• Business

    Παναγιώτης Τσινάβος: Η άνοδος τιμών σε πρώτες ύλες και υλικά συσκευασίας είναι κερδοσκοπική – Στόχος οι εξαγωγές στο 60%

    Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΚΡΙ ΚΡΙ, Παναγιώτης Τσινάβος


    “Δε δικαιολογείται η άνοδος των τιμών σε όλα τα προϊόντα, είναι κερδοσκοπική”, τόνισε μιλώντας χθες σε δημοσιογράφους ο κ. Παναγιώτης Τσινάβος, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Κρι-Κρι.

    “Διανύουμε μια κατάσταση παγκοσμίως δύσκολη λόγω της μεγάλης ενεργειακής κρίσης στο φυσικό αέριο και την ηλεκτρική ενέργεια, που εμείς στη μεταποίηση την πληρώνουμε πάρα πολύ ακριβά. Βλέπουμε μια κερδοσκοπική άνοδο των τιμών σε πρώτες ύλες και υλικά συσκευασίας και τη λέω κερδοσκοπική γιατί δεν δικαιολογείται η τρομερή άνοδος των τιμών σε όλα τα προϊόντα. Το αποτέλεσμα είναι ο υψηλός πληθωρισμός που τον Απρίλιο σχεδόν άγγιξε το 10%. Η κατάσταση αυτή επιτείνεται από τον πόλεμο στην Ουκρανία που δεν ξέρουμε πότε τελειώνει, δημιουργώντας μια εκρηκτική κατάσταση που επηρεάζει την αγορά και τη βιωσιμότητα πολλών επιχειρήσεων”, τόνισε.

    Όπως εξήγησε καθώς το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών μειώνεται, δεν μπορούν οι επιχειρήσεις να περάσουν όλες τις αυξήσεις στα προϊόντα, με αποτέλεσμα να πλήττεται η κερδοφορία τους. Αλλά από την άλλη ούτε και να απορροφήσουν όλες τις αυξήσεις που έχουν υποστεί, αντέχουν και για αυτό έχουμε ανατιμήσεις.

    Όμως, σημείωσε, την κατάσταση αυτή, εκμεταλλεύονται κάποιοι στην αγορά πρώτων υλών και ενώ έχουν αποθήκες γεμάτες, δε δίνουν προϊόντα στην αγορά για να κρατούν τις τιμές ψηλά.

    Το αποτέλεσμα των ανατιμήσεων είναι η μείωση των πωλήσεων, σημείωσε.

    Το 2022 όπως είπε, παρά τις αυξήσεις των τιμών, συνολικά η αγορά των καταναλωτικών προϊόντων είναι πτωτική κατά 3% σε αξία και κατά 4,6% σε ποσότητες. Όσον αφορά το γιαούρτι, σημείωσε ότι στο πρώτο τετράμηνο του έτους έχει μειωθεί η αγορά κατά -12% σε ποσότητες και -8% σε αξία παρότι οι τιμές έχουν αυξηθεί.

    Στο περιβάλλον αυτό, στόχος της Κρι Κρι είναι να ενισχύσει τις εξαγωγές της και να επεκτείνει τις αγορές που δραστηριοποιείται αξιοποιώντας την τάση ενίσχυσης του ελληνικού γιαουρτιού παγκοσμίως.

    Ανοδική πορεία μεγεθών

    Η Κρι-Κρι  παρουσιάζει συνεχή ανάπτυξη πωλήσεων την τελευταία εξαετία και το 2021 είχε πωλήσεις ύψους 135 εκ.€. Κατέχει την πρώτη θέση ανάμεσα στους παραγωγούς γιαουρτιού στην Ελλάδα και τη δεύτερη θέση ως μάρκα στην ελληνική αγορά γιαουρτιού, με το μερίδιό της να ανέρχεται σε 16,9% σε αξία (Ιαν.-Μάρτιος 2022, IRI).

    Τα προϊόντα γιαουρτιού ιδιωτικής ετικέτας είναι επίσης σημαντικά για την Κρι Κρι, καθώς, αναγνωρίζοντας τη δυναμική της συγκεκριμένης κατηγορίας, αναπτύσσει συνεχώς νέα προϊόντα, σε συνεργασία με πελάτες της. Μαζί λοιπόν με τα επώνυμα Κρι Κρι, το συνολικό της μερίδιο ξεπερνά το 30% σε όγκο, γεγονός που έχει ως αποτέλεσμα 1 στα 3 γιαούρτια στην Ελλάδα να παράγεται από την Κρι Κρι.

    Όσον αφορά στην ελληνική αγορά παγωτού, η Κρι Κρι βρίσκεται στη δεύτερη θέση, με το μερίδιό της να ανέρχεται στο 15,0% (σε όγκο, Nielsen), ενώ αποτελεί τη μοναδική ελληνική εταιρεία παγωτού με πανελλαδική διανομή. Σε αυτό συμβάλλει κυρίως το ανεπτυγμένο δίκτυο 18.200 σημείων πώλησης, στην παραδοσιακή αγορά.

    Στρατηγική ανάπτυξης εξαγωγών

    Τα μεγέθη της εταιρείας φέτος σημειώνουν διψήφια ανάπτυξη, κυρίως λόγω των εξαγωγών που αυξάνονται με ρυθμό άνω του 20%. Όπως εξήγησε ο κ. Τσινάβος, η Ελλάδα είναι μια αγορά μικρή, ευάλωτη, ρηχή και ευμετάβλητη και αν μείνει η εταιρεία μόνο εντός συνόρων θα είναι δύσκολο να έχει προοπτική.  Όμως έχοντας ένα εξαγώγιμο προϊόν, όπως το ελληνικό γιαούρτι, μπορεί να απευθυνθεί σε 300 εκ. καταναλωτές και το 2021 είχε έσοδα από εξαγωγές 62 εκατ. ευρώ.

