη και στο λεγόμενο «Κεφάλι του Δράκου» για την υλοποίηση του μεγαλεπήβολου project της κινεζικής κυβέρνησης China-Europe LandSea Express Line.

    Το ευρωπαϊκό κομμάτι της China-Europe LandSea Express Line αποτελείται από το λιμάνι του Πειραιά και το νέο σιδηρόδρομο Ουγγαρίας – Σερβίας που είναι υπό κατασκευή και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2017. Η γραμμή αυτή αποτελεί, με τη σειρά της, μέρος της στρατηγικής πρωτοβουλίας της κινεζικής κυβέρνησης «Οne belt, Οne road», με  το λιμάνι του Πειραιά να αναβαθμίζεται και να εξελίσσεται σε κέντρο διανομής της Ανατολικής Μεσογείου και νότια πύλη εισόδου για την κεντρική Ευρώπη και τα Βαλκάνια.

    piraeus-port containers

    Ο Πειραιάς και τα άλλα λιμάνια της Cosco

    Kι ενώ η ΣΕΠ σπαέι το ένα ρεκόρ μετά το άλλο, πτώση που φτάνει το 20% παρουσιάζουν οι όγκοι που διακινήθηκαν από τον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων που ελέγχουν οι Κινέζοι στο Σουέζ.

    cosco pacific

    Από τα ίδια στοιχεία προκύπτει πως ο συνολικός όγκος φορτίου που διακινήθηκε από τους 36 εμπορευματικούς σταθμούς που ελέγχει πλέον ο όμιλος Cosco Pacific στην Κίνα και στο εξωτερικό διακινήθηκαν στο επτάμηνο του 2016 περί τα 54.022.900 TEUs έναντι 52.191.500 TEUs. Η αύξηση φτάνει το 3,5%, ποσοστό που αντιστοιχεί σε περίπου 2.000.000 TEUs πρόσθετου φορτίου έναντι του επταμήνου του 2015.

    Οι οκτώ τερματικοί σταθμοί που ελέγχει πλέον ο όμιλος Cosco Pacific εκτός Κίνας διακίνησαν στο επτάμηνο 7.460.300 TEUs έναντι 5.858.000 TEUs στο αντίστοιχο περυσινό διάστημα, με αύξηση περί το 27,4%. Η μεγάλη αύξηση δεν οφείλεται μόνο στις καλές επιδόσεις του Πειραιά, αλλά και στο γεγονός πως φέτος προστέθηκαν δύο τερματικοί σταθμοί. Πρόκειται για τον τερματικό σταθμό που διαχειρίζεται η θυγατρική Kumport Liman Hizmetleri ve Lojistik Sanayi ve Ticaret A.Ş στην Τουρκία και τον τερματικό στο Μπούσαν της Νότιας Κορέας που διαχειρίζεται η Korea Express Busan Container Terminal Corp.

    Παρά τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η κινεζική οικονομία, αρκετοί από τους τερματικούς σταθμούς που ελέγχει η Cosco Pacific στην Κίνα παρουσίασαν αύξηση του διακινούμενου φορτίου. Ωστόσο αρνητικά εξακολουθούν να κινούνται οι δραστηριότητες στο Χονγκ Κονγκ, με το διακινούμενο φορτίο στον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων Cosco-HIT να υποχωρούν 16,5% στο επτάμηνο και στον Asia Container Terminal η βουτιά να φτάνει το 18,4%.

    Τέλος, μετά την εξαγορά του ΟΛΠ, η Cosco ήρθε σε συμφωνία για την απόκτηση ποσοστού 35% στο σταθμό εμπορευματοκιβωτίων Euromax Terminal Rotterdam από τη Hutchison Port Holdings. Πρόκειται για τερματικό σταθμό συνολικής χωρητικότητας 2.300.000 TEUs τον χρόνο.

    Διαβάστε ακόμη:

    http://www.mononews.gr/tileoptikes-adies-dday-o-polemos-ton-kanalarchon/68586

     

     



    ΣΧΟΛΙΑ