• Business

    Μιχάλης Ζολώτας: Το δικαστήριο δε θα εμποδίσει τη δημοπράτηση του bulker της NewLead

    Μιχάλης Ζολώτας ναυτιλία

    Μιχάλης Ζολώτας, τέως εφοπλιστής


    Ο γνωστός Έλληνας εφοπλιστής κ. Μιχάλης Ζολώτας φαίνεται πως δεν στάθηκε τυχερός, καθώς ένας Αμερικανός δικαστής αρνήθηκε να ασκήσει βέτο στη δημοπρασία ενός πλοίου τύπου bulker της ναυτιλιακής του, NewLead Holdings, η οποία αναμένεται να λάβει χώρα την επόμενη εβδομάδα. Η δημοπρασία αυτή αποτελεί κομμάτι των αψιμαχιών του εφοπλιστή με τους πιστωτές του.

    Η απόφαση του δικαστή Randal Hall ενισχύει μάλιστα την κατάσχεση του χωρητικότητας 35.400-dwt φορτηγού πλοίου Newlead Castellano (κατασκευής 2013). Το εν λόγω πλοίο κατασχέθηκε από το ομοσπονδιακό δικαστήριο της Savannah, στην πολιτεία Georgia των ΗΠΑ, ως μέρος της μήνυσης που έγινε στη ναυτιλιακή NewLead Holdings, συμφερόντων του κ. Ζολώτα, τον περασμένο Μάιο από τέσσερα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, με επικεφαλής την Ray Capital, με θέμα τα γραμμάτια του πλοίου.

    Οι δικηγόροι που εκπροσωπούν τη Ray Capital εξασφάλισαν δύο μορφές κατάσχεσης του πλοίου: είτε την κράτηση είτε την επίσχεσή του. Τον περασμένο μήνα, ο δικαστής Hall εξέδωσε μια απόφαση απόρριψης του μέτρου της κράτησης, αφήνοντας όμως διαθέσιμο εκείνο της επίσχεσης, επιτρέποντας και στις δύο πλευρές να του ζητήσουν να αναθεωρήσει.

    Στη νέα απόφαση, ο δικαστής επανέφερε το μέτρο της κράτησης και απέρριψε την αίτηση της ελληνικής ναυτιλιακής να αποσυρθεί η επίσχεση. Και ενώ, σύμφωνα με τα λεγόμενα του δικαστή Hall, η Ray Capital μπορεί να μην έχει το ναυτικό δικαίωμα της επίσχεσης του πλοίου, όμως οι ομοσπονδιακές διαδικασίες της επιτρέπουν να κάνει χρήση του μέτρου εκτός ΗΠΑ.

    newlead
    Το bulker “NewLead Castellano” της NewLead Holdings

    “Οι ενάγοντες έχουν επαρκώς ισχυριστεί ότι το πλοίο Newlead Castellano έχει χρεοκοπήσει σε τουλάχιστον ένα από τα δάνειά του”, σημείωσε ο δικαστής και συνέχισε “Κατά συνέπεια, με βάσει αυτούς τους ισχυρισμούς, οι ενάγοντες έχουν αποδείξει ότι διαθέτουν ισχυρούς λόγους να δράσουν άμεσα”.

    Από την άλλη, οι δικηγόροι της NewLead ισχυρίζονται ότι η Ray Capital δεν είχε ναυτική απαίτηση τέτοια που να δίνει στο Ναυαρχείο τη δικαιοδοσία σε ομοσπονδιακό επίπεδο να προχωρήσει σε επίσχεση. Ο δικαστής Hall απέρριψε αυτό το αίτημα με την αιτιολογία ότι η επίσχεση έχει βάση εξαιτίας της διαμάχης ανάμεσα στη Ray Capital και την ελληνική ναυτιλιακή για τα δάνεια που η πρώτη έχει χορηγήσει για τα πλοία της δεύτερης.

    Η δημοπρασία για το bulker NewLead Castellano είναι προγραμματισμένη για τη Δευτέρα στο ομοσπονδιακό δικαστήριο στη Savvanah. Το ποσό εκκίνησης έχει καθοριστεί στα 5,34 εκ. δολάρια. Η ναυλομεσιτική Compass Maritime, σε συνεργασία με τη National Maritime Services, έχουν αναλάβει τη δημοπράτηση του πλοίου.

    Η πλατφόρμα VesselsValue της Seasure Shipbroking εκτιμάει ότι το πλοίο αξίζει 7,93 εκ. δολάρια, ενώ η Maritime Strategies International τοποθετεί την αξία του στα 9 εκ. δολάρια για το τρίτο τρίμηνο του 2016.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

    http://www.mononews.gr/john-fredriksen-frontline-kani-piso-stin-exagora-ton-vlcc-tis-metrostar/66183

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

    http://www.mononews.gr/piter-georgiopoulos-enigma-tis-gener8-ta-kerdi-afxanonte-ke-taftochrona-metochi-tis-olistheni/66054



    ΣΧΟΛΙΑ