• Business

    Ποια ελληνική εταιρεία πούλησε πλοίο στη διπλάσια τιμή από αυτήν που το αγόρασε πέρυσι

    ναυτιλία ναυλαγορά


    Η ναυτιλιακή Primebulk, συμφερόντων της οικογένειας Κορώνη, ήταν από τις ελληνικές εταιρείες που “τόλμησαν” να επενδύσουν σε μεταχειρισμένα πλοία ξηρού φορτίου το 2016, σε μία περίοδο όπου οι τιμές τους ήταν σε ιστορικά χαμηλά, και σήμερα δρέπει τους καρπούς αυτής της στρατηγικής της.

    Όπως είχαμε γράψει στο mononews.gr, η χαμηλών τόνων Primebulk επεξεργαζόταν εδώ και μήνες το ενδεχόμενο να πουλήσει το φορτηγό πλοίο Aesara (χωρητικότητας 75.202-dwt και κατασκευής 2001), το οποίο είχε αποκτήσει από την εταιρεία Reederei Nord τον Απρίλιο του 2016 για το ποσό των 3,8 εκατ. δολαρίων, λίγο παραπάνω από την αξία του scrap. Οι εκτιμήσεις τότε ανέφεραν ότι το πλοίο θα μπορούσε να πωληθεί ακόμη και για το ποσό των 7,4 εκατ. δολαρίων, δηλαδή ποσό σχεδόν διπλάσιο από εκείνο που είχε ξοδέψει για να το αποκτήσει.

    Και οι εκτιμήσεις αυτές φαίνεται πως επιβεβαιώθηκαν πανηγυρικά, καθώς πηγές της αγοράς που επικαλείται το TradeWinds αναφέρουν πως η Primebulk πούλησε το πλοίο έναντι περίπου 7,5 εκατομμυρίων δολαρίων! Μάλιστα, οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι η οικογένεια Κορώνη σκοπεύει να επενδύσει μέρος των εσόδων της από την πώληση του πλοίου στην ανανέωση του στόλου της, αναζητώντας ήδη υποψήφια μοντέρνα πλοία. Σημειωτέον ότι ο στόλος της αποτελείται πλέον από επτά πλοία ξηρού φορτίου (ένα handysize, δύο supramaxes, τρία ultramaxes και ένα panamax).

    Άλλες ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες που προχώρησαν σε αντίστοιχες κινήσεις και βγήκαν κερδισμένες είναι η Centrofin (του Δ. Προκοπίου), που πούλησε το Ce-Guardian με κέρδος 130%, η Eurobulk (της οικογένειας Πίττα) που πούλησε δύο πλοία με κέρδος 75% και 40% αντίστοιχα, αλλά και η Capital Maritime (του Βαγγέλη Μαρινάκη), που πούλησε το capesize Aristofanis έναντι 31,1 εκατ. δολαρίων, περίπου 9 εκατ. δολάρια περισσότερα απ’όσα είχε πληρώσει για να το αγοράσει στα τέλη του 2016.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: SHIPPING FOCUS: Deal-έκπληξη από τον Χρήστο Κανελλάκη (Pantheon Tankers)

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γ. Αγγελικούσης: Τέσσερις νέες παραγγελίες για τάνκερ VLCC στα αγαπημένα του ναυπηγεία

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Συμεών Παληός: Τα νέα του στρατηγικά deals στη ναυτιλία



    ΣΧΟΛΙΑ