• Business

    Παρασκήνιο: Πώς ο Στουρνάρας… ακύρωσε τον Σπίρτζη (και τον Καλογρίτσα) και το έργο Πάτρα-Πύργος αξίας 500 εκ. ευρώ

    Χρήστος Καλογρίτσας.

    Χρήστος Καλογρίτσας.


    Ο Χρήστος Καλογρίτσας έμοιαζε να έχει πάρει… προσωπικά την κατασκευή του οδικού άξονα Πάτρα-Πύργος, με την εταιρεία του «Τοξότης» να έχει εξασφαλίσει τα πρώτα τρία τμήματα (από τα συνολικά οκτώ) του οδικού άξονα που έχουν δημοπρατηθεί, και όλοι θεωρούσαν σχεδόν δεδομένο ότι θα αποκτούσε και το τέταρτο τμήμα. Αλλά τα πράγματα δεν πήγαν όπως ακριβώς τα υπολόγιζε ο «εργολάβος του Μαξίμου»…

    Αν και ο αρμόδιος υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστος Σπίρτζης έκανε ό,τι περνούσε από το χέρι του για να μπορέσει ο (κουμπάρος του) Χρήστος Καλογρίτσας να μπει στο παιχνίδι, αποφασίζοντας το «σπάσιμο» του έργου, συνολικής αξίας περίπου 475 εκατομμυρίων ευρώ, ώστε να μπορούν να συμμετάσχουν στον διαγωνισμό και μικρότεροι εργολάβοι (όπως είναι ο Χ. Καλογρίτσας, του οποίου η εταιρεία διαθέτει πτυχίο 6ης εργοληπτικής τάξης), η αποβολή της εταιρείας του υιού Καλογρίτσα από τη διαγωνιστική διαδικασία για τις τηλεοπτικές άδειες φαίνεται ότι δεν αφήνει ανεπηρέαστο και τον πατέρα Καλογρίτσα.

    Μόνο έτσι μπορεί να εξηγήσει κανείς την κίνηση του υπουργείου να αναβάλει τον διαγωνισμό για την εκτέλεση του τέταρτου τμήματος του οδικού άξονα Πάτρα-Πύργος (Βάρδα – Α.Κ. Κυλλήνης), προϋπολογισμού 70,71 εκατομμυρίων ευρώ, με πρόσχημα το γεγονός ότι δεν υπήρχε διαθέσιμος εκπρόσωπος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος – κι ενώ η νομοθεσία ορίζει πως η επιτροπή διεξαγωγής διαγωνισμού μπορεί να προχωρήσει κανονικά στις εργασίες και χωρίς την παρουσία εκπροσώπου του ΤΕΕ…

    Αναπόφευκτα το μυαλό του καθενός πηγαίνει στις χθεσινές εξελίξεις με την αποβολή της εταιρείας του Ιωάννη-Βλαδίμηρου Καλογρίτσα από τη διαδικασία αδειοδότησης των τηλεοπτικών καναλιών, και στην ανακοίνωση του ιδίου, στην οποία μεταξύ άλλων αναφέρει ότι στόχος των εις βάρος του δημοσιευμάτων, ο οποίος μάλιστα επετεύχθη όπως λέει, ήταν «να με αποκόψει από τις πηγές και τις διαδικασίες χρηματοδότησής μου».

    Μήπως αυτή η αποκοπή από τις πηγές χρηματοδότησης (δηλαδή την Attica Bank, που ήταν και αυτή που εξέδωσε την εγγυητική επιστολή ύψους 3 εκατομμυρίων ευρώ η οποία εξέπεσε υπέρ του Δημοσίου μετά την αποβολή της εταιρείας Καλογρίτσα) επηρεάζει και τον πατέρα Καλογρίτσα; Μήπως ο Χρήστος Καλογρίτσας δεν ήταν σε θέση να προσκομίσει εγκαίρως την εγγυητική επιστολή του 1 εκατ. ευρώ για τη συμμετοχή στον διαγωνισμό για το τέταρτο τμήμα του οδικού άξονα Πάτρα-Πύργος; Και τι μπορεί να σημαίνει αυτό για τις εγγυητικές επιστολές συνολικού ύψους 3 εκατ. ευρώ που έχει προσκομίσει ο εργολάβος για τα τρία προηγούμενα τμήματα, αλλά και για τις εγγυητικές επιστολές καλής εκτέλεσης που θα κληθεί να προσκομίσει στο μέλλον;

    Υπό αυτό το πρίσμα, είναι εξαιρετικά αβέβαιο αν η εταιρεία του Χρήστου Καλογρίτσα θα μπορέσει τελικά να φέρει σε πέρας το έργο που έχει αναλάβει, αφού τυχόν αδυναμία προσκόμισης των εγγυητικών επιστολών καλής εκτέλεσης θα σημάνει άμεσα την αποβολή της από τον διαγωνισμό της και την ανακήρυξη του επόμενου μειοδότη σε ανάδοχο του έργου. Και φυσικά αυτό θα αποτελέσει τεράστιο οικονομικό πλήγμα για την οικογένεια Καλογρίτσα, καθώς αθροιστικά η εγγυητική επιστολή για την (χαμένη) τηλεοπτική άδεια και οι εγγυητικές επιστολές για τα τρία πρώτα μέρη του οδικού άξονα Πάτρα-Πύργος «κοστίζουν» 6 εκατομμύρια ευρώ…

    Διαβάστε ακόμα στο mononews.gr:

    http://www.mononews.gr/ola-ta-matia-strammena-sto-savvidi-ke-pote-tha-vali-ta-lefta-tin-paraskevi-sinedriazi-ste/77507



    ΣΧΟΛΙΑ