• Business

    Π. Γεωργιόπουλος: Απογοήτευση για τα αποτελέσματα τριμήνου της Aegean Marine

    Πήτερ Γεωργιόπουλος

    Πήτερ Γεωργιόπουλος, εφοπλιστής Gener8 Maritime


    Πολύ χαμηλότερα των προσδοκιών ήταν τα κέρδη της Aegean Marine Petroleum Network (συμφερόντων του εφοπλιστή Πήτερ Γεωργιόπουλου) κατά το α’ τρίμηνο του 2017, όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα τριμήνου που ανακοίνωσε χθες η εταιρεία, που οδήγησαν σε απότομη πτώση της μετοχής της σε ποσοστό κοντά στο 18% μετά το κλείσιμο της αγοράς.

    Ειδικότερα, η Aegean Marine παρουσίασε κέρδη ύψους 1,37 εκατομμυρίων δολαρίων στο α’ τρίμηνο του έτους, έναντι κερδών 11,77 εκατ. δολαρίων στο α’ τρίμηνο του 2016, με τα κέρδη ανά μετοχή να ανέρχονται στα 0,03 δολάρια, όταν οι αναλυτές περίμεναν αυτά να ανέλθουν στα 0,36 δολάρια.

    Αιτία για την απόκλιση αυτή, σύμφωνα με την εταιρεία, είναι η αύξηση των λειτουργικών δαπανών και του κόστους χρηματοδότησης. Και πράγματι, παρά το γεγονός ότι τα έσοδα της εταιρείας υπερδιπλασιάστηκαν σε ετήσια βάση, φτάνοντας το 1,5 δις δολάρια, κυρίως λόγω της ανόδου της τιμής του πετρελαίου, και ο όγκος των πωλήσεών της αυξήθηκε επίσης κατά 5,6% σε ετήσια βάση, στους 4.450.263 μετρικούς τόνους, την ίδια περίοδο τα μικτά κέρδη περιορίστηκαν κατά 0,7%, από τα 80,9 εκατ. δολάρια στο α’ τρίμηνο 2016, στα 80,3 εκατ. δολάρια στο α’ τρίμηνο 2017.

    Την αστοχία των οικονομικών αποτελεσμάτων της εταιρείας παραδέχθηκε ο πρόεδρος της Aegean Marine, Νικόλας Ταβλάριος, τονίζοντας πως αυτά επηρεάστηκαν από τον αυξημένο ανταγωνισμό και τις δυσκολίες που εξακολουθούν να υπάρχουν στην αγορά και “δεν αντανακλούν ούτε τη συνολική ισχύ των επιχειρήσεών μας, ούτε την ισχυρή μας ιστορία στο να παρουσιάζουμε με συνέπεια ανάπτυξη και σταθερά οικονομικά αποτελέσματα”.

    Για να φέρουμε την Aegean σε θέση για συνεχιζόμενη επιτυχία, διαχειριζόμαστε ενεργά τις επιχειρήσεις μας και λαμβάνουμε αποφασιστικές δράσεις για να βελτιώσουμε την απόδοση παρά τις δυσκολίες στην αγορά. Ελέγχουμε ό,τι μπορούμε να ελέγξουμε, μεταβάλλοντας τη στρατηγική μας προς ένα μοντέλο με λιγότερα περιουσιακά στοιχεία και λαμβάνοντας μία στρατηγική προοπτική των επιχειρήσεών μας για να αυξήσουμε την αποδοτικότητα. Συνεπείς με την επικέντρωσή μας στην ενεργό διαχείριση του στόλου μας, προωθούμε αρκετά πλοία προς πώληση, ναύλωση ή επανατοποθέτηση σε περιοχές με υψηλότερη ανάπτυξη. Είμαστε αισιόδοξοι ότι αυτές οι πρωτοβουλίες, όταν υλοποιηθούν πλήρως, θα φέρουν βελτιωμένες επιδόσεις και δημιουργία αξίας”, πρόσθεσε.

    Στο ίδιο μήκος κύματος και ο οικονομικός διευθυντής της εταιρείας, Σπύρος Γιαννιώτης, που σχολίασε: “Στη διάρκεια του τριμήνου διατηρήσαμε την οικονομική μας ευελιξία και την ισχύ του ισολογισμού μας, όπως έχουμε κάνει στη διάρκεια διάφορων συνθηκών στην αγορά. Για να αυξήσουμε περαιτέρω την κερδοφορία, αξιολογούμε ενεργά τις αγορές μας για να επανατοποθετήσουμε πλοία και κεγάλαιο σε ευκαιρίες που πιστεύουμε ότι θα δημιουργήσουν τις καλύτερες αποδόσεος και θα επιταχύνουν τις πρωτοβουλίες μας για την εκλογίκευση των δαπανών”.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Έκπληξη από τον Σ. Παληό: Ακόμα και η επιφυλακτική Diana Shipping βλέπει ισχυρή ανάκαμψη στο ξηρό φορτίο

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: SHIPPING FOCUS: Ο ακριβότερος στόλος παγκοσμίως είναι ο ελληνικός με 94,6 δισ. δολ.

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Α. Φράγκου: Και τώρα η προσοχή της Navios Partners στρέφεται στο ξηρό φορτίο



    ΣΧΟΛΙΑ