• Business

    Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής: Έξυπνα βαρέλια, καλλιέργεια μελιτζάνας και συστήματα διαχείρισης νερού «δια χειρός» μαθητών

    • NewsRoom

    Με το βλέμμα στραμμένο στον στόχο της δημιουργίας ενός πιο βιώσιμου κόσμου, δημιουργικότητα, φαντασία, θετική ενέργεια και ελπίδα για το μέλλον, περισσότεροι από 1.200 μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης έδωσαν και φέτος ηχηρό «παρών» στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής 2022, παρουσιάζοντας τις δικές τους πρωτότυπες τεχνολογικές ιδέες.

    Στο επίκεντρο αυτήν τη φορά ήταν η ψηφιακή ανάπτυξη του πρωτογενούς τομέα και της αγροτικής παραγωγής, θέμα που, όπως αποδείχθηκε, ενέπνευσε ιδιαίτερα τους μαθητές, οι οποίοι ανέπτυξαν έξυπνες ρομποτικές εφαρμογές που δίνουν λύση σε πληθώρα προβλημάτων.

    Έξυπνα βαρέλια, διαχείριση νερού και καλλιέργεια… μελιτζάνας

    Ενδεικτική είναι, μεταξύ των ομάδων που ξεχώρισαν, η περίπτωση της ομάδας «Ρομπομπλιμπλίκια» από την Αττική, η οποία κατασκεύασε «έξυπνα βαρέλια», τα οποία εκτός από τη συλλογή φυσικών δεδομένων για την ποιότητα του κρασιού, μετρούν και τα βλαβερά αέρια που παράγονται κατά τη διαδικασία της ζύμωσης, ενεργοποιώντας -σε περίπτωση κινδύνου- σύστημα συναγερμού και εξαερισμού των εγκαταστάσεων.

    Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής
    Η ομάδα «Ρομπομπλιμπλίκια» από την Αττική

    Η «Lousios Waterpower Team» από τη Δημητσάνα παρουσίασε, από την πλευρά της, ένα έξυπνο σύστημα διαχείρισης και διανομής νερού.

    Η ομάδα «Lousios Waterpower Team»

    Επίσης, οι «Robo-Thinkers» από τη Λάρισα δημιούργησαν ένα ρομποτικό σύστημα που χρησιμοποιείται για την αγροτική καλλιέργεια, παρακολούθηση, προστασία από καιρικές συνθήκες και αυτόματη συγκομιδή ντομάτας και μελιτζάνας.

    Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής
    Η ομάδα «Robo-Thinkers»

    Μαθαίνουμε διασκεδάζοντας

    Η αλήθεια είναι ότι κάθε χρόνο οι μαθητές καταφέρνουν να εντυπωσιάσουν με τη δημιουργικότητα, τη φαντασία και τις δεξιότητές τους, αποδεικνύοντας με τον καλύτερο τρόπο τη χρησιμότητα της εκπαιδευτικής ρομποτικής για την εξοικείωση των παιδιών με τον «μαγικό» κόσμο της τεχνολογίας. Την ίδια στιγμή, ρομποτική και STEM  (Science, Technology, Engineering, Mathematics) βοηθούν τα παιδιά να καλλιεργήσουν πρόσθετες δεξιότητες, κινητοποιώντας με διασκεδαστικό και ιδιαίτερα δημιουργικό τρόπο σώμα και πνεύμα και αναδεικνύοντας νέα ταλέντα. Παράλληλα, μέσα από τη βιωματική αυτή ομαδική εκπαιδευτική και μαθησιακή διαδικασία, τα παιδιά μαθαίνουν να συνεργάζονται, να ενδιαφέρονται για τα κοινά, να αναζητούν λύσεις, να βάζουν από νωρίς το δικό τους λιθαράκι στην κοινωνία που ζούμε.

    Ενδεικτικό του μεγάλου ενδιαφέροντος που υπάρχει σήμερα για τη ρομποτική και το STEM είναι ότι στον φετινό διαγωνισμό, που διοργανώθηκε για όγδοη συνεχή χρονιά από τον Μη Κερδοσκοπικό Οργανισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής και Επιστήμης WRO Hellas, με στρατηγικό συνεργάτη την COSMOTE, συμμετείχαν συνολικά πάνω από 260 μαθητικές ομάδες νηπιαγωγείου, δημοτικού, γυμνασίου και λυκείου από όλα τα μέρη της Ελλάδας.

