ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ο χαμός στο ΜΜ, το limit up της Βρεττού, η ανηφόρα του Εξάρχου και τα 1,8 b, το ράλι της Intracom, τα 4 deals, το ρεκόρ της ΓΕΚ, ο Μυλωνάς και η Τειρεσίας, η νέα εταιρεία του εφοπλιστή και 4 πολιτικά quiz
Μπρος παίρνουν ξανά τα έργα στη διαχείριση απορριμμάτων τουλάχιστον στην Αττική όπως φαίνεται τόσο από τις επιχειρηματικές κινήσεις όσο και από τις αποφάσεις του Περιφερειάρχη Αττικής, Νίκου Χαρδαλιά.
Πιο συγκεκριμένα, όσον αφορά τις επιχειρηματικές εξελίξεις ο Όμιλος Motor Oil βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με την Ελλάκτωρ για την εξαγορά της θυγατρικής της, ΗΛΕΚΤΩΡ, η οποία δραστηριοποιείται στα έργα διαχείρισης απορριμμάτων και περιβάλλοντος, έναντι 114 εκατ. ευρώ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Motor Oil έχει εξαγοράσει ήδη από το 2022 την Θαλής Περιβαλλοντικές Υπηρεσίες, η οποία αποτελεί μία σταθερή δύναμη στα έργα διαχείρισης απορριμμάτων, ενώ την ίδια χρονιά προχώρησε και στην εξαγορά της VERD.
Με αυτές τις κινήσεις η Motor Oil εισέρχεται πλέον για τα καλά τον τομέα των εναλλακτικών καυσίμων και της κυκλικής οικονομίας, ο οποίος αποτελεί μαζί με την κινητικότητα και το Retail και τη Διύλιση, τον εφοδιασμό και την εμπορία, καθώς και τις ΑΠΕ έναν από τους βασικούς πυλώνες της εταιρείας.
Εκτός όμως από την Motor Oil κα η ΑΓΕΤ Ηρακλής προχώρησε στις αρχές του 2024 στην εξαγορά μίας μικρομεσσαίας εταιρείας με μεγάλη πείρα στα έργα απορριμμάτων.
Πρόκειται για την Watt, του Θανάση Κατρή, o οποίος στο παρελθόν αποτέλεσε σημαντικό στέλεχος της ΗΛΕΚΤΩΡ καθώς πρόκειται για την ΤΟΜΗ που ίδρυσε ο ίδιος το 1985 και το 2001 εξαγοράστηκε από τον Όμιλο Ελλάκτωρ. Δεν είναι η πρώτη φορά που η εταιρεία πολιορκήθηκε από έναν μεγάλο όμιλο, καθώς και στο παρελθόν είχε διαρρεύσει ότι βρισκόταν σε επαφές με την Intrakat
Οι αλλαγές που φέρνει ο Νίκος Χαρδαλιάς
Σχετικά με τις διοικητικές αποφάσεις για τα έργα διαχείρισης απορριμμάτων τουλάχιστον στην Περιφέρεια Αττικής, ο Νίκος Χαρδαλιάς προχώρησε σε ένα lifting του φορέα που δημοπρατεί και παρακολουθεί την πορεία των έργων διαχείρισης απορριμμάτων.
Πρόκειται για τον Ειδικό Διαβαθμιδικό Σύνδεσμο του Νομού Αττικής (ΕΔΣΝΑ) με νέο Πρόεδρο τον Αντιπεριφερειάρχη Περιβάλλοντος και Ποιότητας Ζωής, Μπάμπη Σιάτρα. Μάλιστα στόχος του Νίκου Χαρδαλιά είναι να βάλει ξανά μπρος τα δύο «βαλτωμένα ΣΔΙΤ» της Περιφέρειας Αττικής.
Ωστόσο, το αν θα παραμείνουν τα δύο ΣΔΙΤ στη δικαιοδοσία του ΕΔΣΝΑ, ο οποίος αντιμετωπίζει οικονομικά προβλήματα και δεν έχει καταφέρει να δημοπρατήσει επιτυχώς ούτε ένα έργο διαχείρισης απορριμμάτων επί της διοίκησης του Γιώργου Πατούλη, παραμένει ένα ερωτηματικό.
Μάλιστα, ο Περιφερειάρχης Αττικής, έχει κάνει λόγο για την αναγκαιότητα μητροπολιτικής διαχείρισης των αστικών απορριμμάτων, ενώ πλέον εκτός από τα δύο ΣΔΙΤ εξετάζεται και η δημοπράτηση πάλι μέσω ΣΔΙΤ για μονάδες καύσης στην Αττική.
