• Business

    Όμιλος Public: Τζίρος πάνω από €500 εκατ. το 2023 και νέος γύρος επενδύσεων

    • Άννα Διανά
    Ο CEO του Public Group, Ρόμπυ Μπουρλάς

    Ο CEO του Public Group, Ρόμπυ Μπουρλάς


    Με 21% «τρέχουν» στο πρώτο εξάμηνο φέτος οι πωλήσεις του ομίλου Public, η διοίκηση του οποίου εκτιμά ότι το 2023 θα κλείσει με τζίρο σημαντικά πάνω από τα 500 εκατ. ευρώ.

    Παράλληλα το 2024 θα έχει περάσει σε θετική κερδοφορία, η βελτίωση της οποίας αποτελεί προτεραιότητα, όπως είπε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, Ρόμπυ Μπουρλάς, κατά τη χθεσινή εκδήλωση παρουσίασης των οικονομικών μεγεθών του ομίλου για το 2022.

    Θετική κερδοφορία το 2024

    «Είναι μόνοδρομος να γίνουμε πιο αποδοτικοί» είπε ο επικεφαλής του ομίλου σημειώνοντας ότι το 2024 ο όμιλος θα παρουσίασε θετικές ταμειακές ροές, πρόβλεψη που στηρίζεται στις εκτιμήσεις για τις φετινές επιδόσεις.

    Τα κέρδη EBITDA εκτιμάται ότι στην τρέχουσα χρήση θα υπερτριπλασιαστούν φτάνοντας τα 15 εκατ. ευρώ από 4,6 εκατ. ευρώ το 2022 ενώ όπως είπε ο επικεφαλής του ομίλου μεγάλο μέρος των αναδιαρθρώσεων της διετίας 2021-2022 έχουν ολοκληρωθεί, ενώ και ο δανεισμός έχει υποχωρήσει στα 50 εκατ. ευρώ.

    Αύξηση κατά 50% των υπηρεσιών

    Σε ό,τι αφορά το 2022 ο τζίρος ανήλθε στα 481 εκατομμύρια ευρώ διατηρώντας δραστηριότητα σε Ελλάδα και Κύπρο.

    Οι πωλήσεις ήταν αυξημένες κατά 10% σε σύγκριση με το 2021 και το EBITDA ήταν διπλάσιο σε σύγκριση με το 2021. Την ίδια στιγμή αύξησε κατά 50% τις υπηρεσίες από το 2021 στο 2022.

    Ταυτόχρονα, διπλασίασε την αναγνωρισιμότητα στις μεγάλες και μικρές οικιακές συσκευές κατηγορία όπου η εταιρεία, όπως επισημάνθηκε, είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος «παίκτης».

    Οι πωλήσεις στις οικιακές συσκευές ήδη ξεπερνούν το 20% του συνολικού τζίρου του Public Group και υπολογίζεται ότι φέτος ότι θα είναι στα 70 εκατ. ευρώ και το 2024 στα 100 εκατ. ευρώ.

    Στην κατεύθυνση αυτή συμβάλλει και η δημιουργία του πρωτοποριακού concept «Public + home» μετά την απορρόφηση της MediaMarkt στα Public και την εξέλιξη του brand στη «homeliving» κατηγορία.

    Το concept Public+Home

    Ηδη η ταμπέλα Public+Home έχει ανέβει στα 13 καταστήματα Media Markt και όπως επισημανθηκε στον ένα μήνα λειτουργίας η επισκεψιμότητα στο δίκτυο καταστημάτων που έχουν απορροφήσει και τον κλάδο οικιακών συσκευών είναι υψηλή.

    Η γκάμα των οικιακών συσκευών παρέχεται πλέον σε 30 σημεία από τα 61 καταστήματα του δικτύου Public.

    Όπως υπογράμμισε ο κ. Μπουρλάς μελλοντικά το δίκτυο θα μεγαλώνει σε τετραγωνικά ανεξάρτητα αν μειώνονται σημεία πώλησης ενώ στις προθέσεις του ομίλου είναι προστεθούν άμεσα τρία νέα σημεία Public+Home.

    Σε ό,τι αφορά τις online πωλήσεις, αυτές ήδη αγγίζουν το 25% του κύκλου εργασιών του ομίλου, ενώ στόχος είναι το ποσοστό να αυξηθεί σε 30%, με τη διοίκηση του ομίλου δε να εκτιμά ότι το μίγμα 70% φυσικό retail- 30% online κανάλι, αποτελεί τη βέλτιστη συνθήκη για τον σύγχρονο καταναλωτή.

    20+20 εκατ. ευρώ για επενδύσεις και εξαγορές startup

    Iσχυρό παραμένει το ενδιαφέρον για επενδύσεις σε ελληνικές startup εταιρείες και αναμένονται ανακοινώσεις για επενδύσεις στο κομμάτι του loyalty. Περύσι έγιναν επενδύσεις ύψους 30 εκατ. ευρώ.

    Για το 2023 προγραμματίζονται επενδύσεις 20 εκατ. ευρώ και ένα αντίστοιχο ποσό το 2024.

    Οι επενδύσεις στοχεύουν στο δίκτυο, στις υποδομές και άλλα 10 εκατ. ευρώ για εξαγορά ή ενίσχυση ποσοστών σε υφιστάμενες συμμετοχές.

    Διαβάστε επίσης:

    Vodafone Ελλάδας: Ενώνει δυνάμεις με τα Public

    Jumbo: Νέος χρυσός μποναμάς Βακάκη για τους μετόχους

    Σούπερ μάρκετ: Τι ζητούν από τον Κ. Σκρέκα για τα νέα μέτρα κατά της ακρίβειας



    ΣΧΟΛΙΑ