• Ναυτιλία

    ΟΛΘ: Το μεγάλο ενδιαφέρον για το λιμάνι Ηγουμενίτσας και οι άλλες κινήσεις που εξετάζει

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    ΟΛΘ: Με 68,88% η Belterra μετά τη δημόσια πρόταση

    Ιβάν Σαββίδης


    Τις επόμενες κινήσεις του, στο πλαίσιο του σχεδίου επέκτασης στη λιμενική βιομηχανία της Ελλάδας, εξετάζει προσεκτικά ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ).

    Ο ΟΛΘ που βρίσκεται σε διαγωνιστική διαδικασία επέκτασης του προβλήτα 6 του λιμανιού προκειμένου, να μπορεί να μπει στον ανταγωνισμό των μεγάλων containerships, έχει στρέψει το βλέμμα του και στα τρία λιμάνια, για τα οποία έχει προκηρύξει διαγωνισμό το ΤΑΙΠΕΔ (Ηγουμενίτσα, Καβάλα, Αλεξανδρούπολη), ενώ κοιτάζει και όλα τα ενδεχόμενα για τους επόμενους διαγωνισμούς λιμένων του ΤΑΙΠΕΔ.

    Πληροφορίες του mononews.gr αναφέρουν πως σε ό,τι αφορά τα τρία λιμάνια των οποίων η διαγωνιστική διαδικασία είναι σε εξέλιξη, το κύριο ενδιαφέρον πέφτει στην Ηγουμενίτσα. Για τα άλλα δύο, την Αλεξανδρούπολη και την Καβάλα, τα δύο σημεία που έχουν υπογραμμιστεί, είναι ότι προσφέρουν ανάλογες υπηρεσίες με αυτή της Θεσσαλονίκης, ενώ και το αμερικανικό ενδιαφέρον, σε επιχειρηματικό και γεοπολιτικό επίπεδο είναι εκφρασμένο σε όλους τους τόνους και με όλους τους τρόπους.

    Όσον αφορά την Ηγουμενίτσα, η οποία αποτελεί την έξοδο και της Βορείου Ελλάδας στην Αδριατική, και στην οποία κυριαρχεί η μεταφορά φορτηγών, ο ΟΛΘ σύμφωνα με πληροφορίες ενδιαφέρεται έντονα να συμμετέχει στον διαγωνισμό. Έναν διαγωνισμό για τον οποίο έχουν εκφράσει ενδιαφέρον ο ιταλικός όμιλος Grimaldi, ο όμιλος Attica, αλλά και αμερικανικό fund.

    Ακόμα και αν ο ΟΛΘ δεν καταφέρει να κερδίσει το διαγωνισμό για την Ηγουμενίτσα, θα ενδιαφερόταν έντονα για συνεργασίες, σε περίπτωση που το λιμάνι καταλήξει στα χέρια ναυτιλιακού ομίλου, όπως είναι ο Grimaldi ή η Attica. Στην προκειμένη περίπτωση έχει επισημανθεί ότι δεν υπάρχει εμπειρία στην διαχείριση ολόκληρων λιμανιών, παρά μόνο terminals. Εμπειρία που όμως διαθέτει ο ΟΛΘ.

    Και αν με το ένα «μάτι» ο ΟΛΘ κοιτά προς τα δυτικά, με το άλλο ρίχνει κλεφτές ματιές προς το νότο, και το λιμάνι του Βόλου, για το οποίο εκτιμά ότι μπορεί να λειτουργήσει συμπληρωματικά με τη Θεσσαλονίκης. Πληροφορίες του mononews αναφέρουν ότι το διοικητικό σχήμα, που πλέον ελέγχεται από εταιρεία συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη, δεν έχει λάβει κάποια συγκεκριμένη απόφαση. Κάτι που αναμένεται να συμβεί ότι το ΤΑΙΠΕΔ «ανεβάσει» τον διαγωνισμό για τον Οργανισμό Λιμένος Βόλου, όπου είναι σε προτεραιότητα μαζί με το λιμάνι του Ηρακλείου.



    ΣΧΟΛΙΑ