    Η εξωστρέφεια βρίσκεται επίσης στο επίκεντρο της Κρι Κρι, με τις πωλήσεις από τις εξαγωγές σε 41 χώρες να αποτελούν το 46% του συνολικού εταιρικού τζίρου, ενώ εκτιμά ο κ. Τσινάβος ότι θα είναι πάνω από 50% σε 1-2 χρόνια και ο στόχος είναι οι εξαγωγές να φτάσουν στο 60% των εσόδων της εταιρείας. Οι πιο σημαντικές χώρες για το ελληνικό γιαούρτι είναι η Αγγλία και η Ιταλία σημείωσε, ενώ για το παγωτό αγορές στόχος είναι η Κορέα και η Ιαπωνία.

    Οι ευκαιρίες της Κρι Κρι στις διεθνείς αγορές είναι σημαντικές τόσο για το γιαούρτι όσο και για το παγωτό, όπου κινητήρια δύναμη αποτελούν τα προϊόντα Frozen Yogurt που έχουν ήδη επιτύχει υψηλές πωλήσεις στις χώρες που έχουν λανσαριστεί.

    Η ελληνική γαλακτοβιομηχανία διαθέτει 450  εργαζόμενους, ενώ το διάστημα  2014-2021 πραγματοποίησε επενδύσεις ύψους  78 εκ.€ για πάγιο εξοπλισμό.

    Η επένδυση στη μονάδα βιοαερίου

    Έχοντας στόχο την αποτελεσματική διαχείριση των αποβλήτων της και τη βελτίωση των επιδόσεών της στους δείκτες ESG, η Κρι Κρι επενδύει επίσης στη βιώσιμη ανάπτυξη και στην κυκλική οικονομία και εστιάζει στη μείωση της χρήσης φυσικών πόρων, καθώς και στην παραγωγή ενέργειας από απόβλητα παραγωγικών διαδικασιών.

    Στο πλαίσιο αυτό, δημιούργησε τη Μονάδα Βιοαερίου για Παραγωγή Ανανεώσιμης Πηγής Ενέργειας αποκλειστικά  από τα υγρά απόβλητα & παραπροϊόντα της βιομηχανίας, μια επένδυση ύψους 6 εκ.€. Πρόκειται για ένα πρωτοποριακό έργο υψηλής τεχνολογίας που αξιοποιεί ταυτόχρονα απόβλητα μεγάλης παροχής και υψηλού οργανικού φορτίου που προκύπτουν από την παραγωγή παγωτού, γαλακτοκομικών προϊόντων και ορού γάλακτος.

    Η μονάδα έχει δυνατότητα αναερόβιας επεξεργασίας έως 3.000 κυβικά λυμάτων ανά ημέρα & έως 200 κυβικά ορού γάλακτος ανά ημέρα. Τα αποτελέσματα είναι πολλαπλά. Το ρυπαντικό φορτίο που εξουδετερώνεται ισοδυναμεί με μια πόλη πληθυσμού 200.000 κατοίκων. Επιπλέον, το παραγόμενο βιοαέριο θα χρησιμοποιείται στη μονάδα συμπαραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας & θερμότητας, η ηλεκτρική ενέργεια θα διατίθεται στο δίκτυο του ΔΕΔΔΗΕ, ενώ η παραγόμενη θερμότητα θα αξιοποιείται εντός των εγκαταστάσεων συμβάλλοντας στη μείωση κατά 35% της χρήσης φυσικού αερίου.

    Η μονάδα παράγει 500 κυβικά βιοαερίου ανά ώρα και η ηλεκτρική  ενέργεια που θα παράγεται καλύπτει  τις ανάγκες 2.000 νοικοκυριών. Οι εκπομπές αερίων θερμοκηπίου θα μειώνονται κατά 350 τόνους, ενώ σημαντική θα είναι και η συμβολή της εγκατάστασης στην πανευρωπαϊκή προσπάθεια επίτευξης κλιματικά ουδέτερης & κυκλικής οικονομίας. Αξίζει επίσης να αναφερθεί ότι η συγκεκριμένη επένδυση πραγματοποιήθηκε εξολοκλήρου με ιδία κεφάλαια.

    Κρι Κρι
    Η εταιρεία Κρι Κρι είναι μια κερδοφόρα εξαγωγική γαλακτοβιομηχανία που κατέχει σαν μάρκα τη δεύτερη θέση σε όγκο στην ελληνική αγορά γιαουρτιού και παγωτού. Με ιστορία από το 1954, η Κρι Κρι παραμένει πιστή στο όραμά της από γενιά σε γενιά: να παράγει γιαούρτια, γάλα και παγωτά και να προσφέρει στην Ελλάδα, στην Ευρώπη, τα Βαλκάνια και τη Μέση Ανατολή απολαυστικές αυθεντικές γεύσεις που χαίρουν της προτίμησης των καταναλωτών. Οι αγνές και ποιοτικές πρώτες ύλες σε συνδυασμό με το μεράκι αλλά και την τεχνογνωσία της 100% Ελληνικής Γαλακτοβιομηχανίας με έδρα τις Σέρρες καθιστούν την εταιρεία ως έναν από τους πιο καθιερωμένους παίκτες του κλάδου.



    ΣΧΟΛΙΑ