• Business

    Grimaldi – HSW: Εφτασε η ώρα της αναμέτρησης των Ιταλών με τους Έλληνες

    Emanuele Grimaldi, Επικεφαλης Grimaldi Group

    Emanuele Grimaldi, Επικεφαλης Grimaldi Group


    Σε έκτακτη γενική συνέλευση καλεί τους μετόχους της στις 20 Απριλίου η Hellenic Seaways, ικανοποιώντας το αίτημα της Minoan Lines (που ελέγχεται από τον όμιλο Grimaldi και είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος της εταιρείας με μερίδιο 48,53%) προκειμένου να συζητηθούν οι ενστάσεις της τελευταίας όσον αφορά στους χειρισμούς της διοίκησης της Hellenic Seaways, υπό τον διευθύνοντα σύμβουλο Αντώνη Αγαπητό.

    Μεταξύ άλλων, στο αίτημά της για σύγκληση έκτακτης γενικής συνέλευσης των μετόχων πριν από δύο εβδομάδες, η Minoan, που παρά το μεγάλο της μερίδιο στην εταιρεία δε μετέχει στο διοικητικό της συμβούλιο, κατηγορούσε τη διοίκηση της Hellenic Seaways για “ολέθριες επιχειρηματικές επιλογές” που οδήγησαν σε επιδείνωση των οικονομικών της μεγεθών και δεν καθιστούν πιστευτό ότι η εκτελεστική διοίκηση ασκείται “όπως επιβάλλει η χρηστή και συνετή διαχείριση”.

    Ειδικότερα, σύμφωνα με τη Minoan, “η εκτελεστική διοίκηση της HSW υπό τον Διευθύνοντα Σύμβουλο Αντώνη Αγαπητό, προχώρησε σε αγορές και πωλήσεις πλοίων που στερούνται στρατηγικού πλάνου, καθώς και σε εκτεταμένες μετασκευές τους, ενίοτε κατά παραβατική υπέρβαση του κόστους προϋπολογισμού τους, ενέργειες που οδήγησαν την εταιρεία σε υψηλές ταμιακές εκροές και τελικώς στη δεινή οικονομική θέση που βρίσκεται σήμερα”.

    Τα θέματα συζήτησης στην έκτακτη γενική συνέλευση, όπως είχε ζητήσει η Minoan, θα είναι:

    – Η πώληση του πλοίου HIGHSPEED 6 χωρίς την προηγούμενη ενημέρωση της εταιρείας μας και το δικαιολογητικό λόγο της πώλησής του και της απόσυρσης του από την εκμετάλλευση κερδοφόρων ακτοπλοϊκών γραμμών”
    – Η απραξία της εκτελεστικής διοίκησης για τον έλεγχο και κατανομή ευθυνών και τη λήψη αναγκαίων δικαστικών μέτρων για υπερβάσεις μετασκευών πλοίων
    – Η αξιολόγηση και εξηγήσεις της για τα πραγματικά αποτελέσματα της HSW μετά την τελευταία Τακτική Συνέλευση.

    Εν τω μεταξύ, η Minoan περιμένει την αξιολόγηση των δεσμευτικών προσφορών που έχει καταθέσει η ίδια και τουλάχιστον μία ακόμα εταιρεία (η Seajet του εφοπλιστή Μάριου Ηλιόπουλου) για την απόκτηση του 40,44% της Hellenic Seaways που σήμερα κατέχει η Τράπεζα Πειραιώς. Είναι φανερό πως στόχος του ομίλου Grimaldi είναι να αποκτήσει τον πλήρη σχεδόν έλεγχο της εταιρείας, καθώς αν καταφέρει να αποσπάσει και το μερίδιο της Πειραιώς, το ποσοστό της στην HSW θα φτάσει στο 89%, με το υπόλοιπο ποσοστό να ελέγχεται από ομάδα μικρομετόχων.

    Ωστόσο, η διαδικασία της αξιολόγησης δε θα είναι σύντομη, καθώς αυτή θα πρέπει να γίνει από το νέο διοικητικό συμβούλιο της Τράπεζας Πειραιώς, παρατείνοντας την αγωνία γύρω από τα διοικητικά της Hellenic Seaways.

    Υπενθυμίζεται ότι η αύξηση του ποσοστού της Minoan στην εταιρεία επετεύχθη μετά την αιφνιδιαστική κίνηση της εταιρείας, πέρυσι το καλοκαίρι, να αυξήσει το προσφερόμενο τίμημα για την εξαγορά των υπαρχουσών μετοχών της Hellenic Seaways, από το 1,5 ευρώ στα 4 ευρώ ανά μετοχή, μία κίνηση ενδεικτική της αποφασιστικότητας του Ιταλού επιχειρηματία να αποκτήσει τον έλεγχο της HSW. Όμως την περίοδο εκείνη η διστακτικότητα της Πειραιώς δεν του επέτρεψε να το πετύχει. Αυτό που μένει να δούμε τώρα είναι σε ποια τιμή θα κινηθούν οι προσφορές των υποψηφίων και αν θα είναι στην περιοχή των 4 ευρώ ανά μετοχή, όπου έθεσε τον πήχη η Minoan το περασμένο καλοκαίρι.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Βαγγέλης Μαρινάκης: Big deal με 217 εκατ. δολ. για 8 πλοία

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Π. Λιβανός: Η GasLog Partners αγόρασε πλοίο από τη μητρική της έναντι 219 εκατ. δολαρίων

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Δ. Προκοπίου: Η Centrofin πούλησε bulker για πρώτη φορά μετά από επτά χρόνια



    ΣΧΟΛΙΑ