• Business

    Παπουτσάνης: Πώς «κέρδισε» την ελληνική γραφειοκρατία και μαζί τα εύσημα του πρωθυπουργού


    Με τις «μηχανές στο φουλ» λειτουργεί η «Παπουτσάνης», η οποία από την περασμένη Κυριακή ξεκίνησε και επίσημα την παραγωγή αντισηπτικών. Η γνωστή βιομηχανία καλλυντικών αποφάσισε να επεκταθεί στη συγκεκριμένη κατηγορία απολυμαντικών, προκειμένου να καλύψει την απόλυτη έλλειψη που υπάρχει στην αγορά τη δεδομένη στιγμή.

    Η πανδημία εκτόξευσε τη ζήτηση σε πρωτοφανή επίπεδα, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει… ούτε μπουκαλάκι για δείγμα στα ράφια των σούπερ μάρκετ. Μάλιστα, η καταναλωτική «φρενίτιδα» για τα καθαριστικά προϊόντα που προκάλεσε ο φόβος για τις επιπτώσεις του κορονοϊού ανάγκασε την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης να βάλει πλαφόν στις αγορές (2 ανά πελάτη).

    Η εταιρεία κινήθηκε ταχύτατα μετά την ΠΝΠ που εξέδωσε η κυβέρνηση για την παροχή άδειας κατ’ εξαίρεση σε εταιρείες καλλυντικών να παράξουν και αντισηπτικά για ένα διάσημα ορισμένων μηνών και πέτυχε να ολοκληρώσει τις απαιτούμενες ενέργειες σε χρόνο ρεκόρ.

    «Μέσα σε 15 μέρες καταφέραμε να εξασφαλίσουμε την άδεια και να ξεκινήσουμε παραγωγή. Πρόκειται για χρόνο- ρεκόρ», σημειώνει στο mononews.gr κορυφαίο στέλεχος της εταιρείας, για να προσθέσει πως υπό κανονικές συνθήκες απαιτείται 1,5 χρόνος! Ο ίδιος αναγνωρίζει πως η κυβέρνηση επέδειξε πρωτοφανή αντανακλαστικά στο αίτημα της εταιρείας αλλά και τη βούληση να προχωρήσουν οι αδειοδοτήσεις ταχύτατα, σημειώνοντας πως είναι μια ιδιαίτερα ενθαρρυντική για την επιχειρηματικότητα και όχι μόνο εξέλιξη.

    Την πρωτοβουλία της Παπουτσάνης εξήρε και ο πρωθυπουργός, ο οποίος είχε την περασμένη Πέμπτη και τηλεδιάσκεψη με στελέχη της εταιρείας. Ο κ. Μητσοτάκης εξήρε τη διοίκηση της «Παπουτσάνης» για τον τρόπο που αντιμετώπισε μία γραφειοκρατική δυστοκία του συστήματος και να γίνει υποδειγματική προσαρμογή των λειτουργιών μιας επιχείρησης προς όφελος του πολίτη.

    Τη Δευτέρα, η ιστορική βιομηχανία σχεδιάζει να καταθέσει και τα τελευταία στοιχεία για να λάβει κανονική άδεια. Μάλιστα, η παραγωγή αντισηπτικών θα μπορούσε να είναι μια εξαιρετικά προσοδοφόρα δραστηριότητα για την εταιρεία καθώς είναι αρκετά πιο ανταγωνιστική ακόμη και από τις εδραιωμένες εταιρείες του χώρου. Αυτή τη στιγμή, σύμφωνα με πηγές της «Παπουτσάνης» η προτεινόμενη τιμή πώλησης για τη φιάλη των 60ml είναι 0,70 ευρώ όταν προϊόν 50 ml της ηγέτιδας του χώρου στα supermarket  πωλείται έναντι 3 ευρώ!

