• Business

    Π. Γεωργιόπουλος: Καταρρέει η μετοχή του κατά 14% μετά το «ναυάγιο» με τον Fredriksen

    Πήτερ Γεωργιόπουλος John Fredriksen ναυτιλία

    Πήτερ Γεωργιόπουλος (αριστερά) και John Fredriksen (δεξιά), δύο από τους μεγαλύτερους εφοπλιστές διεθνώς


    Η αγορά φαίνεται πως δεν είδε με καλό μάτι την είδηση ότι ο Πήτερ Γεωργιόπουλος και ο John Fredriksen δεν θα ενώσουν τελικά τις ναυτιλιακές τους εταιρείες Gener8 Maritime και Frontline αντίστοιχα, καθώς, στη συνεδρίαση της Wall Street της Δευτέρας (26/6), η μετοχή της πρώτης έκανε βουτιά της τάξεως του 14,05%.

    Γεωργιόπουλος

    Ταφόπλακα στο deal Fredriksen-Γεωργιόπουλου

    Όπως έγραψε νωρίτερα τo mononews.gr, το «φλερτ» μεταξύ των δύο ισχυρών εφοπλιστών είχε άδοξο τέλος, καθώς δεν κατάφεραν να έλθουν σε συμφωνία για τη δημιουργία της μεγαλύτερης εταιρείας δεξαμενόπλοιων στον κόσμο, σύμφωνα με ρεπορτάζ της αμερικανικής εφημερίδας Wall Street Journal, που επικαλείται άτομο με γνώση των συζητήσεων.

    Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι οι δύο εφοπλιστές δεν τα βρήκαν στο οικονομικό σκέλος της συμφωνίας, και ειδικότερα στην αποτίμηση της αξίας της Gener8, όπως ακριβώς συνέβη και τον προηγούμενο μήνα με την προσπάθεια της Frontline να εξαγοράσει την DHT Holdings, η οποία απέρριψε και τις τρεις προτάσεις του Fredriksen – η τελευταία ήταν ύψους 765 εκατ. δολαρίων.

    Έτσι και η δεύτερη απόπειρα του Fredriksen να εξαγοράσει μία εταιρεία με τουλάχιστον 20 δεξαμενόπλοια πέφτει στο κενό, και πλέον μένει να δούμε αν ο Νορβηγός μεγιστάνας έχει και άλλους άσους στο μανίκι του και αν θα κυνηγήσει και κάποια άλλη εξαγορά για να γιγαντώσει τη Frontline.

    Υπενθυμίζεται ότι οι πρώτες φήμες για μία «συμμαχία» μεταξύ John Fredriksen και Πήτερ Γεωργιόπουλου κυκλοφόρησαν τον περασμένο Δεκέμβριο και έκαναν λόγο για ένα deal που θα μπορούσε να αποτελέσει τη ναυτιλιακή συνεργασία του αιώνα, αφού ο ισχυρός στόλος που θα δημιουργούσε θα αποτελείτο από 86 δεξαμενόπλοια, συνολικής χωρητικότητας 17.544 εκατ.-dwt και συνολικής αξίας 4,073 δισ. δολαρίων, που θα τάραζε τα νερά στην παγκόσμια ναυτιλία.

    Η Wall Street Journal, που ήταν και η εφημερίδα που αποκάλυψε πρώτη το θέμα, έγραφε τότε ότι οι συζητήσεις μεταξύ των δύο εφοπλιστών διεξάγονταν σε πολύ φιλικό κλίμα, ενώ θα πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι η ιδέα για μία συνεργασία μεταξύ των δύο ισχυρών ανδρών της ναυτιλίας έπεσε για πρώτη φορά στο τραπέζι πριν από μια δεκαετία, όταν ο Fredriksen είχε κάνει πρόταση για την εξαγορά της General Maritime (η εταιρεία από την οποία «γεννήθηκε» η σημερινή Gener8), η οποία είχε πέσει και τότε στο κενό.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Οι κινήσεις των Ελλήνων εφοπλιστών σε τάνκερ και bulkers τον Μάιο

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Τα φιλόδοξα σχέδια της Cosco για τον Πειραιά

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Ρέστης-Δράγνης: Κίνηση-ματ 192 εκατ. δολ. από τους ισχυρούς εφοπλιστές



    ΣΧΟΛΙΑ