• Business

    Η ναυτιλία πάει καλά, οι τράπεζες άρχισαν πάλι να δανείζουν

    Ανδρέας Μαρτίνος

    Το δεξαμενόπλοιο μεταφοράς αργού πετρελαίου τύπου suezmax “Minerva Doxa” της Minerva Marine είναι χωρητικότητας 159.438-dwt και κατασκευής του έτους 2007)


    Δυναμικό “παρών” έδωσαν στο διεθνές ναυτιλιακό συνέδριο Marine Money Greek Forum που διεξήχθη χθες στην Αθήνα ναυτιλιακές εταιρείες, αλλά και διεθνείς χρηματοπιστωτικοί οίκοι, αναλύοντας τα δεδομένα σήμερα στη ναυτιλία και τις προοπτικές για τη χρηματοδότησή του τομέα στο μέλλον.

    Μεταξύ άλλων, στο συνέδριο συμμετείχαν εκπρόσωποι της Deutsche Bank, της HSBC, της Commerzbank, της Citi και της Goldman Sachs, καθώς και στελέχη πολλών ναυτιλιακών εταιρειών. Κοινό τόπο όλων αποτέλεσε η διαπίστωση ότι το κλίμα στις ναυλαγορές είναι σήμερα θετικό και αφήνει πολλές υποσχέσεις για μία ισχυρή ανάκαμψη, ειδικά στο ξηρό φορτίο, η οποία όμως δεν είναι δεδομένη και επομένως θα πρέπει όλοι οι “παίκτες” να έχουν πάντα στο πίσω μέρος του μυαλού τους ένα plan B για την περίπτωση που οι προσδοκίες διαψευστούν – άλλωστε, το μόνο σίγουρο στη ναυτιλία είναι ότι είναι απρόβλεπτη, όπως επεσήμανε ο Στέφανος Αγγελάκος της Angelakos SA.

    Στο επίκεντρο πολλών τοποθετήσεων βρέθηκε το ζήτημα της χρηματοδότησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τον Κώστα Μπάρτζη, επικεφαλής του οίκου ανάλυσης Marsoft, να στέκεται ιδιαίτερα στο γεγονός ότι σήμερα υπάρχουν διαθέσιμες χρηματοδοτήσεις κυρίως από κινεζικές τράπεζες, οι οποίες σε συνδυασμό με άλλους παράγοντες, όπως είναι οι χαμηλές τιμές των πλοίων και το νέο κανονιστικό πλαίσιο, αποτελούν θετικά στοιχεία για την αγορά των containerships, αν και ανέφερε ως ένα σημαντικό αρνητικό στοιχείο τη μείωση των εταιρειών στην αγορά, ως αποτέλεσμα των πολλών συγχωνεύσεων και εξαγορών.

    Όσον αφορά στο ξηρό φορτίο, ο γενικός διευθυντής της W Marine Ν. Τριανταφυλλάκης επεσήμανε ότι οι εξελίξεις είναι θετικές, όπως και οι προβλέψεις για το 2018, όμως τόνισε πως η διάρκεια αυτής της ανάκαμψης εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, όπως η εξέλιξη της ζήτησης για φορτηγά πλοία, η πορεία των παραγγελιών νέων πλοίων και των διαλύσεων παλαιότερων πλοίων, αλλά και οι γεωπολιτικές εξελίξεις.

    Σε μία γενικότερη παρατήρηση που αφορά σε όλους τους κλάδους της ναυτιλίας προχώρησε εξάλλου το έμπειρο στέλεχος της Aegean Baltic Bank Δημήτρης Αναγνωστόπουλος, επισημαίνοντας πως οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν γνώση της ναυτιλίας και έχουν την ικανότητα να διαβλέπουν τους κύκλους της ναυτιλιακής αγοράς, μία ικανότητα που επιτρέπει στην ελληνική ναυτιλιακή βιομηχανία να βρίσκεται στην κορυφή της παγκόσμιας αγοράς.

    Τα Marine Money Forums συνεχίζονται με το Brazil Offshore Finance Forum του Ρίο ντε Τζανέιρο στις 25 Οκτωβρίου και το Korea Ship Finance Forum την 1η Νοεμβρίου, ενώ θα ακολουθήσει το Ship Finance Forum της Νέας Υόρκης στις 14 Νοεμβρίου.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Δεσμευτικές προσφορές για την εξαγορά της HSH Nordbank περιμένει η διοίκηση της τράπεζας

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: SHIPPING FOCUS: Ελληνικά συμφέροντα πίσω από την αγορά κατασχεθέντος tanker

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γιατί η Arctic Securities χαμηλώνει τις προσδοκίες για VLCCs και supramaxes



    ΣΧΟΛΙΑ