• Business

    SHIPPING FOCUS: Βαραίνουν οι φόροι τον Γρηγόρη Καλλιμανόπουλο

    Γρηγόρης Καλλιμανόπουλος, εφοπλιστής Toisa ναυτιλία

    Γρηγόρης Καλλιμανόπουλος, εφοπλιστής Toisa


    Αυτές είναι πέντε από τις σημαντικότερες εξελίξεις στη ναυτιλία που πρέπει να γνωρίζετε.

    Οι ΗΠΑ ζητούν από την Toisa να καταβάλει φόρους

    Τα δύσκολα δεν έχουν περάσει για τη ναυτιλιακή Toisa, συμφερόντων του ελληνικής καταγωγής εφοπλιστή Γρηγόρη Καλλιμανόπουλου, καθώς οι Ηνωμένες Πολιτείες ζητούν τώρα την καταβολή φόρων ύψους 304,55 εκατ. δολαρίων αναδρομικά. Υπενθυμίζεται ότι η ναυτιλιακή κατέθεσε αίτηση για υπαγωγή στο Άρθρο 11 του Πτωχευτικού Κώδικα των ΗΠΑ τον Ιανουάριο, καθώς δεν κατάφερε να διαχειριστεί δυσθεώρητα χρέη ύψους 1 δισ. δολαρίων.

    Επιστροφή στα VLCCs για τα Samsung Heavy Industries

    Ευριπίδης Κουτσοχρήστος
    Ευριπίδης Κουτσοχρήστος

    Τέσσερις νέες παραγγελίες σηματοδότησαν την επιστροφή των νοτιοκορεάτικων ναυπηγείων Samsung Heavy Industries στην κατασκευή δεξαμενόπλοιων μεταφοράς αργού πετρελαίου τύπου VLCC. Το εν λόγω ναυπηγικό συμβόλαιο με μια ασιατικών συμφερόντων ναυτιλιακή αγγίζει σε κόστος τα 334,79 εκατ. δολαρίων, ενώ αύξησε το διεθνές βιβλίο παραγγελιών VLCCs στα 99 «κομμάτια».

    Νέος οικονομικός διευθυντής στη Singapore Shipping

    Η ναυτιλιακή Singapore Shipping Corporation ανακοίνωσε ότι ο Lee Li Huang θα είναι στο εξής ο νέος οικονομικός διευθυντής. Όπως ανακοίνωσε η διοίκηση, ο Huang είχε την «απαιτούμενη εμπειρία και τις δυνατότητες», για να διεκπεραιώσει αποτελεσματικά τα νέα του καθήκοντα. Η εταιρεία δραστηριοποιείται με στόλο που αποτελείται από έξι οχηματαγωγά πλοία.

    Επέστρεψε στην κερδοφορία η Cosco

    Ο κινεζικός κολοσσός Cosco Shipping Holdings Co. επέστρεψε στην κερδοφορία κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2017, με τον κύκλο εργασιών να καταγράφει μεγάλη αύξηση. Ειδικότερα, τα κέρδη της ναυτιλιακής ανήλθαν στα 39,18 εκατ. δολάρια, έναντι ζημιών ύψους 646,8 εκατ. δολαρίων το αντίστοιχο τρίμηνο του 2016.

    Δέκα VLCC οδεύουν στη διάλυση φέτος

    Μόνο δέκα δεξαμενόπλοια τύπου VLCC πρόκειται να πουληθούν για scrap μέσα στο έτος, σύμφωνα με την τελευταία ανάλυσης της ναυλομεσιτικής εταιρείας McQuilling Services. Ωστόσο, το έτος 2018 τα VLCCs που θα πουληθούν για scrap θα είναι 28, με τον ρυθμό των διαλύσεων ανά έτος να ανεβαίνει σταδιακά σε ορίζοντα πενταετίας.

    Το Baltic Exchange Index και οι επιμέρους δείκτες του εκπροσωπούν καθημερινά τις τιμές των ναύλων για τα χύδην φορτία. Για την Τρίτη (2/5/17), οι δείκτες του Baltic Freight Index διαμορφώθηκαν ως εξής:

    • Baltic Dry Index (BDI): 1073 (-36)
    • Baltic Cape Index (BCI): 1668 (-111)
    • Baltic Panamax index (BPI): 1140 (-47)
    • Baltic Supramax Index (BSI): 849 (-12)
    • Baltic Handysize Index (BSHI): 550 (-9)

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Βαγγέλης Μαρινάκης: Τριπλό «χτύπημα»

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Πέντε δικηγορικές εταιρείες στο κατόπι του Γ. Οικονόμου για ενδεχόμενη απάτη σε βάρος επενδυτών

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Πήτερ Γεωργιόπουλος: Θα πουλήσει τα πλοία;



    ΣΧΟΛΙΑ