ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Με τζίρο που το 2025 αναμένεται να αγγίξει τα 570 εκατ. ευρώ και ηγετική θέση στην ελληνική αγορά κοτόπουλου, ο όμιλος Νιτσιάκος χτίζει το επόμενο βήμα της στρατηγικής του στο μοσχάρι.
Η εταιρεία ανοίγει νέο κεφάλαιο με το “επώνυμο μοσχάρι Νιτσιάκος”, φιλοδοξώντας να διαμορφώσει πρότυπα και σε μια αγορά όπου η ζήτηση παραμένει υψηλή αλλά η εγχώρια παραγωγή είναι εξαιρετικά χαμηλή.
Αφετηρία για την είσοδο στην αγορά του κόκκινου κρέατος αποτέλεσε το όραμα του ιδρυτή της εταιρείας, Θεόδωρου Νιτσιάκου, που συνέχισαν τα παιδιά του.
«Ήταν όραμα του πατέρα μας αλλά δεν πρόλαβε να το υλοποιήσει», ανέφερε ο γιος του και επικεφαλής της εταιρείας, Κώστας Νιτσιάκος, κατά τη διάρκεια ξενάγησης στις εγκαταστάσεις, υπογραμμίζοντας παράλληλα τον συμβολισμό που έχει για την οικογένεια η νέα δραστηριότητα.
Στο Καλπάκι Ιωαννίνων η υπερσύγχρονη φάρμα
Στο Καλπάκι Ιωαννίνων, σε μια υπερσύγχρονη φάρμα που αποτελεί επένδυση ύψους 9,5 εκατ. ευρώ μαζί με τη μονάδα επεξεργασίας κόκκινου κρέατος, η Νιτσιάκος φιλοξενεί σήμερα 1.000 μοσχάρια, με στόχο να φτάσουν τα 2.500 τα επόμενα χρόνια. Σε συνδυασμό με τους συνεργαζόμενους παραγωγούς, ο συνολικός αριθμός ζώων που διαχειρίζεται η εταιρεία ανέρχεται σε περίπου 7.000, καλύπτοντας σχεδόν το 50% της εγχώριας εκτροφής μοσχαριού πέντε μηνών. Παρά το μέγεθος της δραστηριότητας, το τμήμα του μοσχαριού αντιστοιχεί σήμερα μόλις στο 5%-6% του συνολικού τζίρου της εταιρείας, γεγονός που δείχνει το περιθώριο ανάπτυξης σε μια αγορά με υψηλή ζήτηση αλλά περιορισμένη αυτάρκεια, με δεδομένο ότι μόλις το 10% της κατανάλωσης καλύπτεται από ελληνικής παραγωγής μοσχάρια.
Το καθετοποιημένο μοντέλο της Νιτσιάκος
Η Νιτσιάκος λειτουργεί με καθετοποιημένο μοντέλο που περιλαμβάνει ζωοτροφές, εκτροφή, σφαγεία, τυποποίηση και διανομή με ιδιόκτητο στόλο. Είναι η μοναδική εταιρεία στην Ελλάδα που δραστηριοποιείται σε όλα τα είδη κρέατος – κοτόπουλο, μοσχάρι, γαλοπούλα και κουνέλι – εξασφαλίζοντας έτσι τον έλεγχο σε όλο το παραγωγικό στάδιο.
Το καθετοποιημένο αυτό μοντέλο έδωσε τη βάση για τη δημιουργία του επώνυμου μοσχαριού «Νιτσιάκος» και τη διάθεσή του στην αγορά μέσα από στρατηγικές συνεργασίες. Καθοριστικό ρόλο σε αυτήν την πορεία είχε η ΑΒ Βασιλόπουλος, με την οποία η εταιρεία διατηρεί πολυετή σχέση συνεργασίας ενώ από τον Μάιο του 2024 η εταιρεία προμηθεύει αποκλειστικά την αλυσίδα σούπερ μάρκετ με Νιτσιάκος βόειο κρέας ελληνικής εκτροφής, καλύπτοντας τις ανάγκες των καταστημάτων της ΑΒ Βασιλόπουλος πανελλαδικά. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι πωλήσεις της συγκεκριμένης κατηγορίας μέσω του δικτύου της ΑΒ ανήλθαν σε 8 εκατ. ευρώ το 2024 και εκτιμάται ότι φέτος θα φτάσουν τα 14 εκατ. ευρώ.