    «Κάθε χρόνο βλέπουμε με χαρά και ενθουσιασμό ολοένα και περισσότερους μαθητές, με όρεξη και αγάπη για την τεχνολογία, να παίρνουν μέρος στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής, δημιουργώντας καινοτόμες εφαρμογές. Σε μια περίοδο που η χώρα μας έχει ανάγκη, περισσότερο από ποτέ, νέα ταλέντα με τεχνολογικές σπουδές και δεξιότητες, η εκπαιδευτική ρομποτική αποτελεί έναν διασκεδαστικό και δημιουργικό τρόπο, για να γνωρίσουν τα παιδιά τον «μαγικό» κόσμο της τεχνολογίας. Στην COSMOTE πιστεύουμε σε έναν πιο βιώσιμο κόσμο, καλύτερο για όλους, με όχημα την τεχνολογία και γι’ αυτό θα συνεχίσουμε να βρισκόμαστε στο πλευρό τους», δήλωσε ο κ. Γιώργος Αθανασόπουλος, Chief Officer Λειτουργιών & Συστημάτων Πληροφορικής Ομίλου ΟΤΕ.

    «Στον WRO Hellas στηρίζουμε από το 2007 την κατανόηση της μεθόδου STEM και της ρομποτικής από τους μαθητές. Μέσα από την εκπαιδευτική ρομποτική επιχειρούμε να τους βοηθήσουμε να αναπτύξουν κι άλλες δεξιότητες, που θα αποτελέσουν εφόδιο για τη ζωή τους, όπως η επίλυση προβλημάτων, η ομαδική εργασία και η υλοποίηση projects. Σε συνεργασία με τον στρατηγικό μας συνεργάτη, την COSMOTE, συνεχίζουμε την προσπάθειά μας, μένοντας δίπλα στην εκπαιδευτική κοινότητα και προσφέροντας γνώση και δωρεάν εξοπλισμό σε ολόκληρη τη χώρα», ανέφερε ο κ. Ιωάννης Σομαλακίδης, Πρόεδρος του WRO Hellas.

    Να σημειωθεί ότι στο πλαίσιο του διαγωνισμού βραβεύθηκαν, επίσης, για τη συμβολή τους στην ανάπτυξη της εκπαιδευτικής ρομποτικής στην Ελλάδα ο Αντιπρόεδρος της Βουλής κ. Νικήτας Κακλαμάνης και ο ακαδημαϊκός Δρ. Σταμάτης Κριμιζής.

    Τα αποτελέσματα του 8ου Πανελλήνιου Διαγωνισμού Εκπαιδευτικής Ρομποτικής είναι διαθέσιμα στην ιστοσελίδα του WRO Hellas.

    Η ομάδα «Sinnefo Lab»

    COSMOTE: Στηρίζοντας σταθερά την εκπαιδευτική ρομποτική και το STEM στα ελληνικά σχολεία

    Η COSMOTE είναι από τους πρώτους ιδιωτικούς φορείς που επενδύουν συστηματικά τα τελευταία 8 χρόνια στη διάδοση της εκπαιδευτικής ρομποτικής και του STEM στα ελληνικά σχολεία, ως στρατηγικός συνεργάτης του Μη Κερδοσκοπικού Οργανισμού Εκπαιδευτικής Ρομποτικής και Επιστήμης WRO Hellas.

    Στο πλαίσιο αυτό, η COSMOTE:

    • υποστηρίζει τους διαγωνισμούς εκπαιδευτικής ρομποτικής, στους οποίους μέχρι σήμερα έχουν σημειωθεί περίπου 30.000 συμμετοχές μαθητών·
    • στηρίζει ενημερωτικά σεμινάρια εκπαιδευτικών με περισσότερες από 8.500 συμμετοχές·
    • έχει διαθέσει δωρεάν περισσότερα από 850 πακέτα εκπαιδευτικού εξοπλισμού σε σχολεία·
    • έχει δημιουργήσει τις πρώτες ταινίες στην Ελλάδα με θέμα την εκπαιδευτική ρομποτική, Robogirl και The Real Robokids. Μέσα από τις ταινίες έγινε περισσότερο γνωστή η εκπαιδευτική ρομποτική ενώ σημειώθηκε και σημαντική αύξηση συμμετοχών στους πανελλήνιους διαγωνισμούς.

    Οι πρωτοβουλίες της COSMOTE για την εκπαιδευτική ρομποτική και το STEM έχουν ωφελήσει συνολικά περισσότερους από 170.000 μαθητές και καθηγητές και εντάσσονται στη στρατηγική της για την αντιμετώπιση κοινωνικών προκλήσεων ανάμεσα στις οποίες είναι και η ψηφιακή συμπερίληψη. Στο πλαίσιο αυτό, η COSMOTE στηρίζει την ανάπτυξη των ψηφιακών δεξιοτήτων που είναι απαραίτητες για την ισότιμη συμμετοχή όλων στη νέα ψηφιακή κοινωνία και έχει στόχο να συμβάλει σε έναν πιο βιώσιμο κόσμο, καλύτερο για όλους.