• Business

    Μύκονος: Απόφαση «βόμβα» για τη χρήση του ονόματος «Nammos»

    • NewsRoom


    Να «κλέψουν» λίγη από τη λάμψη του πασίγνωστου Nammos της Μυκόνου προσπάθησαν επιχειρηματίες του νησιού, αγνοώντας πιθανώς ότι η λέξη «Nammos», που θα μπορούσε να αποτελεί και συνώνυμο της λέξης «χρυσωρυχείο», είναι κατοχυρωμένο περιουσιακό στοιχείο της επιχείρησης και ότι απαγορεύεται η χωρίς άδεια χρήση της από άλλους, ακόμη και αν δεν χρησιμοποιείται με τον ίδιο ακριβώς τρόπο.

    Μία τέτοια περίπτωση ήρθε στο φως έπειτα από καταγγελίες που οδήγησαν, τελικά, σε χορήγηση προσωρινής διαταγής, μετά από αίτηση της δικηγορικής εταιρείας που εκπροσωπεί το Nammos, της «Αγαπηνός Δικηγορική Εταιρία», η οποία πλέον απαγορεύει σε επιχειρηματίες ξενοδοχειακών καταλυμάτων «τη χρήση της λέξης NAMMOS με οποιοδήποτε διασχηματισμό ή αποτύπωση στην επωνυμία ή τον διακριτικό τίτλο των επιχειρήσεων που διατηρούν».

    Όπως επισημαίνεται από τους επιχειρηματίες που εκμεταλλεύονται τις επιχειρήσεις χρυσωρυχεία «Nammos» και «Nammos Village» στην Ψαρρού της Μυκόνου, το όνομα «Nammos» «αποτελεί το μεγαλύτερο περιουσιακό στοιχείο της επιχείρησης και είναι συνεπώς ευνόητο ότι η εμπορική της φήμη και γενικότερα τα άυλα περιουσιακά της στοιχεία, όπως η επωνυμία της και το σήμα με το οποίο δραστηριοποιείται αποτελεί το μεγαλύτερό της περιουσιακό αγαθό και την κινητήριο δύναμη της επιχειρηματικότητάς της».

    «Η επιτυχία μας», επισημαίνουν, «έφτασε σε τέτοιο επίπεδο που αλλοδαποί κολοσσοί της φιλοξενίας και της εστίασης μάς ζητούν να συνεργαστούν μαζί μας και επιθυμούν να συνδυάσουν την εμπορική τους φήμη με την δική μας. Ήδη δε η κορυφαία αλυσίδα ξενοδοχείων παγκοσμίως «FOUR SEASONS» ζήτησε να αναλάβουμε την εστίαση ορισμένων ξενοδοχείων της στην αλλοδαπή, ενώ ήδη δραστηριοποιούμαστε και στις Γαλλικές Άλπεις, στην περιοχή Courchevel, εκμεταλλευόμενοι εστιατόριο με την επωνυμία μας (Nammos Courchevel 1850)».

    Nammos Courchevel
    Nammos Courchevel

    Συνολικά, τονίζουν, «έχουμε καταβάλει τεράστια προσπάθεια και έχουμε εισφέρει το σύνολο των σημαντικότατων κερδών μας στην βελτίωση των υπηρεσιών και της φήμης μας  με αποτέλεσμα να έχουμε πλέον ταυτίσει την επωνυμία NAMMOS με την τελειότητα όσον αφορά την ποιότητα των υπηρεσιών μας, το επίπεδο του πελατειακού κοινού μας και την επικοινωνιακή μας πολιτική».

    Φυσικά, όλα αυτά, όπως επισημαίνουν, έγιναν μετά από μεγάλες προσπάθειες και τεράστιες επενδύσεις, οι οποίες είχαν και το ανάλογο οικονομικό/δανειακό κόστος. Κόστος που, όμως, διαχειρίζονται με συνέπεια, με αποτέλεσμα να μπορούν να απασχολούν σήμερα περισσότερους από 400 εργαζόμενους.

    Όλα αυτά και ο αγώνας που απαιτείται καθημερινά δεν αφήνει, όπως αναφέρουν, το παραμικρό περιθώριο λάθους ή αστοχίας, αφού η εταιρεία στηρίζει ολόκληρο το οικοδόμημα της επιτυχίας της στην φήμη που έχει καταφέρει να δημιουργήσει στο πελατειακό της κοινό, τόσο στη Μύκονο αλλά και παγκοσμίως, και στο «πέπλο τελειότητας»  με το οποίο περιβάλλεται, το οποίο διαφυλάσσεται σαν κόρη οφθαλμού, καθότι αποτελεί το μεγαλύτερο περιουσιακό της στοιχείο.

    «Η παραμικρή σπίλωση ή έκνομη χωρίς άδεια εκμετάλλευση των άυλων αυτών αγαθών αποτελεί για εμάς πραγματική καταστροφή, καθότι η ανάδειξη της εμπορικής μας φήμης και της μοναδικότητας/αποκλειστικότητας (exclusivity) των υπηρεσιών μας αποτελούν πραγματικά τον αυτοσκοπό μας», υπογραμμίζουν.

    Έτσι, η εταιρεία αποφάσισε, το 2012, να κατοχυρώσει ως σήμα τη λέξη «Nammos», αλλά και το σήμα «Nammos Village» (το οποίο διαχειρίζεται άλλη, συνδεδεμένη εταιρεία) για το εμπορικό κέντρο που βρίσκεται πίσω από το εστιατόριο.

    Όλα αυτά φαίνεται πως προσπάθησαν να εκμεταλλευτούν οι επιχειρηματίες που διατηρούσαν ξενοδοχειακό κατάλυμα στην περιοχή Άγιος Λάζαρος της Μυκόνου με την επωνυμία «LOV NAMMOS», προωθώντας με αυτό το όνομα σε όλα τα παγκόσμια site τουρισμού και ενοικίασης δωματίου τη δική τους επιχείρηση, η οποία δεν έχει καμία σχέση με το «original» «Nammos» της Μυκόνου και της Courchevel.

    Επιπλέον, στην ανταλλαγή στοιχείων επικοινωνίας με τους πελάτες τους, οι ίδιοι επιχειρηματίες χρησιμοποιούσαν και τον τίτλο «NAMMOS VILLAGER», πιθανότατα για να τοποθετήσουν την επιχείρησή τους ως μέρος του εμπορικού κέντρου «NAMMOS VILLAGE».

    Επιχειρώντας, όπως καταγγέλλουν, οι επιχειρηματίες του Nammos, να παραπλανήσουν το καταναλωτικό κοινό…

    Επισυνάπτεται η προσωρινή διαταγή προς αποφυγή παραπλάνησης του καταναλωτικού κοινού.



    ΣΧΟΛΙΑ