bloomberg
Sponsored by

Bloomberg

Μπορούν τα Cheetos να σώσουν την Pepsi;

  • Bloomberg


Στα σνακ καλείται να ρίξει όλο και περισσότερο βάρος η PepsiCo, προκειμένου να αντισταθμίσει την κάμψη που παρουσιάζει ο κλάδος των αναψυκτικών της. Και μπορεί το προηγούμενο τρίμηνο οι πωλήσεις και τα κέρδη της εταιρείας να ξεπέρααν τις προβλέψεις των αναλυτών, αλλά τα προγνωστικά για το μέλλον είναι μάλλον δυσοίωνα…

Η ιστορία… γνώριμη: Καθώς όλο και περισσότεροι καταναλωτές αποστρέφουν το βλέμμα (και το πορτοφόλι) τους από τα αναψυκτικά λόγω ζάχαρης, η εταιρεία στηρίζεται όλο και περισσότερο στα τρόφιμα για να… τονώσει τα αποτελέσματά της. Όμως, η PepsiCo, η οποία παράγει, μεταξύ άλλων, και τα Cheetos, εφαρμόζει παράλληλα αυστηρά μέτρα… λιτότητας, τα οποία περιλαμβάνουν και περικοπές θέσεων εργασίας, καθώς η CEO της εταιρείας-κολοσσού, Indra Nooyi, προσπαθεί να εξοικονομήσει ετησίως τουλάχιστον 1 δισ. δολάρια.

Η επιτυχία που γνωρίζουν τα σνακ της PepsiCo είναι σίγουρα μια ένδειξη ότι καταφέρνει να καινοτομεί – λανσάροντας στην αγορά, μεταξύ άλλων, προϊόντα όπως τα βιολογικά Doritos και κράκερ με γιαούρτι -, ενώ, ταυτόχρονα, ενδυναμώνει τα βασικά brands της. Δεν καταφέρνει, όμως, να κάνει το ίδιο και με τα αναψυκτικά, όπου οι όγκοι των πωλήσεων μειώνονται.

Ο γρίφος της κερδοφορίας

Τα αποτελέσματα κερδοφορίας το τελευταίο τρίμηνο ξεπέρασαν τις εκτιμήσεις των αναλυτών, αλλά οι προβλέψεις για το τρέχον έτος δεν είναι τόσο εντυπωσιακές. Η εταιρεία εκτιμά ότι θα έχει κέρδη 5,70 δολαρίων ανά μετοχή, ήτοι χαμηλότερα κατά 8 σεντς από τη μέση εκτίμηση στη Wall Street.

Παρ’ όλα αυτά, η εταιρεία ανακοίνωσε επίσης ότι θα καταβάλει σε κάποιους εργαζομένους της μπόνους μέχρι και 1.000 δολάρια μετά τη φορολογική μεταρρύθμιση στις ΗΠΑ, ακολουθώντας το παράδειγμα άλλων μεγάλων εταιρειών.

Το πρόβλημα, όμως, για την PepsiCo, όπως και για την ανταγωνιστική Coca-Cola, είναι η μείωση της κατανάλωσης αναψυκτικών με ανθρακικό – πρόβλημα που και οι δύο εταιρείες προσπαθούν να αντιμετωπίσουν με νέα, καινοτομικά προϊόντα. Είναι ενδεικτικό ότι το 2016 η κατανάλωση ανθρακούχων αναψυκτικών στις ΗΠΑ μειώθηκε στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων 31 ετών.

Η PepsiCo προσπαθεί να αντιμετωπίσει το θέμα περιορίζοντας αφενός τις θερμίδες και μειώνοντας αφετέρου το νάτριο και τα κορεσμένα λιπαρά στα σνακ της. Επίσης, με νέα προϊόντα, όπως το ανθρακούχο νερό Bubly, προσπαθεί να κερδίσει τους καταναλωτές που θέλουν πιο υγιεινά προϊόντα. Όμως, ακόμη και με τα νέα προϊόντα, το μεγάλο στοίχημα είναι οι παλιές δοκιμασμένες συνταγές. Και εκεί σημαντικό ρόλο παίζει και το μάρκετινγκ…

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Πώς η Gucci κέρδισε τους millenials και ξεπέρασε την Hermes

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Το μεγάλο στοίχημα της Ford Motor