• Business

    Ναυπηγεία Σκαραμαγκά: Ανοίγει ο δρόμος για ειδική διαχείριση-Τέλος Νοεμβρίου η συζήτηση

    • NewsRoom
    Ναυπηγεία Σκαραμαγκά

    Ναυπηγεία Σκαραμαγκά


    Άνοιξε ο δρόμος για την ιδιωτικοποίηση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά (ΕΝΑΕ) μετά την υποβολή αίτησης του Δημοσίου από κοινού με την Τράπεζα Πειραιώς στο Μονομελές Πρωτοδικείο Αθηνών. Η αίτηση αναμένεται να συζητηθεί προς το τέλος Νοεμβρίου με το Δημόσιο ζητά να τοποθετηθεί διαχειριστής για την πώληση περιουσιακών στοιχείων της ΕΝΑΕ ώστε να ανακτήσει απαιτήσεις περίπου 650 εκατ. ευρώ.

    Οι συνολικές απαιτήσεις κατά της ΕΝΑΕ ανέρχονται σε περίπου 900 εκατ. ευρώ, τις οποίες μοιράζονται σε ποσοστό 80% το Ελληνικό Δημόσιο, 15% οι εργαζόμενοι των Ναυπηγείων και 5% η Τράπεζα Πειραιώς και λοιποί πιστωτές. Σύμφωνα με πληροφορίες η Tράπεζα Πειραιώς ζητεί περί τα 25 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται πως η αίτηση δεν υπογράφεται από τους εργαζόμενους οι οποίοι φέρονται να έχουν απαιτήσεις που αγγίζουν τα 177 εκατ. ευρώ.

    Μέχρι στιγμής ενδιαφέρον για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά φέρεται να έχουν εκδηλώσει η Cosco, αλλά και Ιταλοί, Γάλλοι και Αμερικανοί.

    Την προηγούμενη εβδομάδα το Διεθνές Διαιτητικό Δικαστήριο (ICC) επιδίκασε στην Privinvest, ιδιοκτήτρια της ΕΝΑΕ, 200 εκατ. ευρώ επειδή έκρινε πως το Ελληνικό Δημόσιο ευθύνεται έναντι της τελευταίας. Κατά το ICC το συγκεκριμένο ποσό δεν μπορεί να συμψηφιστεί με τις απαιτήσεις του Δημοσίου.

    Ο όμιλος Privinvest, του οποίου μέλος είναι η Ελληνικά Ναυπηγεία ΑΕ, σε συνέχεια της απόφασης του Διεθνούς Διαιτητικού Δικαστηρίου του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου (“ICC”) ανάφερε χαρακτηριστικά:

    «Πριν από επτά χρόνια, το Ελληνικό Δημόσιο ανακοίνωσε μέσα σε κλίμα ευφορίας την επένδυση του Ομίλου μας στην Ελλάδα. Το πολλά υποσχόμενο αυτό εγχείρημα κατέρρευσε γρήγορα από αποκλειστική ευθύνη του Ελληνικού Δημοσίου, κάτι που μας ανάγκασε να προσφύγουμε ενώπιον της Διεθνούς Διαιτησίας για να προστατεύσουμε τον Όμιλό μας, το μέλος μας Ελληνικά Ναυπηγεία ΑΕ) μαζί με τους εργαζόμενους του, ενώ επιπροσθέτως αναγκαστήκαμε να συμπεριλάβουμε και πρόβλεψη στις οικονομικές μας καταστάσεις για ποσό άνω των 160 εκατομμυρίων Ευρώ. Ως να μη έφθαναν τα ανωτέρω, είναι γνωστό ότι έχουμε υποστεί και συκοφαντική δυσφήμιση από ορισμένους πολιτικούς – που ενδεχομένως να στόχευε στην κάλυψη των εσφαλμένων ενεργειών και των καταστροφικών παραλείψεων του Δημοσίου απέναντί μας. Με την έκδοση της απόφασης του ICC δικαιωνόμαστε. Τα Ελληνικά Ναυπηγεία ΑΕ (γνωστά και ως Ναυπηγεία Σκαραμαγκά), και οι εργαζόμενοί τους μπορούν να ατενίσουν ένα μέλλον που πάντοτε άξιζαν, καθώς το Ελληνικό Δημόσιο κρίθηκε ότι ευθύνεται έναντι της Ελληνικά Ναυπηγεία ΑΕ ) για πάνω από 200 εκατομμύρια Ευρώ, πλέον περαιτέρω αποζημιωτικής ευθύνης που αναγνωρίστηκε ότι υπέχει το Ελληνικό Δημόσιο υπέρ των Ναυπηγείων μας.

    Επιπλέον, το Διαιτητικό Δικαστήριο αναγνώρισε την ευθύνη του Ελληνικού Δημοσίου από τον βλαβερό χειρισμό των συνεννοήσεων με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή (Κομισιόν) – μια αποτυχία του δηλαδή που συνέβαλε στην μέχρι τώρα καταστροφική πορεία του ναυπηγείου της Privinvest στην Ελλάδα.Αναμένουμε από το Ελληνικό Δημόσιο να εκτελέσει όλα όσα διατάσσονται σε αυτή την απόφαση και να σεβαστεί επί τέλους τις συμβατικές του σχέσεις με τα Ελληνικά Ναυπηγεία ΑΕ.»

    Σημειώνεται ότι το Δημόσιο πιέζεται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να λύσει το θέμα των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά προκειμένου να εισπράξει τις κρατικές ενισχύσεις. Στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά έχει καταλογιστεί με απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ληξιπρόθεσμο ποσό 566 εκατ. ευρώ για παράνομες κρατικές ενισχύσεις που έλαβαν την περίοδο 1997 – 2002.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Η Σκλαβενίτης και οι Υπεραγορές Σκλαβενίτης γίνονται ένα

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Βαρδής Βαρδινογιάννης: Γιατί στέλνει για scrap ακόμη ένα tanker της Avin

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Green Cola: To mega-deal με τους Άραβες και η συμφωνία με τα Carrefour



    ΣΧΟΛΙΑ