• Business

    Captain Fu: Οι αλλαγές των πρώτων 9 μηνών της Cosco στον ΟΛΠ

    Fu Cheng Qiu

    Το αφεντικό της Cosco, Fu Cheng Qiu, ή αλλιώς «Κάπταιν Fu»


    Το βράδυ της Πέμπτης (18 Μαΐου) πραγματοποιήθηκε η παρουσίαση της διοίκησης του ΟΛΠ στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών, που ήταν η πρώτη μετά τις αλλαγές στη σύνθεση μετόχων και στην ανάληψη του πλειοψηφικού πακέτου του Οργανισμού από την Cosco.

    Αισθητή έκανε λοιπόν την παρουσία του στο χρηματιστήριο, ο διευθύνων σύμβουλος Captain Fu Chengqiu, ο οποίος και έδωσε μια ιδέα των πρώτων δράσεων της διοίκησης του νέου ΟΛΠ, αλλά και των σχεδίων των νέων μετόχων για αξιοποίηση της στρατηγικής θέσης του λιμανιού.

    Ποιες αλλαγές πραγματοποιήθηκαν όμως τους πρώτους 9 μήνες από τον έλεγχο του λιμανιού του Πειραιά από την Cosco;

    Τα οικονομικά οφέλη είναι πολλά ενώ παράλληλα έχουν μειωθεί και τα λειτουργικά κόστη, οι 1100 εργαζόμενοι καταβάλλουν σκληρή δουλειά και συγχρόνως έχουν γίνει αλλαγές στο οργανόγραμμα, ανέφερε ο ισχυρός άνδρας του ΟΛΠ.

    Είναι αλήθεια σύμφωνα με πληροφορίες από τη διοίκηση, ότι τα τμήματα μειώθηκαν από 54 σε 23 με τον αριθμό των προϊσταμένων να περιορίζεται από 135 σε 45. Επίσης βρίσκονται σε εξέλιξη τα πλάνα για αναδιοργάνωση και σε επίπεδο απασχολούμενου προσωπικού, καθώς βρίσκεται σε εξέλιξη πρόγραμμα εθελούσιας εξόδου για εργαζόμενους κοντά στη συνταξιοδότηση. Επίσης αναμένονται οι διευκρινιστικές εγκύκλιοι για τις μετατάξεις του προσωπικού που θα θελήσει να πάει σε άλλες υπηρεσίες του δημοσίου, ενώ παράλληλα προχωρούν και οι κανονικές συνταξιοδοτήσεις.

    Επενδύσεις

    Ο Capt. Fu, αναφορικά με τις επενδύσεις επεσήμανε ότι θα πραγματοποιηθούν σύμφωνα  με το χρονοδιάγραμμα που προβλέπει η σύμβαση παραχώρησης. Παράλληλα αξιολογούνται διάφορες δυνατότητες χρηματοδότησης, όπως λόγου χάρη η αξιοποίηση κοινοτικών χρηματοδοτήσεων σε συνεργασία με την ελληνική κυβέρνηση, για τη δημιουργία νέων θέσεων στην προβλήτα της κρουαζιέρας.

    Συγχρόνως, εξετάζονται οι τρόποι χρηματοδότησης από τράπεζες και έχουν ήδη γίνει συζητήσεις με την ΕΤΕΠ. «Όλα εξαρτώνται από τα αποτελέσματα και το κύρος της εταιρείας, εάν κάνουμε σωστά τη δουλειά μας όχι μόνο ευρωπαϊκές αλλά και κινεζικές τράπεζες θα θελήσουν να συνεργαστούν μαζί μας» υπογράμμισε χαρακτηριστικά ο captain Fu.

    Ο ίδιος δήλωσε ότι «το λιμάνι του Πειραιά αποτελεί σημαντικό μέρος της πρωτοβουλίας “μία ζώνη ένας δρόμος” και στόχος είναι να αξιοποιηθεί η στρατηγική θέση του ώστε να αναπτυχθούν οι σχέσεις με κινεζικές τράπεζες». «Προϋπόθεση γι’ αυτό είναι να κάνουμε σωστά τη δουλειά μας», τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ.

