• Business

    Mikel : Η πίεση από την κρίση, η αποχώρηση του Γρηγόρη Αρναούτογλου και τα νέα σχέδια

    • NewsRoom


    Είναι μία από τις πιο αμφιλεγόμενες επιχειρηματικές προσπάθειες. Η επιτυχία της είναι δεδομένη και αδιαμφισβήτητη. Όμως, ο δρόμος δεν είναι πάντα στρωμένος με ροδοπέταλα. Είτε από τα πισώπλατα μαχαιρώματα των ανταγωνιστών, είτε από την κρίση. Το σίγουρο είναι ότι η αλυσίδα Mikel του Λευτέρη Κυριακάκη παραμένει ραγδαία αναπτυσσόμενη, παρά το κλείσιμο του ενός εκ των δύο καταστημάτων, που διατηρούσε η εταιρία στην Πάτρα, και την αποχώρηση του Γρηγόρη Αρναούτογλου από το σχήμα (που έχει επικοινωνιακή σημειολογία και μόνο).

    kiriakakis-1378486227158-limghandler

    Τόσο οι δυσμενείς οικονομικές συνθήκες όσο και η ανάπτυξη περισσοτέρων από 120 καταστημάτων, οδήγησαν τον επιτυχημένο επιχειρηματία, στον χώρο της εστίασης, να στρέψει το βλέμμα του προς τις αγορές του εξωτερικού, ωθώντας την επιχείρηση σε νέα concept.

    Ποιο όμως είναι το επικρατέστερο σενάριο; Σύμφωνα με πληροφορίες, η δημιουργία μιας σειράς από καταστήματα – καντίνες, στην βάση του αμερικανικού (και όχι μόνο) takeaway concept.

    Ο προβληματισμός, που κατά καιρούς δημιούργησαν οι απολύσεις στελεχών, οι καταγγελίες δυσαρεστημένων υπαλλήλων σε συνδικαλιστικούς φορείς, το έντονο παρασκήνιο για συνομιλίες τόσο με επιχειρηματίες franchisees του δικτύου όσο και με νομικούς εμπειρογνώμονες, δεν αποτέλεσαν τροχοπέδη για τον Λευτέρη Κυριακάκη, ο οποίος εξακολουθεί να πιστεύει ότι οι ευκαιρίες πάντοτε υπήρχαν και θα εξακολουθήσουν να υπάρχουν.

    Περισσότερο όμως, προβλημάτισε τον επιχειρηματία η απότομη διόγκωση του δικτύου σ΄ ένα περιβάλλον αβεβαιότητας και οικονομικής ύφεσης –παράγοντες, που ασφαλώς επέτειναν τα προβλήματα στον τομέα της εσωτερικής δομής της εταιρείας και κυρίως ανέδειξαν αυτά, που προκάλεσε η αδυναμία κάποιων franchisees να διαχειριστούν τις παρενέργειες της πτώσης της ζήτησης και της περιορισμένης ρευστότητας. Σε αυτή την τελευταία περίπτωση μάλιστα, δεν έλειψαν, όπως ήταν ευνόητο, και οι διενέξεις μεταξύ franchisor και franchisees.

    grigoris

    Ενδεικτικά του αρνητικού κλίματος, που είχε δημιουργηθεί είναι τα εξής γεγονότα :

    • Το κλείσιμο των κεντρικών Γραφείων στην Αθήνα (μεταφέρθηκαν στην Λεωφόρο Αθηνών)
    • Η αποχώρηση του Γρηγόρη Αρναούτογλου (μια επένδυση, που είχε πάρει δημοσιότητα λόγω της δημοφιλίας του επιχειρηματία, ο οποίος σύμφωνα με πληροφορίες απέσυρε την συμμετοχή του σε καταστήματα στα οποία ήταν συνιδιοκτήτης)
    • Η διένεξη, στην οποία βρέθηκε η εταιρεία με συνεργάτη της για την επέκταση του σήματος στην κυπριακή αγορά
    • Το λουκέτο στο ένα από τα δύο καταστήματα της Πάτρας (το οποίο, σύμφωνα με την εταιρεία, έχει να κάνει με την επιλογή του franchisee να ανοίξει κατάστημα στην πρωτεύουσα) και
    • Το κλείσιμο ενός ακόμη καταστήματος, στην Λεωφόρο Αθηνών (στο Χαϊδάρι, το οποίο επίσης μεταφέρθηκε σε άλλο σημείο της λεωφόρου)

    Υπάρχουν ωστόσο και μεμονωμένες περιπτώσεις, όπου κάποιος franchisee αποχώρησε και κρίθηκε συμφέρουσα η διατήρηση των επιχειρήσεων στο δίκτυο, οπότε αυτές μεταβιβάστηκαν στον έλεγχο της εταιρείας.

    Σύμφωνα με την επίσημη θέση της Mikel Coffee Company, αυτός ο έλεγχος περιορίζεται σε λιγότερο από το 1/5 των καταστημάτων και δεν έχουν παρατηρηθεί ιδιαίτερες διακυμάνσεις σε αυτή την ποσόστωση. Σήμερα, λειτουργούν 122 καταστήματα Mikel στην Ελλάδα, ενώ τέσσερα είναι υπό κατασκευή.

    Αλλαγή στρατηγικής – Ανάπτυξη στο εξωτερικό

    Η εταιρεία σχεδιάζει επέκταση στο εξωτερικό, με την αρχή να γίνεται στην Κύπρο. Επίσης ανοίγει το πρώτο Mikel στο Ντουμπάι των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, ενώ με το νέο concept takeaway, που συνοδεύεται από γκάμα μικρογευμάτων, στοχεύει να αποφορτίσει το δίκτυο franchise προσφέροντας υπηρεσίες σε σημεία όπου δεν υπάρχει η δυνατότητα φιλοξενίας μεγάλων χώρων εστίασης για εξυπηρέτηση τύπου dine-in.

    Το πρώτο Mikel Cantina άνοιξε τον περασμένο Μάρτιο στη Λάρισα και σήμερα λειτουργούν τέτοια καταστήματα στη Χαλκιδική, τον Πλαταμώνα, τα Τρίκαλα, τον Βόλο και την Ξάνθη, ενώ ήδη ετοιμάζονται δύο νέα Mikel Cantina σε Ναύπλιο και Ηγουμενίτσα.

    Η Cantina έχει ωφέλιμο χώρο 8 τ.μ. έως 10 τ.μ. με κόστος επένδυσης που ανέρχεται ενδεικτικά στις 70.000 ευρώ πλέον ΦΠΑ.



    ΣΧΟΛΙΑ