• Business

    Μετρό Θεσσαλονίκης: Στο φουλ οι μηχανές από την Ελλάκτωρ, το υπουργείο και την Αττικό Μετρό – Ποια έργα κλειδώνει ο Όμιλος

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    Γιώργος Καραγιάννης Υφυπουργός Υποδομών, Νικόλαος Κουρέτας, Διευθύνων Σύμβουλος Αττικό Μετρό Α.Ε., Ευθύμιος Μπουλούτας. Διευθύνων Σύμβουλος της Ελλάκτωρ

    Γιώργος Καραγιάννης Υφυπουργός Υποδομών, Νικόλαος Κουρέτας, Διευθύνων Σύμβουλος Αττικό Μετρό Α.Ε., Ευθύμιος Μπουλούτας. Διευθύνων Σύμβουλος της Ελλάκτωρ


    Με γοργούς ρυθμούς και χωρίς εμπόδια προχωρούν οι εργασίες για την ολοκλήρωση του Μετρό Θεσσαλονίκης.

    Πρόκειται για ακόμα ένα έργο, το οποίο ναι μεν έχει συμβασιοποιηθεί και κατασκευάζεται από τη δεκαετία του 2000, αλλά σε αρκετά σημεία της υλοποίησης του είχε «κολλήσει».

    Με αποτέλεσμα ένα κομβικό έργο για τη συμπρωτεύουσα να μην προχωρά βάσει χρονοδιαγράμματος και τους κατασκευαστές να ζητούν αποζημιώσεις και παρατάσεις των προθεσμιών.

    Σύμφωνα με πηγές προσκείμενες στον Όμιλο της Ελλάκτωρ, η οποία έχει αναλάβει τα δύο έργα της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης αλλά και την επέκταση προς Καλαμαριά, τόσο η η ΑΚΤΩΡ που έχει αναλάβει την κατασκευή όσο και η ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και της Αττικό Μετρό Α.Ε που είναι η αναθέτουσα αρχή, «τρέχουν» ώστε να ολοκληρωθεί το έργο έως το 2023, ενώ προχωρούν και στην υπογραφή των νέων συμβάσεων που μειοδότησε η εισηγμένη.

    Όπως αναφέρουν πηγές προσκείμενες στη Αττικό Μετρό Α.Ε. Προχωρούν οι διαδικασίες για τη συμβασοποίηση του έργου αξίας 176 εκατ. Ευρώ για την προσθήκη 15 νέων συρμών στο Μετρό της Θεσσαλονίκης για το οποίο, όπως έχει γράψει ήδη το mononews.gr, τη μοναδική προσφορά έχει υποβάλλει η Κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ-Hitachi.

    Προσθέτουν, δε, πως προς το παρόν δεν υπάρχουν εμπόδια σχετικά με τα ανακήρυξη του μοναδικού ενδιαφερόμενου ως προσωρινού αναδόχου, ήτοι προσφυγές στην Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ), με αποτέλεσμα η υπογραφή της σχετικής σύμβασης να αναμένεται εντός του καλοκαιριού.

    Η δεύτερη σύμβαση, την οποία έχει ήδη «κλειδώσει» η Κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ-Hitachi, υπεγράφη την περασμένη εβδομάδα και αφορά σε συμπληρωματικό έργο αξίας 23,6 εκατ. Ευρώ για το Μετρό Καλαμαριάς.

    Τι αφορά το νέο για τους νέους συρμούς – Πότε καταφθάνουν

    Το πρώτο έργο που κοστολογήθηκε στα 176 εκατ. Ευρώ και αφορά στην προσθήκη 15 νέων συρμών στο Μετρό Θεσσαλονίκης, οι οποίοι θα λειτουργούν αυτόματα και χωρίς οδηγό (driverless).

    Πρόκειται για ένα έργο που αφορά κατά κύριο λόγο την επέκταση του Μετρό της συμπρωτεύουσας προς την Καλαμαριά, καθώς οι εννέα συρμοί θα χρησιμοποιηθούν για την εν λόγω γραμμή.

    Υπενθυμίζεται πως ο διαγωνισμός προκηρύχθηκε στα τέλη του προηγούμενου έτους με καταληκτική ημερομηνία υποβολής προσφορών την 26 Ιανουαρίου του 2022. Εφόσον, ο διαγωνισμός ολοκληρωθεί βάσει του χρονοδιαγράμματος της Αττικό Μετρό Α.Ε. Και του Υπουργείου Υποδομών, τότε εκτιμάται πως οι νέοι συρμοί θα έχουν καταφτάσει στη Θεσσαλονίκη εντός του 2024. Αυτό συμβαίνει καθώς για την υλοποίηση του αντικειμένου της σύμβασης θα χρειαστούν 910 ημέρες από την ημερομηνία της υπογραφής της.

    Η πορεία ολοκλήρωσης του μεγάλου έργου

    Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, αλλά και τις συσκέψεις που είχε ο Υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, με τη διοίκηση της Αττικό Μετρό Α.Ε. Την προηγούμενη εβδομάδα στα γραφεία της στη Θεσσαλονίκη, φαίνεται πως εκτός από την ανάδοχο εταιρεία, επιταχύνουν το βήμα τους το αρμόδιο Υπουργείο και η αναθέτουσα αρχή των έργων.

    Ταυτόχρονα, προσπεράστηκε ακόμα ένα εμπόδιο για την ολοκλήρωση της βασικής γραμμής, το οποίο δεν είναι άλλο από το χειρισμό του θέματος των αρχαιοτήτων στο Σταθμό της Βενιζέλου, για τον οποίο ουκ ολίγες προσφυγές έχουν γίνει με αποτέλεσμα να υπάρχουν σημαντικές καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση του έργου.

    Εν τούτοις, σύμφωνα με τη σχετική απόφαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ), που εκδόθηκε την περασμένη εβδομάδα, τα εμποδια αυτά ξεπερνιούνται, καθώς γνωμοδότησε ομόφωνα υπέρ της μελέτης για την προσωρινή απόσπαση και την επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων του εν λόγω σταθμού.

    Το γεγονός αυτό λειτουργεί ως επιταχυντής της υλοποίησης του έργου της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης. Συγκεκριμένα, μέχρι σήμερα η υλοποίηση του κυρίως έργου ανέρχεται στο 82%, τα έργα πολιτικού μηχανικού έχουν ολοκληρωθεί κατά 97,2%, ενώ απομένει μόνο η ολοκλήρωση των αρχαιολογικών εργασιών στο Σταθμό Βενιζέλου.

    Όσον αφορά την επέκταση του Μετρό προς την Καλαμαριά η συνολική υλοποίηση του έργου ανέρχεται στο 84,3%, ενώ τα έργα πολιτικού μηχανικού βρίσκονται στο 96,8% και οι Η/Μ εργασίες κινούνται στο 53,7%.

    Διαβάστε επίσης

    Μετρό Θεσσαλονίκης: Υπογράφεται η σύμβαση για τα πρόσθετα έργα αξίας 23 εκατ. ευρώ που ανέλαβε η κοινοπραξία Hitachi-Ελλάκτωρ



    ΣΧΟΛΙΑ