• Business

    Αρ. Παντελιάδης (METRO): Στρατηγική επέκταση στην Κύπρο

    METRO

    Αριστοτέλης Παντελιάδης, διευθύνων σύμβουλος My Market και METRO


    Ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της ετοιμάζεται να ανοίξει η METRO. Η εταιρεία της οικογένειας Παντελιάδη μετά την εξαγορά του Βερόπουλου βρίσκεται κοντά στην είσοδό της στην κυπριακή αγορά, η οποία παρά το μικρό μέγεθός της παραμένει μια δυναμική και πολλά υποσχόμενη οικονομία.

    Σύμφωνα με τον επικεφαλής του ομίλου, Αρ. Παντελιάδη τον προσεχή Σεπτέμβριο αναμένεται να ξεκινήσει η ανέγερση του πρώτου καταστήματος στην Κύπρο ενώ μελλοντικά δεν αποκλείεται η επέκταση σε χώρες των Βαλκανίων.

    Προτεραιότητα της METRO είναι η επέκταση του δικτύου στην ελληνική επικράτεια, με επίκεντρο τα νησιά και την Β. Ελλάδα, όπου σήμερα ο όμιλος έχει μικρή παρουσία. Τα περιθώρια ανάπτυξης ειδικά στην περιοχή της Β. Ελλάδας είναι τεράστια, με τον κ. Παντελιάδη να εκτιμά πως υπάρχει δυνατότητα για τη δημιουργία έως και 100 νέων σημείων σε βάθος χρόνου.

    Η ανάπτυξη αυτή, όπως είπε ο έμπειρος μάνατζερ σε δημοσιογράφους προγραμματίζεται να γίνει αυτόνομα, και όχι μέσα από εξαγορές.

    Όπως είπε χαρακτηριστικά υπάρχουν πολλά επαγγελματικά ακίνητα που πληρούν τις προϋποθέσεις να γίνουν καθώς πολλές επιχειρήσεις αναγκάζονται να τερματίσουν τις εργασίες τους.

    Αντίθετα, οι ευκαιρίες εξαγορών αφορούν κυρίως μικρές αλυσίδες, οι οποίες δεν έχουν το εκτόπισμα που θα ήθελε η εταιρεία. Συνολικά, η METRO σχεδιάζει το άνοιγμα 10 νέων καταστημάτων μέσα στο 2017 ενώ προγραμματίζει και τη ανακαίνιση 60 άλλων, στο πλαίσιο ενσωμάτωσης του δικτύου της Βερόπουλος.

    Αριστοτέλης Παντελιάδης
    Αριστοτέλης Παντελιάδης. Επικεφαλής Metro

    «Νωρίς για να κρίνουμε τον Σκλαβενίτη»

    Κληθείς να σχολιάσει το εγχείρημα της οικογένειας Σκλαβενίτη ο κ. Παντελιάδης επεσήμανε πως είναι πολύ νωρίς για να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα και τόνισε πως χρειάζεται χρόνο για να κριθεί εάν πέτυχε ή όχι, με βάση και την δική του εμπειρία από την ενσωμάτωση του Βερόπουλου.

    Πρόσθεσε πάντως πως μέχρι στιγμής τα πρώην καταστήματα του Μαρινόπουλου που επαναλειτούργησαν με την ταμπέλα του Σκλαβενίτη δεν έχουν ανακτήσει την πελατεία τους. «Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι απέτυχαν. Στο τέλος της χρονιάς θα μπορούμε να πούμε περισσότερα πράγματα», υπογράμμισε.

    Ο επικεφαλής της METRO δεν απέφυγε να σχολιάσει και την πορεία της Lidl, εκφράζοντας τον θαυμασμό του για τα επιτεύγματα των ανθρώπων της γερμανικής αλυσίδας, κυρίως για τον τρόπο που έχουν εκπαιδεύσει τον καταναλωτή στο μοντέλο λειτουργίας τους.

    Δήλωσε μάλιστα πως εάν γύριζε το χρόνο πίσω, θα ήθελε να δουλέψει έστω και λίγους μήνες στην γερμανική εταιρεία, προκειμένου να συλλέξει εμπειρίες. «Νομίζω ότι έχουν πράγματα να μας μάθουν», συμπλήρωσε χαρακτηριστικά.

    Εκτίμησε πάντως ότι η ραγδαία άνοδος που εμφανίζουν τα τελευταία χρόνια πιθανότατα να έχει πιάσει ταβάνι. «Η αγορά του discount έχει συγκεκριμένα όρια. Το πολύ να ανέβουν ακόμη 10%», τόνισε ο ίδιος.

    METRO
    Αριστοτέλης Παντελιάδης, διευθύνων σύμβουλος METRO

    Ανάχωμα η ιδιωτική ετικέτα

    Και αυτό γιατί τα επώνυμα προϊόντα και οι «συστημικοί» παίκτες του λιανεμπορίου συνεχίζουν την επιθετική πολιτική των προσφορών αλλά και τον εμπλουτισμό του χαρτοφυλακιου της ιδιωτικής ετικέτας, η οποία στέκεται ανάχωμα στην επέλαση των discounters.

    Κλείνοντας ο κ. Παντελιάδης εμφανίστηκε αισιόδοξος για την συνέχεια, λέγοντας πως παρά την φθίνουσα πορεία των πωλήσεων (-5%) και την επιφυλακτικότητα των καταναλωτών η κατάσταση από την νέα χρονιά θα σταθεροποιηθεί

    “Η λογική λέει πως η κατανάλωση δεν πρόκειται να υποχωρήσει άλλο. Ελπίζω η πτώση να σταματήσει από του χρόνου”, σημειώνει με νόημα.

    Να σημειωθεί πως η METRO (μαζί με τα My Market και τα σημεία του Βερόπουλου) έκλεισε την περσινή χρονιά με άνοδο πωλήσεων 6,5%, στα 1,15 δισ. ευρώ ενώ για φέτος στοχεύει να φθάσει στα 1,2 δισ. ευρώ.



    ΣΧΟΛΙΑ