F

Business

SHIPPING FOCUS: Νέο deal για την Diana Shipping

Συμεών Παληός Diana

Το φορτηγό πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου τύπου capesize «Santa Barbara» της Diana Shipping είναι χωρητικότητας 179.426-dwt και κατασκευής του έτους 2015


Αυτές είναι πέντε από τις σημαντικότερες εξελίξεις στη ναυτιλία που πρέπει να γνωρίζετε. 

Τουλάχιστον 4,32 εκατομμύρια δολάρια για την Diana Shipping

Η  Diana Shipping, συμφερόντων του εφοπλιστή Συμεών Παληού, ανακοίνωσε σήμερα ότι μέσω μίας θυγατρικής εταιρείας της, σύναψε ένα ναυλοσύμφωνο με την κινέζικη εταιρεία DHL Project & Chartering Limited του Χονγκ Κονγκ. Το deal αφορά ένα από τα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου της ναυτιλιακής και συγκεκριμένα το panamax Ismene (77.901-dwt και κατασκευής 2013). Ο ημερήσιος ναύλος έχει καθοριστεί στα 12.000 δολάρια,  μείον προμήθεια 5% προς τρίτους, για μία περίοδο τουλάχιστον δώδεκα μηνών και με μέγιστη χρονοναύλωση τους 15 μήνες. Η χρονοναύλωση  είναι προγραμματισμένη να αρχίσει στις 16 Σεπτεμβρίου 2017. Το Ismene είναι επί του παρόντος ναυλωμένο, στην ολλανδική Glencore Grain BV, με τους ημερήσιους ναύλους να ανέρχονται στα 5.850 δολάρια, μείον προμήθεια 5% τρίτους.

Ξεκίνησε η ρυμούλκηση του Blue Star Patmos

Με τη συνδρομή δύο ρυμουλκών ξεκίνησε από τη θαλάσσια περιοχή ακρωτήρι Βρόντου της Ίου η ρυμούλκηση του επιβατηγού οχηματαγωγού πλοίου Blue Star Patmos με προορισμό ναυπηγείο στο Πέραμα. Το πλοίο αποκολλήθηκε προχθές το απόγευμα από ξέρα στην οποία είχε προσαράξει την Τετάρτη 30 Αυγούστου, κατά την είσοδό του στο λιμάνι της Ίου. Σύμφωνα με πληροφορίες, η εισροή υδάτων που δημιουργήθηκε στα διπύθμενα (double bottoms) ( τα στεγανά διαμερίσματα του πλοίου) από μικρορήγματα κατά την προσάραξη δεν επηρεάζει σε καμία περίπτωση την πλεύση του. Στο Πέραμα, πριν τον δεξαμενισμό του, το πλοίο αναμένεται να ξεφορτώσει τα 21 Ι.Χ οχήματα και τα 12 φορτηγά που μεταφέρει.

Συρρικνώνεται η Oceanbulk Containers

Ερωτήματα σχετικά με την «αφοσίωση» του Έλληνα εφοπλιστή Πέτρου Παππά στον τομέα της μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων εγείρονται έπειτα από την πώληση δύο -υπό κατασκευή- contaireships (χωρητικότητας 11.000-teu) στην Hyandai Merchant Marine (HMM). Μετά τη συμφωνία, ο στόλος της ναυτιλιακής Oceanbulk Containers μειώθηκε κατά 11 πλοία μέσα σε ένα χρόνο, γεγονός που αφήνει τη ναυτιλιακή με μόνο δύο containers. Το deal με την HMM ήρθε να πυροδοτήσει τις φήμες που θέλουν την Oceanbulk να μένει εκτός αγοράς κάτι όμως που η εταιρεία διαψεύδει μέσω του διευθύνοντα σύμβουλού της, Σπύρου Καπράλου, σε δηλώσεις που έκανε στη Tradewinds.

Ακόμη ένα panamax για την Technomar

Η ναυτιλιακή εταιρεία  Technomar Shipping, συμφερόντων του Έλληνα εφοπλιστή Γιώργου Γιορούκου, προέβη στην αγορά του panamax Trans Pacific (χωρητικότητας 74.400-dwt και κατασκευής 2004 στα κινέζικα ναυπηγεία Hudong) από την γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία  Chemicalien Seetransport. Σύμφωνα με πληροφορίες το deal αξίας 8,3 εκατομμυρίων δολαρίων ολοκληρώθηκε πριν λίγο καιρό. Σημειώνεται πως πέρυσι η ναυτιλιακή  ήταν ένας από τους πιο ενεργούς παίκτες στον τομέα μεταφοράς ξηρού φορτίου, προχωρώντας στην απόκτηση 10 bulkers.

Πρώτη αγορά για την Starmarine

Η ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία Starmarine προχώρησε στην αγορά του φορτηγού πλοίου Glory Marugame (χωρητικότητας 28.300-dwt και κατασκευής 2008 στα ναυπηγεία Imabari) από την ναυτιλιακή εταιρεία Shoei Kisen, σύμφωνα με πληροφορίες. Το bulker αγοράστηκε έναντι του ποσού τον 7,8 εκατομμυρίων δολαρίων,  με το ύψος του deal να συμβαδίζει με τις τιμές της αγοράς. Το νεοαποκτηθέν φορτηγό θα είναι μακράν το νεώτερο πλοίο του στόλου της  Starmarine, ο οποίος αυτή τη στιγμή αποτελείται, από δύο φορτηγίδες που έχουν κατασκευαστεί το 2001.

Το Baltic Exchange Index και οι επιμέρους δείκτες του εκπροσωπούν καθημερινά τις τιμές των ναύλων για τα χύδην φορτία. Για την Παρασκευή (08/09/2017), οι δείκτες του Baltic Freight Index διαμορφώθηκαν ως εξής:

  • Baltic Dry Index (BDI): 1332 (+36)
  • Baltic Capesize Index (BCI): 2767 (+153)
  • Baltic Panamax index (BPI): 1375 (+24)
  • Baltic Supramax Index (BSI): 888 (+13)
  • Baltic Handysize Index (BHSI): 504 (+5)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Γ. Οικονόμου: Ακόμη ένα big hit από τον εφοπλιστή

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: HSW – Attica: Οι επιδιώξεις του Grimaldi και ο ρόλος της Fortress

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Βαγγέλης Μαρινάκης: Big Deal 460 εκατομμυρίων με τράπεζες

 


ΣΧΟΛΙΑ