• Business

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά – Αναλυτικά όλες οι κατηγορίες. Έκπληξη τα VLCC

    tanker ναυλαγορά ναυτιλία


    Πτωτικές ήταν οι τάσεις της αγοράς στις τιμές των ναύλων σε πλοία υγρού φορτίου την εβδομάδα 3-7 Απριλίου 2017, με εξαίρεση τα δεξαμενόπλοια τύπου VLCC, τα οποία παρουσίασαν σημαντική άνοδο.

    VLCC

    Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, δραστήρια ήταν η εβδομάδα που πέρασε για πλοία τύπου VLCC στην Μέση Ανατολή και την Δυτική Αφρική με αποτέλεσμα οι τιμές των ναύλων να ενισχυθούν και στις δυο περιοχές.

    Πάραυτα, η αγορά της Δυτικής Αφρικής συγκέντρωσε το μεγαλύτερο ενδιαφέρον των πλοιοκτητών, με αποτέλεσμα οι τιμές στις διαδρομές προς την Κίνα και τον κόλπο της Αμερικής να παρουσιάσουν άνοδο, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα σε WS65.

    Στην αγορά της Καραϊβικής, η εβδομάδα ήταν εξίσου δραστήρια με την κατ’ αποκοπή τιμή να ενισχύεται από $3.8 εκατ. σε $4 εκατ.

    Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε άνοδο 34%, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα στα $18.853 ημερησίως.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    SUEZMAXES

    Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, η οριακή αύξηση της ζήτησης στην αρχή της εβδομάδας που πέρασε, δεν κατάφερε να συγκρατήσει την πτωτική πορεία στις τιμές των ναύλων σε πλοία τύπου Suezmax, λόγω της υπερπροσφοράς σε τονάζ που παρατηρήθηκε και είχε ως αποτέλεσμα οι τιμές σε διαδρομές από την Δυτική Αφρική να βρεθούν υπό πίεση.

    Στις διαδρομές εντός Μεσογείου και από την Μαύρη Θάλασσα προς την Μεσόγειο, οι τιμές παρουσίασαν πτώση από WS95 σε WS85, ως αποτέλεσμα της υπερπληθώρας πλοίων που παρατηρήθηκε στις περιοχές αυτές.

    Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε οριακή πτώση 20%, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα στα $17.500 ημερησίως.

    AFRAMAXES

    Αναφορικά με τα πλοία τύπου Aframax, οι ίδιοι αναλυτές παρατήρησαν ότι η αγορά της Βαλτικής βρέθηκε υπό πίεση την εβδομάδα που πέρασε, με αποτέλεσμα, η τιμή στην διαδρομή προς τη Βόρεια Θάλασσα να υποχωρήσει σε WS90.

    Πάραυτα, σύμφωνα με την άποψη τους, μια αύξηση της δραστηριότητας -σε συνδυασμό με μείωση της προσφοράς σε τονάζ- θα μπορούσε να δημιουργήσει μια ενδιαφέρουσα δυναμική.

    Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε πτώση 13%, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, στα $15.004 ημερησίως.

    LR/MR

    Όπως επισημαίνουν οι ίδιες πηγές, σχετικά σταθερές παρέμειναν οι τιμές των ναύλων μέχρι και τα μέσα της εβδομάδας που πέρασε στα πλοία τύπου LR1, ενώ στην συνέχεια παρουσίασαν πτώση. Η τιμή των πλοίων τύπου LR1, στην διαδρομή από τον Περσικό κόλπο προς την Ιαπωνία, υποχώρησε σε WS112,5 από WS132,5 που είχε διαμορφωθεί το προηγούμενο διάστημα.

    Η τιμή των πλοίων τύπου LR2 -στην ίδια διαδρομή- παρουσίασε εξίσου οριακή πτώση από WS110 σε WS100.

    Στην αγορά των πλοίων τύπου MR, οι τιμές των ναύλων στον Ατλαντικό γενικά παρουσίασαν ύφεση, με την τιμή spot στην διαδρομή από την Βόρεια Θάλασσα προς τις ακτές της Αμερικής να υποχωρεί από WS205 σε WS192,5.

    Ο καθαρός μέσος όρος ημερησίων εσόδων στα πλοία τύπου MR υποχώρησε κατά 11%, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα στα $12.253 ενώ στα πλοία τύπου Handysize, παρουσίασε σημαντική πτώση της τάξεως του 46% στα $8.291 ημερησίως.

    Dirty products

    Σύμφωνα με τους ειδικούς, δραστήρια ήταν η αγορά στο ξεκίνημα της εβδομάδας που πέρασε στις περιοχές της Βόρεια Θάλασσας και της Μεσογείου, αν και προς το τέλος, παρουσίασε σημάδια συρρίκνωσης.

    Επιπροσθέτως, πτώση στις τιμές παρουσίασαν οι διαδρομές από τις παραπάνω περιοχές προς τον κόλπο της Αμερικής από WS117,5 σε WS115.

    Στην αγορά της Καραιβικής, η τιμή προς τον κόλπο της Αμερικής υποχώρησε από WS112,5 σε WS110.

    Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε πτώση 10% σε σχέση με τις προηγούμενες εβδομάδες στα $8.847 ημερησίως.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: SHIPPING FOCUS: Πιο στενή από ποτέ η σχέση της BlackRock με τον Πήτερ Γεωργιόπουλο

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γιώργος Οικονόμου: Από την κατάρρευση των γεωτρήσεων, στα κέρδη της DryShips

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Νίκος Τσάκος: Και νέο big deal με τους Αμερικανούς και νέο πλοίο στο στόλο του



    ΣΧΟΛΙΑ