• Business

    Μουστάκας – Βακάκης: «Πόλεμος τιτάνων» στην αγορά παιχνιδιών

    • NewsRoom


    Αποτελούν δύο σκληρούς παίκτες στον κόσμο της αγοράς παιχνιδιών, με διαφορετική φιλοσοφία.

    Ο Γιώργος Μουστάκας της ομώνυμης εταιρείας και ο Απόστολος Βακάκης της Jumbo είναι δύο επιχειρηματίες που έχουν καταφέρει να εγκαθιδρύσουν τις δικές τους «αυτοκρατορίες», κατέχοντας μαζί το 50% από το συνολικό μερίδιο της αγοράς και αποτελώντας τους «ηγέτες» του κλάδου.

    Και μπορεί και οι δύο επιχειρηματίες να ασχολούνται με τον ίδιο τομέα, ωστόσο οι διαφορές ανάμεσα στις δύο εταιρείες είναι αισθητές, κάνοντάς τους να ξεχωρίζουν.

    Μουστάκας Vs Jumbo

    Ένα στοιχείο που διαφοροποιεί τους δύο κολοσσούς είναι πως ο Μουστάκας παραμένει αμιγώς μία εταιρεία πώλησης παιχνιδιών, ενώ η Jumbo έχει επεκταθεί και στην πώληση προϊόντων που αφορούν και ενήλικες. Ενδεικτικά περί το 40% των περοϊόντων Jumbo απευθύνονται σε παιδιά και τα υπόλοιπα σε ενήλικες.

     Η Jumbo του Βακάκη πάντως κατέχει τη μερίδα του λέοντος στην αγορά με 51 συνολικά καταστήματα πανελλαδικά. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 60% του τζίρου της Jumbo είναι στην Ελλάδα. Το υπόλοιπό 40% μοιράζεται στη Ρουμανία, χώρα οργανικής ανάπτυξης της εταιρείας, με 11 καταστήματα.

    Από την άλλη μεριά ο Γιώργος Μουστάκας έχει αναπτύξει συνολικά 13 καταστήματα με κεντρικό εκείνο στο Μοναστηράκι. Σύμφωνα με εκτιμήσεις ο τζίρος των καταστημάτων αγγίζει τα 35 εκατ. ευρώ ετησίως.

    Μια μεγάλη ειδοποιός διαφορά ανάμεσα στους δύο επιχειρηματίες είναι η φιλοσοφία τους ως προς τον κόσμο του παιχνιδιού. Αυτό διότι ο Γιώργος Βακάκης επιμένει να παραμένει «καθαρόαιμος παιχνιδάς» ενώ ο Απόστολος Βακάκης έχει επεκτείνει τον τους τομείς της εμπορικής του δραστηριότητας.

    Μάλιστα σε παλαιότερες δηλώσεις του ο Γιώργος Μουστάκας είχε αναφέρει πως στόχος τους είναι πάντα η ποιότητα, ενώ ρίχνοντας το γάντι προς τον αντίπαλό του Bακάκη, είχε πει «η περίπτωση των Jumbo δεν μας ενδιαφέρει. Eίμαστε εταιρεία που κατασκευάζει παιχνίδια και όσα εποχικά είδη έχουμε στα ράφια μας σχετίζονται και πάλι με το παιδί».

    O «Δαυίδ» των παιχνιδιών έχει καταφέρει όχι μόνο να στέκεται όρθιος παρά τις δυσμενείς οικονομικές συνθήκες, αλλά και να κοντράρει τον «Γολιάθ» και leader της αγοράς, την Jumbo του Aπόστολου Bακάκη.

    Νέες είσοδοι και οι «παλιοί»

    Στο παιχνίδι του λιανεμπορίου έχουν εισέλθει δυναμικά και άλλες εταιρείες οι οποίες στοχεύουν να εγκαθιδρύσουν το όνομά τους στον κόσμο του παιχνιδιού. Μεταξύ αυτών και η εταιρεία Flying Tiger, μια δανέζικη οικογενειακή επιχείρηση, που έχει ανοίξει καταστήματα στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη, το Βόλο, τη Λάρισα, την Πάτρα και την Κρήτη.

    Το υπόλοιπο μερίδιο από την πίτα της αγοράς παιχνιδιού μοιράζονται μεταξύ άλλων οι: Ζαχαριάς, Toys Academy, Comfuzioο, κ.ά.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Δημόσιο real estate: 70.000 ακίνητα, ελάχιστα έσοδα



    ΣΧΟΛΙΑ