ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Άσχημα είναι τα νέα για τον κλάδο των ναυπηγείων, καθώς πρόσφατη έκθεση της Clarksons δείχνει πως η κατάσταση επιδεινώνεται, με όλο και λιγότερες γιάρδες να έχουν εν ενεργεία παραγγελίες.
Τα ναυπηγεία με παραγγελίες εν εξελίξει ήταν στις αρχές Ιουλίου μόλις 358, όταν ο αριθμός αυτός το 2009 ανερχόταν στα 934, ενώ από αυτά τα 358 περίπου το ένα τρίτο θα έχει ολοκληρώσει τις τρέχουσες παραγγελίες του εντός του έτους, σύμφωνα με τα στοιχεία της Clarksons.
Η μεγαλύτερη πτώση εμφανίζεται στην αγορά του ξηρού φορτίου, καθώς οι εν ενεργεία γιάρδες που εξυπηρετούν την αγορά των bulkers έχουν μειωθεί κατά 67% από το 2009 και ανέρχονται σε μόλις 97.
Όσον αφορά στα γεωγραφικά κριτήρια, η μεγαλύτερη πτώση παρουσιάζεται στην Κίνα, όπου τα ναυπηγεία με bulker υπό κατασκευή ήταν μόλις 50 στις αρχές του μήνα, μειωμένα κατά 73% σε σχέση με το 2009.
Σημαντική είναι όμως και η πτώση στα τάνκερ, με 89 γιάρδες να έχουν υπό κατασκευή κάποιο τάνκερ στις αρχές του μήνα (ποσοστό μειωμένο κατά 55% σε σχέση με το 2009). Η πτώση είναι αισθητή τόσο στην Κίνα, όσο και στην Ιαπωνία και τη Νότια Κορέα.
Όσο για τα boxships, τα στοιχεία δείχνουν μία πτώση της τάξεως του 40% σε σχέση με το 2009, ενώ εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι στην Ευρώπη έχει απομείνει μόνο μία γιάρδα που κατασκευάζει boxships, συνιστώντας μία πτώση της τάξεως του 96%.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Γιάννης Μυτιληναίος: Συνεχίζει τις στρατηγικές business στη ναυτιλία
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Δημήτρης Βερνίκος: Η Vernicos αγόρασε και το τελευταίο ρυμουλκό της Pacific Basin
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γεωργιόπουλος και Fredriksen ξεφορτώνονται τα παλιά τους τάνκερ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Τραμπ: Άδικο το πρόστιμο της ΕΕ στην Google – Απειλεί ξανά με δασμούς
- Giorgio Armani: η πορεία του θρύλου που εκτοξεύθηκε από το μηδέν στα 2,4 δισεκατομμύρια
- Γουόρεν Μπάφετ: Τα μαθήματα ζωής και επενδύσεων του «γκουρού» των αγορών
- Πώς θα γίνεται η εκπαίδευση και πιστοποίηση των τεχνικών επαγγελμάτων – Μιλούν στο mononews Χορμόβα, Δαμίγος