Επενδύσεις 167 εκατ. ευρώ για την αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας
Παράλληλα, ο όμιλος υλοποιεί επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 167 εκατ. ευρώ, με αιχμή τη δημιουργία νέου υπερσύγχρονου πτηνοσφαγείου στην Άρτα, που θα ολοκληρωθεί το 2026. Η νέα μονάδα, δυναμικότητας 15.000 κοτόπουλων την ώρα, θα ενισχύσει τη διάρκεια ζωής των προϊόντων και θα επιτρέψει στην εταιρεία να υπερβεί τα σημερινά όρια παραγωγικής ικανότητας. Στο ίδιο πλαίσιο περιλαμβάνονται νέες αποθήκες, σιλό και υποδομές που θα στηρίξουν την πρωτογενή παραγωγή. Η ολοκλήρωση των επενδύσεων αναμένεται να δώσει ώθηση και στη διεθνή παρουσία του ομίλου. Σήμερα, περίπου το 10% του κύκλου εργασιών προέρχεται από εξαγωγές, με την Ιταλία να αποτελεί την πλέον δυναμική αγορά, καθώς σύμφωνα με τη διοίκηση της Νιτσιάκος κάθε εβδομάδα φεύγουν δέκα νταλίκες με φρέσκο κοτόπουλο. Σημαντικές ποσότητες κατευθύνονται επίσης σε Κύπρο και Βαλκάνια, ενώ από το 2025 η εταιρεία εξάγει και σε Ισπανία και Σλοβενία. Ενώ με την αύξηση της δυναμικότητας θα δοθεί περαιτέρω ενίσχυση στις εξαγωγές με τον στόχο να μπει και σε νέες αγορές, με έμφαση σε χώρες της Δυτικής Ευρώπης.
Σε επίπεδο μεγεθών, ο κύκλος εργασιών του ομίλου εκτιμάται ότι θα φτάσει τα 570 εκατ. ευρώ το 2025, έναντι 523 εκατ. ευρώ το 2024. Τα EBITDA της προηγούμενης χρήσης διαμορφώθηκαν σε 26,86 εκατ. ευρώ, ενώ ο συνολικός δανεισμός ανέρχεται σε περίπου 55 εκατ. ευρώ.
Καμία πρόθεση πώλησης ή είσοδος επενδυτή στη Νιτσιάκος
Όπως είπε ο κ. Νιτσιάκος η ανάπτυξη θα συνεχιστεί οργανικά, χωρίς σχέδια για εξαγορές ή είσοδο νέων μετόχων. Απαντώντας σε σχετικό ερώτημα, ο Κώστας Νιτσιάκος ήταν ξεκάθαρος: «Δεν θέλουμε να πουλήσουμε τώρα, ούτε μέρος της εταιρείας, ούτε να μπει επενδυτής. Κάνουμε επενδύσεις και αναπτύσσουμε την εταιρεία». Σχετικά με τις εταιρείες holding που συστήθηκαν πρόσφατα από τα τρία παιδιά του ιδρυτή – Κώστα, Μαριλένα και Αγγελική – καθώς και η μητέρα τους, εξήγησε ότι στόχος είναι να εξυπηρετηθεί η εταιρική δομή και να υλοποιηθούν νέες επενδύσεις στην πρωτογενή παραγωγή, οι οποίες θα συνεργάζονται με τον όμιλο.
Όσον αφορά τη συνεργασία με τη Νίκας, δεν τίθεται ζήτημα διακοπής μετά την εξαγορά της από την Υφαντής, αν και μέχρι σήμερα δεν έχουν γίνει συζητήσεις με τον νέο μέτοχο. Η συνεργασία ξεκίνησε το 2017 με την παραγωγή σειράς αλλαντικών από κοτόπουλο Νιτσιάκος και συνεχίζεται κανονικά.
Σημειώνεται ότι στον όμιλο Νιτσιάκος ανήκουν και δύο ξενοδοχειακές μονάδες, το Marilena Hotel στην Κέρκυρα και το Epirus Palace στα Ιωάννινα, που συμπληρώνουν το χαρτοφυλάκιο δραστηριοτήτων της οικογένειας πέραν του κλάδου τροφίμων.
Διαβάστε επίσης
Οι ΗΠΑ σε κυβερνητικό shutdown – Γιατί η Wall Street παραμένει ψύχραιμη
Στο 15% η συμμετοχή της Diana Shipping της Σεμίραμις Παληού στην Genco
ΜΗΤΕΡΑ: Σύστησε Επιστημονική Επιτροπή Κύησης Υψηλού Κινδύνου σε συνεργασία με το ΕΚΠΑ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- H Atlas Maritime του Λέοντα Πατίτσα παρήγγειλε άλλο ένα δεξαμενόπλοιο
- ΗΠΑ: Σε λειτουργία το «ρολόι του Shutdown» – «Οι Δημοκρατικοί έβαλαν το λουκέτο», το μήνυμα στο επίσημο site του Λευκού Οίκου
- Φορολογικά κίνητρα για ηλεκτρονικές πληρωμές και το 2026 – Ποιες δαπάνες οδηγούν σε έκπτωση φόρου έως 5.000 ευρώ
- Άρσεναλ – Ολυμπιακός: Στο… εξοχικό του, ενάντια στην αρμάδα του Αρτέτα!
