ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Από τη στιγμή που ο Κώστας Νεμπής ανέλαβε τα ηνία του Ομίλου ΟΤΕ, ως πρόεδρος και CEO, έδειξε ξεκάθαρα τις προθέσεις του: ο ΟΤΕ δεν θα είναι απλώς «ο μεγαλύτερος τηλεπικοινωνιακός παίκτης στην Ελλάδα», αλλά ένας πλήρως ψηφιακός πάροχος, εφάμιλλος των κορυφαίων της Ευρώπης.
Στην Ελλάδα ο ΟΤΕ αποτελεί βάσει αριθμών και παρά του αυξημένου ανταγωνισμού τα τελευταία χρόνια, ο νούμερο 1 τηλεπικοινωνιακός-ψηφιακός πάροχος. Ωστόσο τα στελέχη κοιτούν πλέον την μεγάλη εικόνα και στοχεύουν ώστε ο όμιλος να ανελιχθεί υψηλότερα σε πανευρωπαϊκή κλίμακα. Ο στόχος φιλόδοξος, ωστόσο όχι ανέφικτος, καθώς διαθέτει και την εμπειρία αλλά και τις…πλάτες της μητρικής Telekom. Η οποία έχει καταφέρει να πρωταγωνιστεί σε Ευρώπη και ΗΠΑ και να αποτελεί ένα από τα πιο βαριά brand names παγκοσμίως.
Το mononews.gr ταξίδεψε την προηγούμενη εβδομάδα στο Σιάτλ, στο στρατηγείο της T-Mobile US, και είχε την ευκαιρία να ακούσει και να συνομιλήσει με κορυφαία στελέχη του τεχνολογικού κολοσσού που έχει εξελιχθεί σε οδηγό για την παγκόσμια στρατηγική της Deutsche Telekom — της μητρικής του ΟΤΕ. Άλλωστε η πορεία της εταιρείας τα τελευταία χρόνια αποτελεί από μόνη της ένα case study, αφού μέσα σε λιγότερο από μια δεκαετία κατόρθωσε να ανατρέψει τις ισορροπίες και να μεταμορφωθεί από διεκδικητής σε κυρίαρχη δύναμη της αγοράς.
T-Mobile: Από αουτσάιντερ σε game changer
Όταν το 2013 η T-Mobile US παρουσίαζε το τολμηρό της σχέδιο “Un-carrier”, λίγοι μπορούσαν να φανταστούν την πορεία που θα ακολουθούσε. Κατάργηση συμβολαίων, απλοποιημένα πακέτα, δωρεάν περιαγωγή: μια στρατηγική που κλόνισε τα θεμέλια του αμερικανικού telecom status quo. Μέσα σε μόλις έναν χρόνο, η T-Mobile απέκτησε 4,4 εκατομμύρια νέους πελάτες. Ενώ για 28 συνεχόμενα τρίμηνα προσέθετε πάνω από 1 εκατομμύριο πελάτες ανά τρίμηνο — αριθμός που αποτελεί ρεκόρ στις ΗΠΑ.
Το μεγάλο άλμα ήρθε το 2020 με τη συγχώνευση με την Sprint Corp., μια συμφωνία-σταθμό που άνοιξε τον δρόμο για την ηγεμονία της T-Mobile στο 5G. Η εξασφάλιση του στρατηγικού φάσματος των 2,5 GHz της Sprint έδωσε στην εταιρεία τεχνολογικό προβάδισμα, το οποίο αξιοποίησε αριστοτεχνικά. Μέχρι το 2024, η T-Mobile είχε ήδη αποκτήσει και τους παρόχους Mint Mobile και Ultra Mobile, ισχυροποιώντας την παρουσία της και στις value-for-money κατηγορίες, ενώ διατήρησε την ξεχωριστή εμπορική ταυτότητά τους.
Σήμερα, με έδρα το Bellevue του Σιάτλ και με πελατειακή βάση που ξεπερνά τα 130 εκατομμύρια, η T-Mobile US προσφέρει ένα από τα μεγαλύτερα, ταχύτερα και πιο βραβευμένα δίκτυα 5G παγκοσμίως. Παράλληλα, δραστηριοποιείται με επιτυχία και στις σταθερές ευρυζωνικές συνδέσεις (Fixed Wireless Access), ενώ φιλοξενεί δεκάδες MVNOs, επιβεβαιώνοντας τον ρόλο της ως backbone της αμερικανικής mobile αγοράς.
