• Business

    Έρχεται ο ΤΗΛΕΓΝΟΥΣ: Ο «Τειρεσίας» για τα κινητά-Ποιοι κινδυνεύουν να μπουν στη λίστα του


    Στην τσιμπίδα του ΤΗΛΕΓΝΟΥΣ, του αντίστοιχου «Τειρεσία», κινδυνεύουν να μπουν από τη Δευτέρα 24 Ιουλίου οι χρήστες υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας που «φέσωναν» τις εταιρείες και στη συνέχεια προχωρούσαν σε επόμενο πάροχο.

    Ο ΤΗΛΕΓΝΟΥΣ, o Φορέας Εκτίμησης Φερεγγυότητας Τηλεπικοινωνιών, ένα αρχείο οικονομικής συμπεριφοράς των χρηστών κινητής τηλεφωνίας που στοχεύει στον έλεγχο και στον περιορισμό των συστηματικά κακοπληρωτών.

    Ο φορέας συστάθηκε από τις εταιρείες κινητής Cosmote, Vodafone, Wind Ελλάς και Cyta Hellas, μετά από τη θετική γνωμοδότηση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.

    Οι τέσσερις εταιρείες κατέχουν από 25% στον φορέα, ο οποίος λειτουργεί υπό την κεντρική εποπτεία της Ένωσης Εταιρειών Κινητής Τηλεφωνίας (ΕΕΚΤ).

    Τα κριτήρια ένταξης στην ΤΗΛΕΓΝΟΥΣ – Πως θα λειτουργεί ο Φορέας

    Στο αρχείο θα εντάσσονται συνδρομητές των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας μόνο εφόσον έχουν οφειλή ίση ή μεγαλύτερη των 200 ευρώ, η οποία έχει καταστεί ληξιπρόθεσμη για πάνω από 90 ημέρες, ήτοι τρεις μήνες. Στο αρχείο θα μπαίνουν μόνο οι συνδρομητές, που δεν έχουν προβεί σε διακανονισμό ή εξόφληση οφειλών.

    Επίσης οι συνδρομητές με ληξιπρόθεσμη οφειλή συνεπεία μη πληρωμής κανενός λογαριασμού και αποσύνδεση ή μεταφορά σε άλλο δίκτυο μέσω φορητότητας.

    Οι συνδρομητές θα ενημερώνονται εγκαίρως από τον πάροχο τους (π.χ. μέσω λογαριασμού ή επιστολής ή/και γραπτού μηνύματος) για τη δυνατότητα διαβίβασης των δεδομένων τους στην ΤΗΛΕΓΝΟΥΣ, οπότε και θα τους παρέχεται εύλογη προθεσμία τακτοποίησης των οφειλών τους.

    Ήδη στο πλαίσιο της σύστασης του Φορέα, οι συνδρομητές έχουν ενημερωθεί για τη σύσταση του φορέα και την ένταξή τους σε αυτόν.

    Με την τακτοποίηση της ληξιπρόθεσμης οφειλής στην εκάστοτε εταιρεία κινητών επικοινωνιών, η εταιρεία διαγράφει άμεσα την εγγραφή από το αρχείο της ΤΗΛΕΓΝΟΥΣ.

    Σημειώνεται ότι τα στοιχεία των συνδρομητών που έχει η ΤΗΛΕΓΝΟΥΣ εμπίπτουν στην κατηγορία των «απλών» προσωπικών δεδομένων και περιορίζονται αποκλειστικά στο Α.Φ.Μ. (ή Α.Δ.Τ. για ημεδαπούς) ή αριθμός διαβατηρίου/άλλου επίσημου εγγράφου ταυτότητας και χώρα έκδοσης (για αλλοδαπούς), ονοματεπώνυμο/πατρώνυμο και κατηγορία οικονομικής συμπεριφοράς (δηλ. «α» ή «β»).

    Υπηρεσίες ΤΗΛΕΓΝΟΥΣ

    Για τις εταιρείες Κινητών Επικοινωνιών: Η μόνη πληροφορία που οι εταιρείες μπορούν να αντλήσουν από την ΤΗΛΕΓΝΟΥΣ είναι εάν ο συνδρομητής είναι ενταγμένος στην ΤΗΛΕΓΝΟΥΣ ή όχι και εάν ναι, σε ποια από τις δύο κατηγορίες.

    Για τους καταναλωτές: Οι συνδρομητές έχουν το δικαίωμα αντίρρησης αναφορικά με την επεξεργασία των προσωπικών τους δεδομένων. Στο πλαίσιο αυτό, μέσω της ΤΗΛΕΓΝΟΥΣ οι συνδρομητές των εταιρειών κινητών επικοινωνιών έχουν το δικαίωμα:

    A. Να ζητήσουν πληροφορία σχετικά με το ποια εταιρεία(ες) έχει καταχωρήσει ή έχει αναζητήσει τα δεδομένα τους στη βάση της ΤΗΛΕΓΝΟΥΣ μαζί με το λόγο της καταχώρησης (συμπλήρωση σχετικής αίτησης).

    B. Να αιτηθούν τη μετάδοση των δεδομένων τους στις εταιρείες κινητών επικοινωνιών (συμπλήρωση σχετικής αίτησης).

    Γ. Να απαιτήσουν τη μη μετάδοση των δεδομένων τους στις εταιρείες κινητών επικοινωνιών (συμπλήρωση σχετικής αίτησης).

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: COSMOTE: Δωρεάν περιαγωγή στην Ευρώπη, για όλους τους συνδρομητές συμβολαίου, καρτοσυμβολαίου & καρτοκινητής

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Λίστα Τειρεσίας για τους κακοπληρωτές κινητής τηλεφωνίας

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Κατάργηση των χρεώσεων περιαγωγής στην κινητή τηλεφωνία από 15 Ιουνίου



    ΣΧΟΛΙΑ