    ΣΣΕ

    Το θέμα για τις διαπραγματεύσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη με τους εργαζόμενους για την κατάρτιση της νέας συλλογικής σύμβασης, έλαβε επίσης χώρα, ενώ ο ίδιος ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ σημείωσε ότι το κατά πόσο μια εταιρεία έχει υψηλό μισθολογικό κόστος είναι συνυφασμένο με την απόδοση της. Στις διαπραγματεύσεις με τα Σωματεία θέλουμε να δημιουργήσουμε ένα νέο τρόπο εργασίας, είμαστε βέβαιοι ότι θα έχουμε περισσότερες θετικές εξελίξεις σε ό,τι αφορά την ενίσχυση της απόδοσης και τον περιορισμό του κόστους, ανέφερε ο captain Fu.

    Αναφορικά με την προβλήτα 1, ο ισχυρός άνδρας του ΟΛΠ ανέφερε ότι «αποτελεί “πονοκέφαλο” καθώς το βασικό πρόβλημα είναι ότι έχει περιορισμένη δυναμικότητα εξυπηρέτησης εμπορευματοκιβωτίων, γεγονός που λειτουργεί ως τροχοπέδη για την προσέλκυση νέων μεγάλων πελατών, οι οποίοι ζητούν να διακινούν μεγαλύτερους όγκους. Ταυτόχρονα σε σχέση με τη δραστηριότητα του προβλήτα υπάρχει υπεράριθμο προσωπικό».

    Επιδόσεις

    Σχετικά ωστόσο με τις οικονομικές επιδόσεις και τις δραστηριότητες του Οργανισμού, όπως δήλωσε η διοίκηση απώτερος στόχος είναι ο Πειραιάς να αναδειχθεί σε ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνια της Ευρώπης και ήδη παρουσιάζει μακράν το μεγαλύτερο ποσοστό αύξησης.

    Στην κρουαζιέρα η χρονιά χαρακτηρίζεται ως σημαντική καθώς αυξήθηκαν κατά 20% οι επιβάτες homeporting ενώ ξεκίνησαν οι πρωτοβουλίες διείσδυσης στην κινεζική αγορά. Παράλληλα σχεδιάζεται η επένδυση επέκτασης των υποδομών για υποδοχή μεγαλύτερων κρουαζιερόπλοιων νέας γενιάς.

    Στο car terminal σημειώθηκε αύξηση 6% στη μεταφορά αυτοκινήτων ενώ η τάση ήταν για ακόμη μεγαλύτερη αύξηση, που ωστόσο σταμάτησε εξαιτίας της περσινής απεργίας. Βασική επιδίωξη της διοίκησης είναι να ενισχυθούν οι υπηρεσίες αλλά και οι υποδομές όπως τα κλειστά πάρκινγκ όπως ζητούν οι εταιρείες μεταφοράς αυτοκινήτων.

    Τέλος η διοίκηση έκανε λόγο για τα σχέδια αύξησης της ναυπηγοεπισκευής, με στόχο να αναγεννηθεί ο κλάδος και ο Πειραιάς να πάρει το κομμάτι που του αναλογεί. Όσον αφορά στο κομμάτι των logistics στόχος είναι να προχωρήσει η μετατροπή του χώρου του πρώην ΟΔΔΥ και να αναδειχθεί σε κέντρο εφοδιαστικής αλυσίδας που θα συνδεθεί με το λιμάνι του Πειραιά.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Αλέξης Τσίπρας: «Δεν είμαστε παιδιά της διαπλοκής – Δεν θα υπάρξει αριστερή παρένθεση» (video)

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Κ. Μητσοτάκης: «Κύριε Τσίπρα, είστε ικανός να βάλετε και σμόκιν στην παραλία για να μασκαρέψετε τα ψέματά σας» (video)

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Ένταση και επεισόδια με μολότοφ έξω από τη Βουλή (video)



    ΣΧΟΛΙΑ