Business

Μπόμπολας- Ιωάννου: Oι ευνοημένοι από τον ΤAP

  • NewsRoom


Νέες δουλειές αναμένεται να ανοίξει η κατασκευή του φυσικού αερίου TAP εντός του ελληνικού εδάφους για την κοινοπραξία της ΕΛΛΑΚΤΩΡ (διοικείται από τον κο Λεωνίδα Μπόμπολα) με τη γαλλική Spiecapag, καθώς όπως όλα δείχνουν οι δύο μεγάλες κατασκευαστικές εταιρείες αναμένεται να αναλάβουν τις δυο από τις τρεις εργολαβίες.

Δάκης Ιωάννου, επιχειρηματίας
Δάκης Ιωάννου, επιχειρηματίας

Σε ό,τι αφορά στην τρίτη εργολαβία, όπως όλα δείχνουν, θα ανατεθεί στην κοινοπραξία της J&P ΑΒΑΞ (διοικείται από τους  Δάκη και Χρήστο Ιωάννου) με την ιταλική Bonatti.

Κατά τις ίδιες πληροφορίες, παρά την ανάθεση του πρώτου τμήματος για προμήθεια σωλήνων στη γερμανική Mannesmann, τα Ελληνικά Σωληνουργεία του ομίλου Βιοχάλκο βρίσκονται κοντά στην ανάληψη των 2 εκ των τριών τμημάτων στα οποία έχει χωριστεί το ελληνικό κομμάτι του αγωγού.

Στελέχη του κατασκευαστικού κλάδου υποστηρίζουν πως η κοινοπραξία των Γάλλων με την ΕΛΛΑΚΤΩΡ διεκδικεί και τμήμα εντός της Αλβανίας, ενώ ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ φέρεται να διεκδικεί την κατασκευή σταθμών συμπίεσης.

Καθεμία από τις τρεις εργολαβίες για την κατασκευή του ελληνικού τμήματος του αγωγού, συνολικού μήκους 550 χιλιομέτρων, είναι αξίας περί τα 230 εκατ. ευρώ.

Συμμετέχοντες στον διαγωνισμό

Εκτός από τις δύο κοινοπραξίες, στον διαγωνισμό συμμετείχαν ο όμιλος ΓΕΚ/ΤΕΡΝΑ σε κοινοπραξία με τη γερμανική Max Streicher GmbH και τη βελγική Denys, καθώς και η ΜΕΤΚΑ του ομίλου Μυτιληναίου με τις ιταλικές Nuova Ghizzoni SpA και Sicilsaldo SpA. Σχεδόν αντίστοιχη σύνθεση έχουν και οι κοινοπραξίες που διεκδικούν τμήματα του αγωγού ΤΑΡ στην Αλβανία.

Έργα κατασκευής

Όπως έχει ήδη ανακοινώσει η εταιρία διαχείρισης του TAP, οι εργασίες κατασκευής έχουν ξεκινήσει, με την κατασκευή και αποκατάσταση οδών και γεφυρών στην Αλβανία, προκειμένου να εξασφαλιστεί η πρόσβαση στα μελλοντικά εργοτάξια εγκατάστασης του αγωγού.

Η κατασκευή του κεντρικού αγωγού αναμένεται να ξεκινήσει το 2016. Τα χερσαία τμήματα του TAP θα έχουν συνολικό μήκος περίπου 765 χλμ. (Ελλάδα 550 χλμ., Αλβανία 211 χλμ., Ιταλία 8 χλμ.).

Η εταιρία διαχείρισης προβλέπει πως θα λειτουργούν ταυτόχρονα περίπου 15 εργοτάξια κατά μήκος της συνολικής διαδρομής του αγωγού, με 150 έως 200 εργαζόμενους έκαστο.


ΣΧΟΛΙΑ