• Business

    SHIPPING FOCUS: Κι άλλο τάνκερ στα «χέρια» του Γιάννη Δράγνη

    Γιάννης Δράγνης Oceangold ναυτιλία

    Ο εφοπλιστής Γιάννης Δράγνης με τη σύζυγό του Λάουρα Λαλαούνη Μακροπούλου


    Αυτές είναι πέντε από τις σημαντικότερες εξελίξεις στη ναυτιλία που πρέπει να γνωρίζετε.

    Ο Γιάννης Δράγνης πίσω από την εξαγορά τάνκερ;

    Ο Έλληνας εφοπλιστής Γιάννης Δράγνης και η ναυτιλιακή Marvel Maritime βρίσκονται πίσω από την εξαγορά του δεξαμενόπλοιου μεταφοράς παραγώγων πετρελαίου τύπου MR2 Theoni (χωρητικότητας 47.198-dwt και κατασκευής 1997), όπως υποστηρίζουν οι brokers. Το πλοίο πουλήθηκε για περίπου 6 εκατ. δολάρια και ανήκε στην επίσης ελληνική ναυτιλιακή Super-Eco Tankers Management των αδελφών Τομάζου.

    Πούλησε bulker η Thenamaris στη Diana Shipping

    Ευριπίδης Κουτσοχρήστος
    Ευριπίδης Κουτσοχρήστος

    Η ναυτιλιακή Thenamaris, συμφερόντων του Νικόλα Μαρτίνου, εξασφάλισε μια καλή τιμή για το φορτηγό πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου τύπου kamsarmax Seatrust (χωρητικότητας 81.640-dwt και κατασκευής 2013) το οποίο και πούλησε στη Diana Shipping του Συμεών Παληού για 22,75 εκατ. δολάρια. Η online πλατφόρμα ναυτιλιακών δεδομένων VesselsValue τοποθετεί την αξία του στα 21,8 εκατ., γεγονός που σημαίνει ότι ο κ. Μαρτίνος εξασφάλισε κέρδος της τάξεως των 950.000 δολ.

    Συμφωνία Concordia και Stena Weco

    Η ναυτιλιακή Concordia Maritime χρονοναύλωσε από κοινού με τη Stena Weco δύο δεξαμενόπλοια τύπου MR2 κατασκευής 2013 για ένα έτος το καθένα. Η Concordia θα κατέχει ποσοστό 50% στη συμφωνία, ενώ τα ναυλοσύμφωνα θα ξεκινήσουν τον Ιούνιο και τον Ιούλιο. Τα πλοία -η ταυτότητα των οποίων δεν έγινε γνωστή- θα διαχειρίζονται από τη Stena Weco.

    Στο κόκκινο η Taiwan Navigation

    Ζημίες ύψους 2,99 εκατ. δολαρίων κατέγραψε η ναυτιλιακή Taiwan Navigation από την Ταϊβάν στη χρήση του 2016, λόγω της κρίσης που χτύπησε την αγορά ξηρού φορτίου -όπου και δραστηριοποιείται- τη χρονιά που έφυγε. Πτώση κατέγραψε και στον κύκλο εργασιών που διαμορφώθηκε το 2016 στα 80,6 εκατ. δολ., έναντι 88,2 εκατ. δολ. το 2015.

    Νέα VLCC για τη Frontline;

    Ο Νορβηγός εφοπλιστής John Fredriksen επεξεργάζεται για λογαριασμό της ναυτιλιακής του Frontline την παραγγελία νεότευκτων δεξαμενόπλοιων τύπου VLCC σε νοτιοκορεάτικες και κινεζικές γιάρδες, μετά την ατυχή εξέλιξη που είχε και η τρίτη προσπάθεια εξαγοράς της εισηγμένης στη Νέα Υόρκη DHT Holdings. Ανάμεσα στις γιάρδες αυτές, φημολογείται ότι βρίσκονται οι κινεζικές New Times Shipbuilding και οι Hyundai Samho Heavy Industries της Νότιας Κορέας.

    Το Baltic Exchange Index και οι επιμέρους δείκτες του εκπροσωπούν καθημερινά τις τιμές των ναύλων για τα χύδην φορτία. Για την Παρασκευή (21/4/17), οι δείκτες του Baltic Freight Index διαμορφώθηκαν ως εξής:

    • Baltic Dry Index (BDI): 1195 (-48)
    • Baltic Cape Index (BCI): 1830 (-161)
    • Baltic Panamax index (BPI): 1494 (-59)
    • Baltic Supramax Index (BSI): 895 (-4)
    • Baltic Handysize Index (BSHI): 575 (+3)

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Πόσο εντυπωσιάστηκαν οι αναλυτές από την κίνηση-ματ της Αγγελικής Φράγκου;

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Νέα πλοία για τη Neda Maritime (οικογένεια Λυκιαρδόπουλου);

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Celestyal Cruises: Άνοιγμα της κινέζικης αγοράς στην ελληνική κρουαζιέρα



    ΣΧΟΛΙΑ