• Business

    Cosmote TV – Nova: Ο (ποδοσφαιρικός) πόλεμος ξεκινάει τώρα

    Champions League

    Champions League


    Νέα δεδομένα θα έχουμε από την ερχόμενη χρονιά όσον αφορά στα τηλεοπτικά δικαιώματα του Champions League και του Europa League στην Ελλάδα, καθώς η τρέχουσα συμφωνία με τον Όμιλο ΟΤΕ εκπνέει το καλοκαίρι του 2018, και η μάχη για τη διεκδίκηση δύο εκ των κορυφαίων τηλεοπτικών προϊόντων της Ευρώπης για την περίοδο 2018-2021 αναμένεται να είναι σκληρή.

    Μέσα στις επόμενες μέρες η TEAM Marketing, η εταιρεία που διαπραγματεύεται για λογαριασμό της UEFA τα τηλεοπτικά δικαιώματα των ευρωπαϊκών διοργανώσεων, αναμένεται να έχει κρίσιμες επαφές με τους ενδιαφερόμενους να αποκτήσουν τα δικαιώματα του Champions League (κυρίως) και του Europa League (δευτερευόντως). Οι ενδιαφερόμενοι αυτοί είναι ουσιαστικά δύο: ο Όμιλος ΟΤΕ, που θέλει να διατηρήσει τις διοργανώσεις στα αθλητικά κανάλια του Cosmote TV μέχρι και το 2021, και η Nova, η οποία θέλει να πάρει πίσω τις διοργανώσεις που είχε έως το 2015, προτού τις χάσει από τον ΟΤΕ.

    Η Nova έχει σε αυτό το εγχείρημα και τη στήριξη της Vodafone και της Wind, οι οποίες τον προηγούμενο μήνα συμφώνησαν με τη Nova για τη διάθεση των αθλητικών της καναλιών στις δικές τους IPTV πλατφόρμες. Και είναι προφανές ότι αν στα αθλητικά κανάλια της Nova προβάλλονται από του χρόνου και τα παιχνίδια του Champions League, το όφελος θα είναι τεράστιο για τη Vodafone και τη Wind.

    Από την άλλη, ο ΟΤΕ δεν έχει καμία διάθεση να υποχωρήσει απέναντι στην “κοινοπραξία” Nova-Vodafone-Wind, αλλά αντίθετα αναμένεται να δώσει σκληρή μάχη για να εξασφαλίσει για τρία ακόμα χρόνια το κορυφαίο αθλητικό τηλεοπτικό προϊόν της Ευρώπης.

    Το θέμα, βέβαια, είναι το σημείο εκκίνησης των διαπραγματεύσεων. Τι ποσό είναι διατεθειμένες να δώσουν οι δύο πλευρές για να εξασφαλίσουν τα τηλεοπτικά δικαιώματα; Ας μην ξεχνάμε πως η αγορά της συνδρομητικής τηλεόρασης στην Ελλάδα δε βρίσκεται σε περίοδο ανάπτυξης πια, αλλά σε μία στασιμότητα, την οποία πυροδοτεί η βαριά φορολόγησή της, καθώς ο φόρος 10% στις συνδρομητικές τηλεοπτικές υπηρεσίες αποδεικνύεται αποτρεπτικός παράγοντας για την ενίσχυση του κλάδου και την προσέλκυση περισσότερων συνδρομητών.

    Πρέπει πάντως να σημειωθεί ότι ο αριθμός των συνδρομητών σε ελληνικά συνδρομητικά κανάλια δεν είναι καθόλου αμελητέος, αφού έχει ξεπεράσει πλέον το 1 εκατομμύριο και κινείται σε επίπεδα αντίστοιχα αυτών που βλέπουμε σε άλλες χώρες της (νότιας, κυρίως) Ευρώπης, ως ποσοστό του συνολικού πληθυσμού. Όμως και πάλι, και οι δύο πλευρές θα πρέπει να “ζυγίσουν” τα δεδομένα και να κρίνουν μέχρι πού θα φτάσουν, οικονομικά μιλώντας, για να αποκτήσουν τα δικαιώματα του Champions League, και κατά πόσον θα πετύχουν την απόσβεση του ποσού που θα κληθούν να δώσουν, το οποίο δεν είναι καθόλου μικρό – οι πληροφορίες της εποχής έλεγαν ότι το 2015 ο Όμιλος ΟΤΕ είχε υποβάλει προσφορά ύψους 100 εκατομμυρίων ευρώ, αν και το ποσό αυτό δεν επιβεβαιώθηκε ποτέ επίσημα. Και με δεδομένο ότι η TEAM Marketing προσβλέπει σε έσοδα-ρεκόρ της τάξεως των 3 δισεκατομμυρίων ευρώ από τα τηλεοπτικά δικαιώματα της τριετίας 2018-2021, προφανώς δεν θα… χαριστεί σε κανέναν.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Τι αλλάζει στο Taxis-Νέες ηλεκτρονικές υπηρεσίες και νέα έντυπα δηλώσεων

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Brexit: Αναμένεται απώλεια 75.000 θέσεων στο City σύμφωνα με την Τράπεζα της Αγγλίας

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Αυτός είναι ο νέος Εκτελεστικός Διευθυντής του ΔΝΤ για την Ελλάδα



    ΣΧΟΛΙΑ