F

Business

Clarksons: Πρώτοι οι Έλληνες εφοπλιστές στις αγοραπωλησίες το 2016

bulker ναυτιλία


Οι επικερδείς συμφωνίες αγοραπωλησιών έχουν οδηγήσει σε ισχυρή ανάπτυξη τον ελληνόκτητο στόλο από την αρχή της δεκαετίας, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανέδειξε το τελευταίο report της Clarksons.

Το μοτίβο αυτό ωστόσο άλλαξε το 2016, με τα νεότευκτα πλοία να αντιστοιχούν σε ένα σημαντικό κομμάτι αυτής της ανάπτυξης, όπως εξήγησε ο αναλυτής του ναυλομεσιτικού κολοσσού, Alex Springer.

Στο report, ο Springer, υπογράμμισε ότι ο ελληνικών συμφερόντων στόλος έχει επεκταθεί κατά 90 εκατ. τόνους gross από τον Ιανουάριο του 2010. Πρόκειται για ένα σημαντικό άλμα το οποίο αγγίζει σε ποσοστό το 59%.

Τα στοιχεία της Clarksons δείχνουν ότι οι αγοραπωλησίες αντιστοιχούσαν σε 33,6 εκατ. τόνους gross τη δεδομένη περίοδο, γεγονός που αποδεικνύει με τον καλύτερο τρόπο πως οι Έλληνες εφοπλιστές ήταν οι μεγαλύτεροι παίκτες σε διεθνές επίπεδο στην αγορά των μεταχειρισμένων.

Παρά ταύτα, τα στοιχεία για το 2016 δείχνουν ότι οι συμφωνίες αγοραπωλησίας αντιστοιχούσαν σε μόλις 2 εκατ. τόνους gross των πλοίων που προστέθηκαν στον ελληνόκτητο στόλο με τις παραδόσεις νεότευκτων πλοίων να αφορούν στο μεγαλύτερο μέρος της ανάπτυξης αυτής.

Ο Springer εκτιμά ότι οι Κινέζοι πλοιοκτήτες ήταν εκείνοι που κυριάρχησαν στην ανάπτυξη του στόλου μέσω των αγοραπωλησιών μεταχειρισμένων την περσινή χρονιά. Με την προσθήκη 3,4 εκατ. τόνων gross, οι Κινέζοι «τερμάτισαν» πρώτοι από οποιοδήποτε άλλο έθνος το 2016, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, σημειώνοντας παράλληλα ότι τα φορτηγά πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου αντιστοιχούσαν σε περισσότερα από τα 2/3 του συνόλου των επενδύσεών τους.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Περιζήτητα τα νεότευκτα τάνκερ και bulkers

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Φίλιππος και Αντώνης Λαιμός: Τα νέα τους deals στην εφοπλιστική σκακιέρα

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Κίνηση-ματ στη ναυτιλία: Η Maersk Oil ετοιμάζει IPO-μαμούθ 7 δισ. δολ.


ΣΧΟΛΙΑ