Το αμερικανικό στοίχημα, η ευρωπαϊκή υπεροχή
Για τον Όμιλο Deutsche Telekom, η επιτυχία της T-Mobile US δεν ήταν απλώς ένα επιχειρηματικό στοίχημα που κερδήθηκε — ήταν η απόδειξη ότι ένα τολμηρό telecom brand μπορεί να κοιτάξει στα μάτια κολοσσούς όπως η Apple και η Microsoft. Σήμερα, η αμερικανική αγορά αποφέρει το 70% των συνολικών εσόδων του Ομίλου, με την T-Mobile να αποτελεί μακράν τον μεγαλύτερο contributor μεταξύ όλων των εθνικών εταιρειών του γερμανικού κολοσσού (NatCos). Η T-Mobile US δεν ενίσχυσε μόνο τα οικονομικά του Ομίλου, αλλά και την ισχύ του brand “T”, το οποίο πλέον συγκαταλέγεται στα κορυφαία του πλανήτη.
Η T-Mobile ξεχωρίζει ως ένας από τους πιο καινοτόμους παρόχους παγκοσμίως, επενδύοντας στρατηγικά σε τεχνολογίες αιχμής. Ειδικότερα, η T-Mobile US είναι από τους πρώτους παρόχους στον κόσμο, που εφαρμόζουν δίκτυα ραδιοπρόσβασης με τεχνητή νοημοσύνη (AI-RAN), αξιοποιώντας την τεχνητή νοημοσύνη σε πραγματικό χρόνο για τη βελτιστοποίηση της κίνησης στο δίκτυο και τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης. Μέσω στρατηγικών συνεργασιών με κορυφαίες εταιρείες όπως η NVIDIA, το Google Cloud και η OpenAI, η T-Mobile αναβαθμίζει δυναμικά το δίκτυό της και τα εργαλεία εξυπηρέτησης πελατών.
Η T-Mobile συνεργάζεται με τη SpaceX για τη δημιουργία του πρώτου διαστημικού δικτύου κινητής τηλεφωνίας στις ΗΠΑ. Η υπηρεσία, συνδυάζει τεχνολογίες δορυφορικής και κινητής τηλεφωνίας για να προσφέρει κάλυψη σε περιοχές όπου δεν υπήρχε προηγουμένως δυνατότητα σύνδεσης με επίγειους σταθμούς κινητής. Μέχρι στιγμής υποστηρίζει αποστολή και λήψη SMS, ενώ σύντομα θα επεκταθεί σε MMS, δεδομένα και φωνητικές κλήσεις.
T-Mobile US: Τι είπαν κορυφαία στελέχη στη βάση του αμερικανικού γίγαντα
Το mononews.gr ταξίδεψε την προηγούμενη εβδομάδα στο Σιάτλ, στο στρατηγείο της T-Mobile US, και είχε την ευκαιρία να ακούσει και να συνομιλήσει με κορυφαία στελέχη του τεχνολογικού κολοσσού που έχει εξελιχθεί σε οδηγό για την παγκόσμια στρατηγική της Deutsche Telekom — της μητρικής του ΟΤΕ.
Ο Chief Operating Officer της T-Mobile US, Srini Gopalan, έδωσε ιδιαίτερη έμφαση σε αυτό που θεωρεί ως τον ισχυρότερο καταλύτη επιτυχίας για τον όμιλο: το παγκόσμιο αποτύπωμα.
«Στην Αμερική έχουμε τέσσερις παρόχους για 340 εκατομμύρια ανθρώπους. Στην Ευρώπη, έχουμε 127 για λιγότερους», ανέφερε χαρακτηριστικά. Το «κατακερματισμένο» τηλεπικοινωνιακό τοπίο στην Ευρώπη, σύμφωνα με τον ίδιο, περιορίζει τη δυνατότητα για επενδύσεις σε δίκτυα και τεχνολογία. Εκεί ακριβώς υπερέχει η Deutsche Telekom, που αξιοποιεί το μέγεθός της για να χτίζει συνέργειες, να μοιράζεται τεχνογνωσία και να συνεργάζεται με τεχνολογικούς κολοσσούς όπως η NVIDIA, η OpenAI και η Google.
Για τον Srini Gopalan, η τεχνητή νοημοσύνη δεν είναι εργαλείο κόστους, αλλά μοχλός αναβάθμισης της εμπειρίας πελάτη: «Το ΑΙ επιτρέπει στο call agent να γνωρίζει από πριν γιατί καλεί ένας πελάτης. Έτσι, έχει χρόνο να βοηθήσει καλύτερα, με περισσότερη κατανόηση».
Η ίδια αρχή διέπει και τη χρήση του predictive maintenance για το FWA (Fixed Wireless Access) ή τις «έξυπνες» ροές εξυπηρέτησης που μειώνουν την ταλαιπωρία και αυξάνουν την ταχύτητα. Η πελατοκεντρική φιλοσοφία, όπως λέει, παραμένει η σταθερή αξία του ομίλου. «Όταν βάζεις πρώτα τον πελάτη, τα αποτελέσματα ακολουθούν». «Είναι πιο εύκολο να ανεβαίνεις, από το να παραμένεις στην κορυφή», παραδέχεται ο Gopalan. Το δίκτυο 5G Stand-Alone της T-Mobile US — το μοναδικό τέτοιο δίκτυο στην Αμερική — είναι πλέον η ραχοκοκαλιά υπηρεσιών κρίσιμης σημασίας, όπως το T-Priority για τις δυνάμεις έκτακτης ανάγκης στη Νέα Υόρκη.
