Business

Οδυσσέας Αθανασίου: Αναζητούμε λύσεις για να αποφύγουμε την αύξηση των προϋπολογισμών στα έργα

Οδυσσέας Αθανασίου, CEO Lamda Development

Οδυσσέας Αθανασίου, CEO Lamda Development


Στις λύσεις που εξετάζει η Lamda Development για την αντιμετώπιση της αύξησης των προϋπολογισμών των έργων στο Ελληνικό αναφέρθηκε μεταξύ άλλων χθες ο Οδυσσέας Αθανασίου κατά τη διάρκεια της χθεσινής τακτικής γενικής συνέλευσης της εταιρείας. Σε αυτές σημαντικό ρόλο θα διαδραματίσουν και οι κατασκευαστικοί Όμιλοι, όπως η ΑΒΑΞ, που έχουν αναλάβει την υλοποίηση των έργων της Α’ Φάσης.

Ο ισχυρός άνδρας της Lamda Development έκανε ιδιαίτερη μνεία στο Marina Tower και τα έργα υποδομών στο Ελληνικό, τονίζοντας ότι τα αυξημένα κόστη στα κατασκευαστικά υλικά και τα καύσιμα, καθώς και οι σημαντικές ελλείψεις στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα έχουν οδηγήσει σε εκτίναξη των προϋπολογισμών των μεγάλων έργων της Α΄Φάσης της Ανάπλασης.

Εν τούτοις, ο Οδυσσέας Αθανασίου τόνισε πως δεν υπάρχει ανησυχία όσον αφορά την ολοκλήρωση των έργων το 2025, καθώς η Lamda παραμένει πιστή στο χρονοδιάγραμμα που έχει δώσει.

Πιο συγκεκριμένα, ο  Διευθύνων Σύμβουλος της Lamda Development τόνισε πως το κόστος κατασκευής του Marina Tower αναμενόταν να ανέβει κατά 20 εκατ. Ευρώ λόγω των αυξήσεων στα υλικά καθώς έχουν ήδη κλείσει οι τιμές για τις κατοικίες στο πρώτο πράσινο ουρανοξύστη αρχικής αξίας 250 εκατ. Ευρώ.

Ωστόσο, η εταιρεία ψάχνει λύσεις για να μην αυξηθεί ο προϋπολογισμός του συγκεκριμένου έργου. Σημαντικό ρόλο στην όποια λύση θα διαδραματίσει το ότι τα έργα αναμένεται να ξεκινήσουν από τα τέλη του 2022, ενώ τα υλικά θα αρχίσουν να καταφτάνουν στο Ελληνικό από τις αρχές του 2023, και υπάρχει η ελπίδα πως θα υπάρξει αποκλιμάκωση του κόστους κατασκευής.

Σχετικά με τα έργα υποδομών αξίας 300 εκατ. Ευρώ που έχει ξεκινήσει να πραγματοποιεί ο Όμιλος ΑΒΑΞ, ο Οδυσσέας Αθανασίου επισήμανε πως η εταιρεία θα φροντίσει ώστε να μη ζημιωθεί μόνο ο Όμιλος, αλλά το κόστος να μοιραστεί.

Στο ίδιο μήκος κύματος πηγές από τον ΑΒΑΞ αναφέρουν στο mononews πως έχουν γίνει διαπραγματεύσεις με την Lamda Development στο παρελθόν σχετικά με το εν λόγω ζήτημα και πως οι δύο εταιρείες έχουν καταλήξει σε συμφωνία.

Τονίζουν, επίσης, πως οι διαπραγματεύσεις συνεχίζονται καθώς πλέον γίνεται αντιληπτό το πρόβλημα των αυξήσεων των τιμών σε όλο του το βάθος, καθώς δεν είναι μονό οι τιμές των υλικών που κινούνται ανοδικά, αλλά και οι μεταφορές και οι εξοπλισμοί μεταξύ άλλων.

Όπως έχει ήδη γράψει το mononews ο Όμιλος έχει επισημάνει αρκετές φορές το εν λόγω ζήτημα για όλα τα έργα που υλοποιεί, καθώς ο  Διευθύνων Σύμβουλος του ΑΒΑΞ, Κωνσταντίνος Μιτζάλης έχει δηλώσει : «Προχωρούμε σε διαπραγματεύσεις για τις τιμές των έργων που έχουμε αναλάβει».

Η Α΄ Φάση υποδομών

Όσον αφορά το συγκεκριμένο έργο η ΑΒΑΞ έχει ήδη ξεκινήσει και στήνει τα εργοτάξιά της προχωρώντας μάλιστα με το μεγαλύτερο έργο του πακέτου αξίας 300 εκατ. Ευρώ που είναι η υπογειοποίηση της Λεωφόρου Ποσειδώνος.

Υπενθυμίζεται πως τον περασμένο Μάρτιο η Lamda Development επέλεξε τον Όμιλο, ο οποίος επικράτησε των σχημάτων της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ-Archirodon και Mytilineos-Intrakat-Wade Adams

Αναλυτικότερα το πακέτο έργων που υλοποιεί η ΑΒΑΞ περιλαμβάνει τα εξής :

  • Την υπογειοποίηση της Λεωφόρου Ποσειδώνος (50 εκατ. ευρώ).
  • Το Μητροπολιτικό Πάρκο (50 – 60 εκατ.)
  • Τα δίκτυα ύδρευσης και αποχέτευσης(22 με 27 εκατ.)
  • Η παράκτια ζώνη (20 με 25 εκατ. ευρώ)
  • Τα οδικά δίκτυα (57 εκατ. ευρώ)
  • Τα δίκτυα υποδομών (44 – 54 εκατ.)

Marina Tower

Πρόκειται για τον πρώτο πράσινο πύργο ύψους 200 μέτρων και 45 ορόφων που θα κατασκευαστεί στο Ελληνικό και μέχρι στιγμής η Κοινοπραξία της Intrakat με το γαλλικό κολοσσό της Bouygues έχουν αναλάβει το έργο του Early Contractor Involvement (ECI) επικρατώντας τον ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ και Archirodon, όπως ανακοινώθηκε τον περασμένο Απρίλιο.

Προς το παρόν η Κοινοπραξία σε συνεργασία με την Lamda Development και το μελετητικό γραφείο (Foster+Partners) καλείται να αναλάβει τη μελέτη του σχεδιασμού του οικιστικού πύργου στη μαρίνα του Ελληνικού.

Όπως έχει ήδη γράψει το mononews η συνεργασία προχωράει πολύ καλά, και, όπως έχει δηλώσει ο Οδυσσέας Αθανασίου είναι αρκετά πιθανό οι δύο Όμιλοι να αναλάβουν και την κατασκευή του έργου, η οποία αναμένεται να ξεκινήσει μεταξύ των τελών του 2022 και των αρχών του 2023.

Άλλο ένα ενδεχόμενο είναι να τρέξει εντός του φθινοπώρου του τρέχοντος έτους ένας νέος διαγωνισμός, ώστε η Lamda να καταλήξει στον τελικό κατασκευαστή του Marina Tower.

 Διαβάστε επίσης

Οδυσσέας Αθανασίου: «Θέμα ημερών να ξεκινήσει ο ΑΒΑΞ τα έργα – Πολύ καλή η συνεργασία με Intrakat-Bouygues

Κωνσταντίνος Μιτζάλης (ΑΒΑΞ): Επαναδιαπραγματευόμαστε τις τιμές σε ιδιωτικά και δημόσια έργα



ΣΧΟΛΙΑ