Business

SOS εκπέμπει η κρουαζιέρα: «Οι φόροι διώχνουν τα κρουαζιερόπλοια – Απαράδεκτη η απόφαση για τη Σαντορίνη»

Κόντες κρουαζιέρα

Θεόδωρος Κόντες, πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας


Τη χαριστική βολή στην ελληνική κρουαζιέρα, η οποία πλήττεται από την προσφυγική κρίση και τα τρομοκρατικά χτυπήματα στην Τουρκία δίνουν οι τυφλές αυξήσεις των φόρων.

Όπως λέει στο mononews.gr ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας, Θεόδωρος Κόντες, τα τελευταία χρόνια έχουν μπει απανωτοί φόροι, οι οποίοι επιδεινώνουν την ήδη δυσχερή θέση του κλάδου.

«Αντί να μειώνουμε τους φόρους και να δίνουμε κίνητρα όπως απαλλαγή από τον ΦΠΑ για να έρθουν περισσότερα κρουαζιερόπλοια στη χώρα μας, βάζουμε διαρκώς νέους», σημειώνει χαρακτηριστικά.

Ένας τέτοιος φόρος, ο οποίος συνεχίζει να προκαλεί έντονες αντιδράσεις στον χώρο της κρουαζιέρας είναι το τέλος του 1 ευρώ που σχεδιάζει να επιβάλλει το Λιμενικό Ταμείο Θήρας από τα μέσα Μαρτίου του 2018 σε κάθε επιβάτη που θα επισκέπτεται τη Σαντορίνη με κρουαζιερόπλοιο.

«Είναι απαράδεκτο και αδιανόητο να επιβάλλεται ένα τέτοιο τέλος, τη στιγμή που η Σαντορίνη δεν έχει καν λιμάνι και δεν προσφέρει υπηρεσίες στα κρουαζιερόπλοια», υπογραμμίζει ο κ. Κόντες.

Σύμφωνα με τον ίδιο, ήδη μεγάλες εταιρείες κρουαζιέρας έχουν θορυβηθεί στο άκουσμα της είδησης και μόνο και δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο να αποσύρουν πλοία τους στην περίπτωση που ένα τέτοιο μέτρο τεθεί σε εφαρμογή.

«Με αυτά που κάνετε πάτε να μας διώξετε τελείως από την Ευρώπη», είναι μερικά απ’ όσα μεταφέρουν οι ξένες εταιρείες στους ιθύνοντες της ελληνικής κρουαζιέρας.

Η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιέρας έχει στείλει ήδη επιστολή για το θέμα αυτό στον πρόεδρο της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων (ΡΑΛ), Παναγιώτη Αγγελόπουλου αλλά και τον Γενικό Γραμματέα του υπουργείου Ναυτιλίας, Χρήστο Λαμπρινίδη, παραθέτοντας τους τα μηνύματα που έρχονται από το εξωτερικό και επισημαίνοντας τους κινδύνους που ελλοχεύουν.

«Πιστεύω πως θα προλάβουμε και δεν θα προχωρήσει το απαράδεκτο μέτρο…», τονίζει ο κ. Κόντες για να προσθέσει πως η Ένωση έχει επανειλημμένως εκφράσει την άποψη πως οι φόροι πρέπει να προαναγγέλλονται δυο χρόνια πριν επιβληθούν και να αιτιολογούνται πλήρως, ώστε να μπορούν οι εταιρείες να προετοιμαστούν και να κάνουν τον προγραμματισμό τους. «Η χωρίς προειδοποίηση αύξηση των φόρων είναι καταστροφική».

κρουαζιέρα

«Κατάρρευση»

Όλα αυτά έρχονται, την ώρα που η πορεία της επιβατικής κίνησης τη φετινή σεζόν γεννά απογοήτευση. Σύμφωνα με τον κ. Κόντε, ο αριθμός των επιβατών κρουαζιέρας είναι μειωμένος κατά 15% σε σχέση με πέρυσι και τουλάχιστον 20% ο αριθμός των προσεγγίσεων (calls).

Η κατάσταση, όπως λέει ο ίδιος, δεν είναι ευχάριστη καθώς πολλά κρουαζιερόπλοια έχουν φύγει από τις γραμμές της Αν. Μεσογείου εξαιτίας των τρομοκρατικών χτυπημάτων στην Τουρκία και είναι δύσκολο να γυρίσουν.

Αρκετά από αυτά, έχουν δρομολογηθεί στην Δ. Μεσόγειο και στις θάλασσες της Β. Ευρώπης που θεωρούνται ασφαλέστεροι προορισμοί ενώ τα περισσότερα και μεγαλύτερα έχουν πάει στην Ασία, όπου η κρουαζιέρα αναπτύσσεται με ραγδαίους ρυθμούς (άνω του 20%).

Υπολογίζεται πως αριθμός των τουριστών κρουαζιέρας στην Ασία προσεγγίζει πλέον τα 4 εκατομμύρια.

Χαμηλές είναι οι προσδοκίες και για την επόμενη σεζόν, η οποία αναμένεται ελαφρώς καλύτερη από την φετινή.

Σε καμία περίπτωση πάντως δεν πρόκειται να «πιαστούν» τα νούμερα του 2016 που ήταν μια καλή χρονιά για την ελληνική κρουαζιέρα.

Αν και η Μεσόγειος δεν πρόκειται να χάσει ποτέ την αξία της ως προορισμός για την κρουαζιέρα, καθώς έχει πλούσια ιστορία και μοναδική ομορφιά, εκτιμάται πως θα περάσουν χρόνια για να ξαναδούμε τα νούμερα του 2016.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: «Καμπανάκι» από ακτοπλόους: Ανεπαρκείς οι λιμενικές υποδομές της χώρας – Προβλήματα με τα δρομολόγια

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: HSW-Attica Group: Η επόμενη μέρα, το παρασκήνιο και ο παράγοντας Fortress

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: «Σιγήν ιχθύος» από τις Μινωικές για τις εξελίξεις στην Hellenic – Τα σενάρια για την επόμενη μέρα


ΣΧΟΛΙΑ