• Business

    SHIPPING FOCUS: Παραλίγο… πειρατεία σε ελληνικό πλοίο

    ναυτιλία ναυλαγορά


    Αυτές είναι πέντε από τις σημαντικότερες εξελίξεις στη ναυτιλία που πρέπει να γνωρίζετε.

    Παραλίγο… πειρατεία σε ελληνικό bulker

    Το ινδικό Πολεμικό Ναυτικό απέτρεψε περιστατικό πειρατείας στο φορτηγό πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου Lord Mountbatten (χωρητικότητας 28.207-dwt και κατασκευής 2011) που ανήκει στην ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακή British Bulkers. Το περιστατικό έλαβε χώρα στον Κόλπο του Άντεν την Τρίτη (16 Μαΐου) από όπου το πλοίο εξέπεμψε σήμα κινδύνου, ωστόσο, χάρη στην έγκαιρη παρέμβαση του ινδικού Πολεμικού Ναυτικού αποφεύχθησαν τα χειρότερα.

    Εξαγόρασε χημικό tanker η Marinpet

    Ευριπίδης Κουτσοχρήστος
    Ευριπίδης Κουτσοχρήστος

    Η τουρκικών συμφερόντων ναυτιλιακή Marinpet Petrol Denizcilik προχώρησε στην εξαγορά του χημικού δεξαμενόπλοιου Nordic Theresa (χωρητικότητας 7.842-dwt και κατασκευής 2008), για το οποίο κατέβαλε στη Nordic Tankers το ποσό των 7 εκατ. δολαρίων. Το πλοίο θα μετονομαστεί σε “MT AC-D” ενώ θα αποτελεί το νεότερο του στόλου της Marinpet.

    «Ώθηση» 30 εκατ. ευρώ στη Rickmers Holding από τη Schnigge

    Η γερμανική τράπεζα Schnigge Wertpapierhandelsbank κατέθεσε την προσφορά της ώστε να εξαγοράσει 30 εκατ. ευρώ από το πενταετές ομόλογο της Rickmers Holding -το οποίο έχει αξία 275 εκατ. ευρώ και λήγει το 2018. Ουσιαστικά, αυτή η κίνηση δίνει «ώθηση» στη ναυτιλιακή να προχωρήσει με το πλάνο αναδιάρθρωσης.

    Επίσημα υπό καθεστώς πτώχευσης η GulfMark

    Η ναυτιλιακή GulfMark Offshore κατέθεσε αίτηση για υπαγωγή στο Άρθρο 11 του Πτωχευτικού Κώδικα των ΗΠΑ, με το πλάνο αναδιάρθρωσης -που θα περιορίσει παραπάνω από το μισό το χρέος της που ξεπερνάει τα 737 εκατ. δολάρια- να έχει κατατεθεί στο αρμόδιο πτωχευτικό δικαστήριο του Delaware. Η εταιρεία επιθυμεί να προστατέψει από τους πιστωτές της περιουσιακά στοιχεία που αγγίζουν τα 1,08 δισ. δολάρια σε αξία.

    Το Λουξεμβούργο και το Δουβλίνο δημοφιλείς προορισμοί για τα βρετανικά P&I clubs

    Ως οι επικρατέστεροι προορισμοί για τη μετά-Brexit εποχή αναδεικνύονται το Λουξεμβούργο και το Δουβλίνο, για τα βρετανικά P&I clubs που θέλουν να συνεχίσουν να παρέχουν ναυτασφαλιστικές υπηρεσίες για τους στόλους βρετανικών συμφερόντων, όταν το Ηνωμένο Βασίλειο βγει και επίσημα από την Ε.Ε. Ο λόγος έγκειται στο γεγονός ότι θέλουν να εξασφαλίσουν την πρόσβαση στην ενιαία αγορά της Ένωσης, κάτι που θα τους επιτρέψει να συνεχίσουν απρόσκοπτα τις δραστηριότητές τους.

    Το Baltic Exchange Index και οι επιμέρους δείκτες του εκπροσωπούν καθημερινά τις τιμές των ναύλων για τα χύδην φορτία. Για την Τετάρτη (17/5/17), οι δείκτες του Baltic Freight Index διαμορφώθηκαν ως εξής:

    • Baltic Dry Index (BDI): 960 (-20)
    • Baltic Cape Index (BCI): 1590 (-42)
    • Baltic Panamax index (BPI): 925 (-31)
    • Baltic Supramax Index (BSI): 771 (-7)
    • Baltic Handysize Index (BSHI): 505 (-2)

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά – Αναλυτικά όλες οι κατηγορίες

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Α. Φράγκου: “Σπίτι” η Navios Acquisition για τα 17 τάνκερ της First Ship Lease Trust;

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Ανανέωσης συνέχεια για τη Neda Maritime (οικογένεια Λυκιαρδόπουλου)



    ΣΧΟΛΙΑ