• Business

    SHIPPING FOCUS: Νέο big deal για τον Συμεών Παληό

    Συμεών Παληός ναυτιλία

    Συμεών Παληός, εφοπλιστής Diana Shipping


    Αυτές είναι πέντε από τις σημαντικότερες εξελίξεις στη ναυτιλία που πρέπει να γνωρίζετε.

    Κερδοφόρο ναυλοσύμφωνο για τη Diana Shipping

    Η ναυτιλιακή Diana Shipping, συμφερόντων του Συμεών Παληού, ανακοίνωσε ότι εξασφάλισε κερδοφόρο ναυλοσύμφωνο με την εταιρεία Rio Tinto Shipping, η οποία θα ναυλώσει εκ νέου το φορτηγό πλοίο τύπου capesize Sideris GS (χωρητικότητας 174.186-dwt και κατασκευής 2006) για 13-17 μήνες με ημερήσιους ναύλους ύψους 13.000 δολ. Σημειώνεται ότι η υφιστάμενη συμφωνία με την εταιρεία προέβλεπε ναύλους 6.500 δολ., γεγονός που σημαίνει ότι ο εφοπλιστής πέτυχε σχεδόν τη διπλάσια τιμή στο νέο ναυλοσύμφωνο που θα ξεκινήσει στις 20 Ιουνίου και το οποίο θα ενισχύσει τα ταμεία της Diana με 5,07 εκατ. δολ. από την ελάχιστη διάρκειά του.

    Μειώθηκαν κατά 8,8% τα ελληνικά ναυτιλιακά δάνεια το 2016

    Ευριπίδης Κουτσοχρήστος
    Ευριπίδης Κουτσοχρήστος

    Πτώση της τάξεως του 8,8% κατέγραψαν τα ελληνικά ναυτιλιακά δάνεια το 2016 τα οποία συνήφθησαν τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό και διαμορφώθηκαν στα 57,21 δισ. δολ. Σύμφωνα με την Petrofin Research, πρόκειται για τη μεγαλύτερη μείωση από το 2009, η οποία οφείλεται στις νέες μορφές χρηματοδότησης που κερδίζουν έδαφος στην αγορά.

    Νέες συμφωνίες για τη Maersk Line

    Σε νέες συμφωνίες ναύλωσης προχώρησε η δανέζικη ναυτιλιακή Maersk Line, καθώς χρονοναύλωσε για 2-6 μήνες οκτώ πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τύπου neopanamax χωρητικότητας 8.000-9.000-teu με τους ναύλους να κυμαίνονται στα 14.500 δολ./ημέρα. Ωστόσο, σύμφωνα με τους brokers, παρά την μικρή διαθεσιμότητα τονάζ, η ναυτιλιακή δεν κατόρθωσε να πετύχει υψηλότερους ναύλους.

    Σε τρεις εξαγορές προχώρησε η MPC

    Η εισηγμένη στο Όσλο start-up ναυτιλιακή MPC Container Ships προχώρησε στις εξαγορές των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Carpathia, Cordelia (αμφότερα χωρητικότητας 2.824-teu και κατασκευής 2003) και Mare Frio (χωρητικότητας 1.200-teu και κατασκευής 2003). Τα πλοία αποκτήθηκαν για το ποσό των 11 εκατ. δολαρίων συνολικά.

    Τρία νέα VLOC παρήγγειλε η Polaris

    Η νοτιοκορεάτικη ναυτιλιακή Polaris Shipping τοποθέτησε παραγγελία στα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries για την κατασκευή τριών φορτηγών πλοίων μεταφοράς μεταλλευμάτων τύπου VLOC χωρητικότητας 325.000-dwt. Το οικονομικό σκέλος του ναυπηγικού συμβολαίου δεν έγινε γνωστό, ωστόσο τα νέα πλοία θα ναυλωθούν από το βραζιλιάνικο μεταλλουργικό όμιλο Vale International.

    Το Baltic Exchange Index και οι επιμέρους δείκτες του εκπροσωπούν καθημερινά τις τιμές των ναύλων για τα χύδην φορτία. Για την Τετάρτη (7/6/17), οι δείκτες του Baltic Freight Index διαμορφώθηκαν ως εξής:

    • Baltic Dry Index (BDI): 821 (+3)
    • Baltic Cape Index (BCI): 1379 (+13)
    • Baltic Panamax index (BPI): 783 (0)
    • Baltic Supramax Index (BSI): 652 (-6)
    • Baltic Handysize Index (BSHI): 429 (-5)

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Αθανασία Παναγιωτοπούλου (VesselBot): Τι μου είπε ο Prem Watsa

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Νίκος Τσάκος: Πώς από ένα πλοίο θα βγάλει 110 εκατ. δολάρια



    ΣΧΟΛΙΑ