• Business

    Αποχώρηση «βόμβα» από την ελληνική αγορά: Γιατί η Unilever Hellas πουλά τις μάρκες Άλτις, Ελάνθη και Solon


    Tην πρόθεση της να προχωρήσει στην πώληση των ελαιολάδων, ανακοίνωσε η εταιρεία Unilever Hellas, προκηρύσσοντας για αυτό το λόγο διεθνή διαγωνισμό. Η πώληση θα αφορά τις μάρκες Άλτις, Ελάνθη και Solon. Μαζί με τα σήματα, η εταιρεία βγάζει στο «σφυρί» και το εργοστάσιο εμφιάλωσης του λαδιού στην οδό Πειραιώς αλλά και τους… υπαλλήλους που εργάζονται σε αυτή την προϊοντική κατηγορία.

    Με αιτιολογία-δικαιολογία την επαναξιολόγηση των στρατηγικών επιλογών της Unilever για την κατηγορία των μαργαρινών, η ΕΛΑΪΣ-Unilever Hellas ανακοίνωσε με την πρόθεσή της, να προχωρήσει στην πώληση των ελαιολάδων της. Πωλητήριο θα μπει ωστόσο και στις μαργαρίνες, για τα προϊόντα Flora, Βιτάμ, Super Fresco, Άλτις Soft, Ελαΐς και Becel που παράγονται στην Ελλάδα.

    Η αποχώρηση από τον τομέα του ελαιόλαδου στην ελληνική αγορά είναι μία υπόθεση η οποία έχει απασχολήσει και στο παρελθόν την Unilever, ενώ τον περασμένο Απρίλιο, ο πολυεθνικός κολοσσός είχε ανακοινώσει την πρόθεσή του να προχωρήσει στην πώληση των brand μαργαρινών που διαθέτει, στο πλαίσιο ευρείας αναδιοργάνωσής του.

    Συγκεκριμένα πριν περίπου 10 χρόνια η Unilever σκεφτόταν ξανά σοβαρά την έξοδό της από τον τομέα του ελαιολάδου, σκέψη η οποία όμως δεν κατάφερε να γίνει πράξη καθώς δεν δέχθηκε κάποια αξιόλογη προσφορά. Σήμερα όμως το θέμα της πώλησης των ελαιολάδων τίθεται πιο επιτακτικά από ποτέ, δεδομένου ότι τα περιθώρια κέρδους, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, έχουν περιοριστεί σε τέτοιο βαθμό, που καθιστούν τη δραστηριότητα ασύμφορη ενώ ο κλάδος του ελαιόλαδου αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα επιβίωσης. Το ζήτημα είναι αν θα βρεθεί τελικά αγοραστής να αναλάβει μια δραστηριότητα υψηλού ρίσκου. Η Unilever βεβαίως αναζητεί αγοραστή, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά παγκοσμίως, με το καλύτερο σενάριο τόσο τα ελαιόλαδα όσο και οι μαργαρίνες στην ίδια εταιρεία.

    Η όλη διαδικασία σύμφωνα με πληροφορίες θα υλοποιηθεί από τα κεντρικά του ομίλου στο Λονδίνο ενώ εξελίξεις αναμένονται στο τέλος της φετινής χρονιάς, αρχές της επόμενης, με την ολοκλήρωση της διαδικασίας πώλησης να τοποθετείται σε ένα χρόνο από σήμερα. Άτυπο ενδιαφέρον για τον τομέα του ελαιόλαδου έχει ήδη εκδηλωθεί, σύμφωνα με πληροφορίες, από ισπανική εταιρεία, κάτι το οποίο πάντως δεν επιβεβαιώνεται από την εταιρεία.

    H εν Ελλάδι δραστηριότητα των μαργαρινών και του ελαιολάδου, αντιπροσωπεύει το 20% του συνολικού τζίρου που πραγματοποιεί η Ελαΐς – Unilever ενώ τα μερίδια που απολαμβάνουν τα συγκεκριμένα brands στην εσωτερική αγορά είναι ηγετικά.

    Παράλληλα καθώς η διατήρηση παραγωγικών εγκαταστάσεων στην Ελλάδα παραμένει στρατηγική επιλογή της, η Unilever αποφάσισε να μεταφέρει πρόσθετη παραγωγή προϊόντων οικιακής φροντίδας στο εργοστάσιο του Ρέντη. Με αυτόν τον τρόπο, το συγκεκριμένο εργοστάσιο θα διατηρήσει την ανταγωνιστικότητά του ανάμεσα στα εργοστάσια της Unilever στην Ευρώπη. H συγκεκριμένη γραμμή με την λειτουργία της θα υποκαταστήσει το σύνολο των εισαγωγών σε υγρά απορρυπαντικά – που είναι και ο μεγαλύτερος όγκος πωλήσεων – Skip και ΟΜΟ που πραγματοποιούνται σήμερα. Δεν αποκλείεται μάλιστα καθώς πρόκειται για μονάδα η οποία θα χρησιμοποιεί τεχνολογία αιχμής το συγκεκριμένο εργοστάσιο να πραγματοποιεί και εξαγωγές.

    Τέλος, η εταιρεία Unilever υπογραμμίζει ότι η Ελλάδα παραμένει προτεραιότητά της και η αναδιάρθρωση αυτή του προϊοντικού της χαρτοφυλακίου «αναμένεται να συμβάλει στην βελτίωση των προοπτικών ανάπτυξης και κερδοφορίας της εταιρείας στην Ελλάδα, ενώ θα δώσει την ώθηση για εστίαση σε στρατηγικές κατηγορίες και επένδυση σε νέα προϊόντα στην τοπική αγορά».

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Απίστευτη απόφαση από τη UNILΕVER: Πουλάει την Άλτις. Ήταν τελικά καταστροφικό το management της Ηρούς Αθανασίου;

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: ΕΛΑΙΣ-Unilever Hellas: Πως η κ. Ηρώ Αθανασίου παρέδωσε μια ιστορική εταιρία για πρώτη φορά σε ξένα χέρια. Οι ευθύνες της απέναντι στην ιστορία



    ΣΧΟΛΙΑ