Σε μια αγορά που μετασχηματίζεται συνεχώς, ο Όμιλος Fourlis με ιστορία που ξεπερνά τα 75 χρόνια, αποτελεί σήμερα έναν από τους κορυφαίους Ομίλους λιανικής στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.
Με δραστηριότητες σε Ελλάδα, Κύπρο, Ρουμανία και Βουλγαρία και στρατηγικό στόχο την περαιτέρω επέκταση σε συνολικά οκτώ χώρες, ο Όμιλος συνεχίζει να διαμορφώνει τις τάσεις στο σύγχρονο retail, έχοντας στο επίκεντρο τον άνθρωπο, την εμπειρία του καταναλωτή και τη συνεχή προσαρμογή στις ανάγκες της εποχής.

Η αφετηρία του success story
Η δραστηριότητα της εταιρείας ξεκίνησε το 1950 με επίκεντρο το εμπόριο ηλεκτρικών συσκευών που εισάγονταν από τη Γερμανία και την Αμερική. Αρχικά λειτούργησε ως εμπορικός αντιπρόσωπος, ενώ αργότερα, το 1993, επεκτάθηκε σημαντικά μέσω της εξαγοράς της Κωτσόβολος. Αυτές οι πρώτες εισαγωγές αποτέλεσαν τη βάση για την σταδιακή επέκταση σε περισσότερα είδη οικιακού εξοπλισμού, καθώς και για την ανάπτυξη της εξειδίκευσης των ανθρώπων του Ομίλου στο λιανεμπόριο.

«Φέτος γιορτάζουμε 75 χρόνια πορείας, μια διαδρομή που αποδεικνύει τη δύναμη του οράματος και τη σταθερή μας προσήλωση στην εξέλιξη».
Σήμερα, η δύναμη του Ομίλου προέρχεται από τη συνεργασία του με κορυφαία διεθνή brands, όπως η ΙΚΕΑ, η INTERSPORT, η Foot Locker και η Holland & Barrett. Μέσα από αυτά τα εμπορικά σήματα, ο Όμιλος έχει χτίσει μια ξεκάθαρη ταυτότητα: εκείνη του ειδικού στη δημιουργία και ανάπτυξη εμπειριών λιανικής που απαντούν στις σύγχρονες ανάγκες των καταναλωτών, συνδυάζοντας φυσικά καταστήματα, νέα concepts κοντά στα αστικά κέντρα και πλήρως εξελιγμένα και φιλικά στον χρήστη ηλεκτρονικά καταστήματα. Η στρατηγική επιλογή των εκπροσωπούμενων brand απορρέει από την φιλοσοφία του Ομίλου να παρέχει προϊόντα που βελτιώνουν την καθημερινή ζωή των ανθρώπων.
Σε αυτή την κατεύθυνση, καθοριστικό ρόλο διαδραματίζει και η Trade Logistics, θυγατρική του Ομίλου Fourlis, η οποία αποτελεί τον κεντρικό άξονα των εφοδιαστικών λειτουργιών του. Η Trade Logistics διασφαλίζει τη συνεχή και ομαλή τροφοδοσία του δικτύου φυσικών και ηλεκτρονικών καταστημάτων, μέσα από σύγχρονες εγκαταστάσεις στο Σχηματάρι και στα Οινόφυτα. Υποστηρίζοντας ολοκληρωμένες omnichannel διαδικασίες και εξυπηρετώντας την Ελλάδα, την Κύπρο και τις αγορές της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, αξιοποιεί προηγμένα αυτοματοποιημένα συστήματα, ψηφιακές τεχνολογίες και υψηλή τεχνογνωσία, ενισχύοντας τη συνολική επιχειρησιακή αποτελεσματικότητα του Ομίλου.
Ισχυρές οικονομικές επιδόσεις
Οι οικονομικές επιδόσεις του Ομίλου Fourlis, σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία, ακολουθούν σταθερά ανοδική τροχιά, επιταχύνοντας την αναπτυξιακή του πορεία με συνέπεια και στρατηγική προσήλωση.
Η συστηματική υλοποίηση του επιχειρησιακού πλάνου και τα επιμέρους στρατηγικά ορόσημα που έχουν κατακτηθεί έως σήμερα ενισχύουν τη θέση του στην αγορά και δημιουργούν ισχυρές προοπτικές για το μέλλον. Η πρόοδος αυτή αντανακλάται τόσο στην αύξηση των πωλήσεων που παρουσιάζει διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης όσο και στην ενίσχυση της κερδοφορίας, επιβεβαιώνοντας τη δυναμική και την ανθεκτικότητα του Ομίλου σε ένα περιβάλλον που εξελίσσεται συνεχώς.

