• Business

    SHIPPING FOCUS: Κίνηση-ματ 96 εκατ. δολ. από τον Κρίτωνα Λεντούδη (Evalend)

    Κρίτων Λεντούδης, Εφοπλιστής, Ιδιοκτήρης της Evalend Shipping

    Κρίτων Λεντούδης, Εφοπλιστής, Ιδιοκτήρης της Evalend Shipping


    Αυτές είναι πέντε από τις σημαντικότερες εξελίξεις στη ναυτιλία που πρέπει να γνωρίζετε.

    Τέσσερα bulkers παρήγγειλε η Evalend

    Στην τοποθέτηση παραγγελίας για την κατασκευή τεσσάρων νέων φορτηγών πλοίων τύπου panamax προχώρησε η ναυτιλιακή Evalend Shipping -συμφερόντων του εφοπλιστή Κρίτωνα Λεντούδη– στα κινεζικά ναυπηγεία Yangzijiang Shipbuilding. Τα 4 panamaxes θα στοιχίσουν στην εταιρεία 24 εκατ. δολ. έκαστο, γεγονός που σημαίνει ότι το συνολικό κόστος για την κατασκευή τους θα ανέλθει στα 96 εκατ. δολ. Η παράδοσή τους θα ξεκινήσει το 2019. Η Evalend διαθέτει και διαχειρίζεται έναν στόλο που αποτελείται από 32 πλοία, εκ των οποίων τα 25 είναι bulkers και τα 7 είναι δεξαμενόπλοια, ενώ «χτίζει» στις γιάρδες Hyundai Mipo και 2 πλοία μεταφοράς υγραερίου (LPG).

    Ζημίες στο Q2 για τη Gener8

    Ευριπίδης Κουτσοχρήστος
    Ευριπίδης Κουτσοχρήστος

    Με ζημίες έκλεισε το δεύτερο τρίμηνο η ναυτιλιακή Gener8 Maritime, συμφερόντων του Πήτερ Γεωργιόπουλου, οι οποίες ανήλθαν στα 82,5 εκατ. δολ. (0,99 δολ./μετοχή), έναντι κερδών ύψους 38 εκατ. δολ. το αντίστοιχο τρίμηνο του 2016. Τα αποτελέσματα αυτά αποδίδονται από τη διοίκηση στην εποχιακά αδύναμη ναυλαγορά των tankers ενώ ο Leo Vrondissis (οικονομικός διευθυντής της εταιρείας) σχολίασε ότι «Ο ισολογισμός μας θα ενισχυθεί από τις αγοραπωλησίες πλοίων στις οποίες προχωρήσαμε, οι οποίες -εφόσον έγιναν τη σωστή στιγμή- θα μας εξασφαλίσουν πρόσθετη ρευστότητα 87 εκατ. δολ.».

    Ξεπέρασαν τις προσδοκίες τα κέρδη της Royal Caribbean

    Τα κέρδη της εταιρείας κρουαζιέρας Royal Caribbean Cruises κατά τη διάρκεια του Q2 του 2017 ξεπέρασαν τις προβλέψεις των αναλυτών και διαμορφώθηκαν στα 369,5 εκατ. δολ., έναντι 229,9 εκατ. δολ. την αντίστοιχη περίοδο του 2016. Οι αναλυτές προέβλεπαν κέρδη ανά μετοχή ύψους 1,67 δολ., ωστόσο αυτά διαμορφώθηκαν στα 1,71 δολ., με τη διοίκηση να αποδίδει τα αποτελέσματα στην αυξημένη ζήτηση.

    Το 28% των πλοίων τύπου OSV είναι παροπλισμένο

    Σύμφωνα με τα στοιχεία που συνέλεξε η online πλατφόρμα ναυτιλιακών δεδομένων VesselsValue, το 28% του παγκόσμιου στόλου πλοίων ανεφοδιασμού ανοικτής θαλάσσης (Offshore Supply Vessels-OSV) όλων των τύπων παραμένει παροπλισμένο. Από αυτά, τα PSVs που είναι παροπλισμένα αντιστοιχούν σε ποσοστό της τάξεως του 36%, ενώ ακολουθούν τα AHTSs (33%), τα ERRVs (27%), τα FSVs (26%), τα AHTs (23%) και τα ocean tugs (22%).

    VesselsValue

    «Χτύπησε» kamsarmax η JP Morgan

    Η ναυτιλιακή JP Morgan Global Maritime -θυγατρική της JP Morgan– προχώρησε στην εξαγορά του φορτηγού πλοίου μεταφοράς ξηρού φορτίου τύπου kamsarmax United World (χωρητικότητας 82.026-dwt και κατασκευής 2013). Για την απόκτησή του κατέβαλε στην ιαπωνικών συμφερόντων εταιρεία United Ocean Group το ποσό των 21,3 εκατ. δολ. Από την αρχή του έτους ως σήμερα, η JP Morgan έχει εξαγοράσει 14 bulkers.

    Το Baltic Exchange Index και οι επιμέρους δείκτες του εκπροσωπούν καθημερινά τις τιμές των ναύλων για τα χύδην φορτία. Για την Τρίτη (01/08/2017), οι δείκτες του Baltic Freight Index διαμορφώθηκαν ως εξής:

    • Baltic Dry Index (BDI): 965 (+19)
    • Baltic Capesize Index (BCI): 1331 (+106)
    • Baltic Panamax index (BPI): 1098 (+3)
    • Baltic Supramax Index (BSI): 779 (-4)
    • Baltic Handysize Index (BHSI): 492 (-4)

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Πήτερ Γεωργιόπουλος: «Διαλύει» τα παλαιότερα πλοία του

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Credit-Suisse: Δύσκολα τα πράγματα για τα τάνκερ VLCC λόγω Σαουδικής Αραβίας

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γ. Κούστας: Πονάει ακόμα η Danaos από την κατάρρευση της Hanjin



    ΣΧΟΛΙΑ