Μάχες για έργα αξίας 898 ευρώ στην Αττική
Το 2024 φέρνει την ισχυροποίηση δύο μεγάλων εταιριών, της Motor Oil και της ΑΓΕΤ Ηρακλής, με αποτέλεσμα να υπάρχει ένα ανακάτεμα στην τράπουλα των έργων και αναδεικνύονται νέες δυνάμεις στη διεκδίκηση των έργων.
Υπενθυμίζεται ότι στα τέλη του 2020 ο τότε Περιφερειάρχης Αττικής, Γιώργος Πατούλης, είχε προκηρύξει μέσω του ΕΔΣΝΑ με πρόεδρο τότε τον Βασίλη Κόκκαλη, τρεις μονάδες διαχείρισης απορριμμάτων συνολικής αξίας 898 εκατ. ευρώ, τα οποία ωστόσο είτε δεν προχώρησαν ποτέ είτε έχουν βαλτώσει.
Ωστόσο δείχνουν το ενδιαφέρον των εγχώριων Ομίλων για τη νέα «φουρνιά» έργων και τις μάχες που αναμένεται να δοθούν σε αυτό τον τομέα.
Το πρώτο έργο που δημοπρατήθηκε ήταν η μονάδα απορριμμάτων στο Γραμματικό αξίας 138 εκατ. ευρώ με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2021-2027. Ο διαγωνισμός αφορούσε σε δημόσιο έργο και προσφορές είχαν υποβάλει τα εξής σχήματα:
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Intrakat-Watt
ΑΒΑΞ-ΑΑΓΗΣ
ΗΛΕΚΤΩΡ – Μεσόγειος Α.Ε.
Το έργο έμπλεξε σε έναν κυκεώνα προσφυγών, ενώ ως κατάληξη είχε να αποκλειστούν τα δύο εκ των τριών σχημάτων και μειοδότης να είναι η κοινοπραξία των ΗΛΕΚΤΩΡ – Μεσόγειος Α.Ε. Εν τούτοις τα άλλα δύο σχήματα προσέφυγαν στην Ενιαία Αρχή Δημοσίων Έργων (ΕΑΔΗΣΥ) με αποτέλεσμα ο διαγωνισμός να βγει άγονος και να ματαιωθεί το καλοκαίρι του 2022, ενώ έκτοτε δεν υπάρχει κάποια ανακοίνωση για εκ νέου προκήρυξη.
Όσον αφορά τα ΣΔΙΤ πρόκειται για δύο έργα συνολικής αξίας 761 εκατ. ευρώ που είχαν χωροθετηθεί στη Φυλή και το Σχιστό, τα οποία εκτός από τις μεγάλες δυνάμεις των κατασκευαστών είχαν προσελκύσει το ενδιαφέρον και μεγάλων ονομάτων στην παραγωγή τσιμέντου.
Αναλυτικότερα οι τότε συμμαχίες είχαν διαμορφωθεί ως εξής:
ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ-ΤΙΤΑΝ
Motor Oil-ΑΒΑΞ-Thalis
Mytilineos-ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ Α.Ε.
ΗΛΕΚΤΩΡ-ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις
Intrakat – Watt – Geocycle Hellas (Όμιλος Ηρακλής)
Τα παραπάνω έργα δεν έχουν ματαιωθεί, αλλά έχουν παγώσει καθώς βρίσκονται εδώ και δύο τουλάχιστον χρόνια στο στάδιο των διαπραγματεύσεων για το τελικό οικονομικό και τεχνικό αντικείμενο των έργων.
Ωστόσο, ο διάλογος αυτός δεν προχωρά, ενώ όπως έχει γράψει το mononews η Περιφέρεια Αττικής είχε δεύτερες σκέψεις για τη χωροθέτηση της μονάδας στη Φυλή καθώς είχε ζητήσει μελέτη από τη εταιρεία VMA, η οποία πρότεινε έξι εναλλακτικές τοποθεσίες για την κατασκευή της.
Διαβάστε επίσης:
Τα γενέθλια του Σωκράτη Κόκκαλη και ποιες είναι οι αμοιβές που λαμβάνει από Ιντρακόμ – Ιντραλότ
Γιάννης Αντετοκούνμπο: Μπορεί να αγοράσω Παναθηναϊκό ή Ολυμπιακό, αν τους πουλάνε
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Zeus+Δione: Στρατηγική συμφωνία επένδυσης από το Halcyon Equity Partners S.C.A. SICAR
- Eurobank: Ποιοι αγόρασαν το senior preferred ομόλογο – Σε ξένους επενδυτές το 93%
- Έκτακτο δελτίο επιδείνωσης καιρού: Βροχές, καταιγίδες, χαλάζι και κεραυνοί – Πού αναμένονται έντονα φαινόμενα
- Ολοκληρώνεται η πώληση των δύο πλοίων της Zante Ferries στην Fast Ferries του Θεολόγου Παναγιωτάκη