• Business

    SHIPPING FOCUS: Νέα τάνκερ για την οικογένεια Βαρδινογιάννη

    ναυτιλία ναυλαγορά


    Αυτές είναι πέντε από τις σημαντικότερες εξελίξεις στη ναυτιλία που πρέπει να γνωρίζετε.

    Δύο νέα τάνκερ για την Avin

    Η ναυτιλιακή Avin International, συμφερόντων της οικογένειας Βαρδινογιάννη, προχώρησε στην εξαγορά των δύο αδελφών δεξαμενόπλοιων τύπου MR2 Oriental Ruby και Oriental Emerald (αμφότερα χωρητικότητας 50.400-dwt και κατασκευής 2005) για τα οποία κατέβαλε στη νοτιοκορεάτικη ναυτιλιακή Hyundai Merchant Marine (HMM) το ποσό των 21 εκατ. δολαρίων – το καθένα στοίχισε 10,5 εκατ. δολ. Σύμφωνα με τους brokers, πρόκειται για την πρώτη εξαγορά tankers τύπου MR2 για την Avin εδώ και περίπου 4 χρόνια, καθώς ήταν Σεπτέμβριος του 2013 όταν είχε εξαγοράσει το Kriti (πρώην “Pacific Polaris”, χωρητικότητας 47,999-dwt και κατασκευής 2004) για το ποσό των 17 εκατ. δολαρίων.

    Εξαγόρασε supramax bulker η Star Bulk

    Ευριπίδης Κουτσοχρήστος
    Ευριπίδης Κουτσοχρήστος

    Στην εξαγορά ενός φορτηγού πλοίου τύπου supramax χωρητικότητας 56.582-dwt προχώρησε η ναυτιλιακή Star Bulk Carriers, συμφερόντων του εφοπλιστή Πέτρου Παππά, από μια κινέζικη ναυτιλιακή, της οποίας η ταυτότητα δεν έχει γίνει γνωστή. Ενώ η Star Bulk επέλεξε να μην αποκαλύψει τις οικονομικές λεπτομέρειες της συμφωνίας, εν τούτοις, ανακοίνωσε ότι η εξαγορά θα χρηματοδοτηθεί από δάνειο που θα λάβει από μια τράπεζα. Το bulker -που κατασκευάστηκε το 2011 στα κινεζικά ναυπηγεία Jiangsu Hantong Shipyard- θα παραδοθεί στην εταιρεία τον Ιούλιο.

    Η CMA CGM εξαγόρασε τη Mercosul

    Ο γαλλικός κολοσσός των εμπορευματοκιβωτίων CMA CGM -που συμμετέχει στον ΟΛΘ μέσω της κοινοπραξίας με τον Ιβάν Σαββίδη– εξαγόρασε το στόλο της βραζιλιάνικης ναυτιλιακής Mercosul, η οποία αποτελεί θυγατρική της δανέζικης Maersk Line. Οι οικονομικές λεπτομέρειες του deal δεν έγιναν γνωστές, ωστόσο, ο στόλος της Mercosul αποτελείται από 4 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χωρητικότητας  2.500-2.800-teu.

    Η DSME θα πουλήσει μετοχές αξίας 702 εκατ. δολ.

    Τα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) -η διοίκηση των οποίων εφαρμόζει ένα μεγάλο αναδιαρθρωτικό πλάνο- πρόκειται να προχωρήσουν σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ύψους 702 εκατ. δολαρίων, με στόχο να ενισχυθούν τα ταμεία της επιχείρησης. Κάθε νέα μετοχή που θα εκδοθεί, θα διατεθεί στην τιμή των 35,76 δολαρίων.

    Η MSC ενημερώνει για την έκθεσή της στη Rickmers

    Η ναυτιλιακή Mediterranean Shipping Co (MSC) ανακοίνωσε ότι έχει χρονοναυλώσει τρία πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που ανήκουν στη χρεοκοπημένη γερμανική ναυτιλιακή Rickmers. Πρόκειται για τα John Rickmers (χωρητικότητας 1.850-teu και κατασκευής 2005), Sandy Rickmers (χωρητικότητας 840-teu και κατασκευής 2002) και MSC Florida (χωρητικότητας 2.292-teu και κατασκευής 2005). Παράλληλα, ανακοίνωσε ότι παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις με τη χρεοκοπία της γερμανικής εταιρείας.

    Το Baltic Exchange Index και οι επιμέρους δείκτες του εκπροσωπούν καθημερινά τις τιμές των ναύλων για τα χύδην φορτία. Για την Τρίτη (13/6/17), οι δείκτες του Baltic Freight Index διαμορφώθηκαν ως εξής:

    • Baltic Dry Index (BDI): 870 (0)
    • Baltic Cape Index (BCI): 1442 (-39)
    • Baltic Panamax index (BPI): 865 (+32)
    • Baltic Supramax Index (BSI): 665 (+7)
    • Baltic Handysize Index (BSHI): 424 (0)

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γιώργος Οικονόμου: Παρελθόν (για την ώρα) η διαγραφή από το NASDAQ

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γιώργος Ξηραδάκης: Επανεξελέγη στην προεδρία του Propeller Club



    ΣΧΟΛΙΑ