Το δίκτυο αυτό ήταν και η βάση πάνω στην οποία χτίστηκε η ραγδαία είσοδος της εταιρείας στην αγορά σταθερού Internet μέσω FWA, με το T-Mobile 5G Home να αποτελεί σήμερα την ταχύτερα αναπτυσσόμενη λύση broadband στην Αμερική. Ήδη 7 εκατομμύρια νοικοκυριά το χρησιμοποιούν, σε περισσότερες από 70 εκατομμύρια κατοικίες που καλύπτονται.
Cosmote: Στα χνάρια της T-Mobile
Η στρατηγική της T-Mobile US, όπως αναδείχθηκε από υψηλόβαθμα στελέχη κατά τη διάρκεια της αποστολής στο Σιάτλ, βασίζεται σε ένα ισχυρό τρίπτυχο: δίκτυα, εμπειρία πελάτη, τεχνολογική υπεροχή. Το ίδιο τρίπτυχο καθοδηγεί και την COSMOTE TELEKOM στην Ελλάδα, η οποία έχει εξελιχθεί σε πρότυπο για την περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.
Η κάλυψη του FTTH δικτύου (Fiber to the Home) επεκτείνεται διαρκώς και έχει ήδη ξεπεράσει τις 1.800.000 γραμμές, με στόχο να αγγίξει τις 2.100.000 έως το τέλος του 2025.
Στον τομέα της κινητής τηλεφωνίας, η COSMOTE έχει ήδη κατακτήσει την πληθυσμιακή κάλυψη 5G στο 99%. Το ακόμα πιο προηγμένο δίκτυο 5G+ (Stand Alone) ξεπερνά πλέον το 70% της κάλυψης, καθιστώντας την COSMOTE τη μοναδική εταιρεία στην Ελλάδα με πλήρως ανεπτυγμένο 5G SA.
Όπως στην T-Mobile US, έτσι και στην Ελλάδα, η τεχνολογία 5G+ ανοίγει τον δρόμο για «έξυπνες» εφαρμογές, κρίσιμες υπηρεσίες, βιομηχανική αυτοματοποίηση και πραγματικά διαφοροποιημένη εμπειρία χρήστη.
Αξιοποιώντας την τεχνολογία Fixed Wireless Access (FWA) που στηρίζεται στο δίκτυο 5G και στο 5G+, η COSMOTE TELEKOM διαθέτει την υπηρεσία COSMOTE 5G WiFi, με την οποία παρέχει γρήγορο και αξιόπιστο internet στο σπίτι του πελάτη, εύκολα και γρήγορα, σε περιοχές που δεν έχει έρθει ακόμα η οπτική ίνα.
Και φυσικά η νέα υπηρεσία MagentaOne, η οποία έρχεται για να πλαισιώσει όλες τις υπηρεσίες που προσφέρει η Cosmote Telekom. Από σταθερή τηλεφωνία, τηλεόραση και ίντερνετ, μέχρι τις ασφάλειες και τις online παραγγελίες, ο πελάτης (και τα μέλη της οικογένειας) μπορεί να διαχειρίζεται όλα τα προϊόντα του ευκολότερα, ενώ ταυτόχρονα κερδίζει σημαντικές εκπτώσεις.
Διαβάστε επίσης:
Μάχη στα 4play πακέτα – Τι δίνουν Cosmote Telekom – Nova – Vodafone
Cosmote Telekom: Βγαίνει επιθετικά στην αγορά με τη σφραγίδα της T και εκτοξεύει τον ανταγωνισμό
Νεμπής (ΟΤΕ): Γιατί είναι σημαντικές οι εξελίξεις με την TKRM
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Προσύμφωνο αγοράς ακινήτου: Σε ποιες περιπτώσεις δεν εξασφαλίζει τον αγοραστή και πώς μπορείτε να προστατευθείτε
- Νέες παρεμβάσεις για την ενίσχυση της υγείας και ασφάλειας στην εργασία – Το «Mononews» αποκαλύπτει το νομοσχέδιο
- Φώτης Μανούσης: Από τον τραυματισμό του στο Σέιχ Σου από τα ΜΑΤ του Αρκουδέα, στο σταθμό New Chanel και στην ακτοπλοΐα
- Τι θα πει ο Μητσοτάκης στο ΝΑΤΟ μετά το χτύπημα των ΗΠΑ στο Ιράν – Θα γίνει η συνάντηση με τον Ερντογάν;