    Η διανομή σε πρώτη φάση αφορά στις οργανωμένες αλυσίδες τροφίμων, οι οποίες συγκεντρώνουν την μεγαλύτερη ζήτηση. Μόλις καλυφθούν οι ελλείψεις στα σούπερ μάρκετ, θα αρχίσει η διάθεση και στα φαρμακεία και σε επόμενη φάση θα επεκταθούν και στα ξενοδοχεία εντός και εκτός συνόρων, όπου παραδοσιακά η «Παπουτσάνης» έχει ισχυρή παρουσία, μόλις επιτραπεί η λειτουργία τους.

    «Πρόκειται για μια καινούρια ανάγκη που θα συνεχίσει να υπάρχει από εδώ και πέρα. Θεωρούμε πως τα ξενοδοχεία στο πακέτο των ειδών προσωπικής περιποίησης που θα προσφέρουν θα συμπεριλάβουν στο εξής και τα μπουκαλάκια αντισηπτικών», αναφέρει καλά πληροφορημένη πηγή. Βέβαια, σπεύδει να τονίσει πως οι προσδοκίες για την πορεία της φετινής σεζόν έχουν χαμηλώσει αισθητά, αφού όλα δείχνουν ότι η τουριστική κίνηση θα είναι σημαντικά μειωμένη.

    Στον αντίποδα, ιδιαίτερα θετικές είναι οι εκτιμήσεις για την εξαγωγική δραστηριότητα, καθώς η ζήτηση στη διεθνή αγορά είναι εξίσου υψηλή, όχι μόνο για τα σαπούνια, αλλά και για τις σαπωνόμαζες προνομιακό πεδίο της «Παπουτσάνης». Είναι χαρακτηριστικό πως η Unilever αλλά και η Henkel, με τις οποίες συνεργάζεται (παράγει προϊόντα για λογαριασμό τους) ρωτάνε εάν μπορεί να διαχειριστεί μια αύξηση των παραγγελιών κατά 50% ή και κατά 100% σε σχέση με σήμερα.

    Η εταιρεία συνεχίζει τις επενδύσεις, οι οποίες στοχεύουν στην αναβάθμιση και στον εκσυγχρονισμό του εργοστασίου που εδρεύει στην Ριτσώνα. Για το 2020 έχει προγραμματίσει επενδύσεις ύψους 4 εκατ. ευρώ, ωστόσο αυτές δεν αποκλείεται να αυξηθούν ανάλογα με τις ανάγκες.

    H Παπουτσάνης είναι η πρώτη εταιρεία παραγωγής σαπουνιού στην Ελλάδα. Η αρχή έγινε στην Λέσβο το 1870, όπου ο οραματιστής και επιχειρηματίας της εποχής Δημήτρης Παπουτσάνης κατασκευάζει το πρώτο ατμοκίνητο εργοστάσιο παραγωγής ελαιόλαδου και σαπωνοποιείου της περιοχής. Με εκλεκτές πρώτες ύλες τα αγνά φυτικά έλαια, αρχίζει να παράγει πράσινο σαπούνι ελαιόλαδου και ανοίγει το δρόμο για τη δημιουργία μιας ιστορικής εταιρείας που συνεχίζει την επιτυχημένη της πορεία μέχρι σήμερα, σχεδόν 150 χρόνια αργότερα.

    Σήμερα, σχεδόν 150 χρόνια αργότερα αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους παραγωγούς σαπουνιών και υγρών καλλυντικών στην Ευρώπη και παράγει πάνω από 100 εκατομμύρια προϊόντα ετησίως. Απασχολεί πάνω από 140 άτομα προσωπικό και έχει κύκλο εργασιών που υπερβαίνει τα 30 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση.

    Όσον αφορά στα αντισηπτικά, για την τρέχουσα περίοδο η εταιρεία θα παράγει 150.000 φιαλίδια τσέπης ανά 24 ώρες επί επταήμερης βάσης, ενώ εφόσον υπάρχει μεγαλύτερη ανάγκη η παραγωγή μπορεί να ανέλθει σε 250.000 φιαλίδια ανά 24 ώρες.



    ΣΧΟΛΙΑ