Τα στρατηγικά ορόσημα που οδηγούν στην επόμενη ημέρα
Στο πλαίσιο αυτό, ο Όμιλος το τελευταίο διάστημα έχει ολοκληρώσει μια σειρά στρατηγικών ορόσημων που ενίσχυσαν τη θέση του στο σύγχρονο λιανεμπόριο και υποστήριξαν με συνέπεια το μακροπρόθεσμο πλάνο ανάπτυξής του. Η ολοκλήρωση της αποενοποίησης της Trade Estates, αποτέλεσε μια σημαντική κίνηση, καθώς απελευθέρωσε αξία και ενίσχυσε την οικονομική ευελιξία του Ομίλου.
Παράλληλα, η ΙΚΕΑ διεύρυνε το δίκτυό της με δύο νέα καταστήματα σε Πάτρα και Ηράκλειο, ενισχύοντας τη φυσική παρουσία και προσφέροντας αναβαθμισμένη εμπειρία στους καταναλωτές. Επίσης, ο Όμιλος προχώρησε στη σύναψη συνεργασίας με τη Foot Locker, ανοίγοντας έναν νέο άξονα δραστηριότητας στον χώρο του athleisure. Εισήγαγε το brand στη Βουλγαρία με τρία νέα καταστήματα σε σημαντικές εμπορικές τοποθεσίες και στη συνέχεια ολοκλήρωσε την εξαγορά των δραστηριοτήτων του στην Ελλάδα και τη Ρουμανία, συνεχίζοντας να αναπτύσσει το δίκτυο καταστημάτων.

Η INTERSPORT συνέχισε να αναπτύσσεται, με νέα καταστήματα και ενίσχυση της πολυκαναλικής της παρουσίας. Σημαντικό ορόσημο αποτέλεσε η ανάπτυξη του concept INTERSPORT Football Club με τη λειτουργία δύο καταστημάτων, ενός στην Αθήνα και ενός στη Θεσσαλονίκη, που εστιάζουν αποκλειστικά στον χώρο του ποδοσφαίρου και αναδεικνύουν την εξειδίκευση και την εμπειρία στο συγκεκριμένο άθλημα.

Επιπλέον, ο Όμιλος προχώρησε σε συνεργασία με την InterIKEA για τη δημιουργία του νέου 46ου Διεθνούς Κέντρου Διανομής στον Ασπρόπυργο, ένα έργο στρατηγικής σημασίας για την εφοδιαστική αλυσίδα της ΙΚΕΑ. Η λειτουργική διαχείριση του Κέντρου θα γίνει από την Trade Logistics, θυγατρική του Ομίλου, ενισχύοντας τον ρόλο του στην εφοδιαστική υποστήριξη και την αποτελεσματικότητα των δικτύων.
Τα ορόσημα αυτά, μεταξύ άλλων, αποτυπώνουν μια στοχευμένη και συνεκτική πορεία ανάπτυξης, ενισχύοντας την ανταγωνιστική θέση του Ομίλου και δημιουργώντας σταθερή αξία για την επόμενη ημέρα.