• Business

    Meta: Γιατί προτείνει να μειώσει τις μηνιαίες χρεώσεις στο μισό σε Facebook και Instagram

    Mark Zuckerberg, CEO Meta (Facebook)

    Mark Zuckerberg, CEO Meta (Facebook)


    ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ, 19 Μαρτίου – Η Meta Platforms (META.O), προσφέρθηκε να μειώσει σχεδόν στο μισό τη μηνιαία συνδρομή της για Facebook και Instagram σε 5,99 ευρώ από 9,99 ευρώ, δήλωσε την Τρίτη ανώτερο στέλεχος της Meta, μια κίνηση που στοχεύει να αντιμετωπίσει τις ανησυχίες των ρυθμιστικών αρχών για το απόρρητο και την αντιμονοπωλιακή νομοθεσία.

    Η μείωση της τιμής ακολουθεί την αυξανόμενη κριτική από ακτιβιστές προστασίας της ιδιωτικότητας και ομάδες καταναλωτών σχετικά με τη συνδρομητική υπηρεσία χωρίς διαφημίσεις της Meta στην Ευρώπη, η οποία σύμφωνα με τους επικριτές απαιτεί από τους χρήστες να πληρώσουν ένα τέλος για να διασφαλίσουν το απόρρητό τους.

    Η Meta κυκλοφόρησε την υπηρεσία τον Νοέμβριο για να συμμορφωθεί με τον Νόμο για τις Ψηφιακές Αγορές (DMA), ο οποίος περιορίζει την ικανότητά της να εξατομικεύει τις διαφημίσεις για τους χρήστες χωρίς τη συγκατάθεσή τους, βλάπτοντας τη σημαντική πηγή εσόδων της.
    Η εταιρεία είπε ότι το μοντέλο τελών επιδιώκει να εξισορροπήσει τις αντικρουόμενες απαιτήσεις της νομοθεσίας της ΕΕ για την προστασία της ιδιωτικής ζωής και του DMA.

    «Θέλαμε να επιταχύνουμε αυτή τη διαδικασία εδώ και αρκετό καιρό γιατί πρέπει να φτάσουμε σε μια σταθερή κατάσταση… έτσι προσφερθήκαμε να ρίξουμε την τιμή από 9,99 σε 5,99 για έναν μόνο λογαριασμό και 4 ευρώ για τυχόν επιπλέον λογαριασμούς», είπε ο δικηγόρος Meta Τιμ Λαμπ είπε σε ακρόαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

    “Αυτό είναι μακράν το χαμηλότερο όριο του εύρους που κάθε λογικός άνθρωπος θα έπρεπε να πληρώνει για υπηρεσίες αυτής της ποιότητας. Και νομίζω ότι είναι μια σοβαρή προσφορά. Η κανονιστική αβεβαιότητα αυτή τη στιγμή είναι εκεί έξω και πρέπει να διευθετηθεί γρήγορα. “

    Ο Αυστριακός ακτιβιστής για την προστασία της ιδιωτικής ζωής Max Schrems είπε ότι το θέμα δεν αφορά το τέλος.”Γνωρίζουμε από όλες τις έρευνες ότι ακόμη και μια αμοιβή μόλις 1,99 ευρώ ή λιγότερο οδηγεί σε μια μετατόπιση της συναίνεσης από 3-10% που θέλουν πραγματικά διαφημίσεις στο 99,9% που εξακολουθούν να κάνουν κλικ στο ναι. Ο GDPR απαιτεί ότι η συγκατάθεση πρέπει να δίνεται “ελεύθερα” », είπε, αναφερόμενος στη νομοθεσία της ΕΕ για την προστασία της ιδιωτικής ζωής.

    “Στην πραγματικότητα δεν έχει να κάνει με το ποσό των χρημάτων – έχει να κάνει με την προσέγγιση “πληρωμή ή εντάξει” στο σύνολό της. Ο συνολικός σκοπός του “pay or okay” είναι να κάνει τους χρήστες να κάνουν κλικ στο “OK”, ακόμα κι αν αυτό δεν είναι δική τους Ελεύθερη και γνήσια επιλογή. Δεν πιστεύουμε ότι η απλή αλλαγή του ποσού καθιστά αυτή την προσέγγιση νόμιμη».

    Η ημερήσια ακρόαση έχει ως στόχο να δώσει στους χρήστες και τρίτα μέρη της Meta την ευκαιρία να αναζητήσουν σαφήνεια σχετικά με τον τρόπο συμμόρφωσής της με το DMA.

    Η Meta έκανε τη μειωμένη προσφορά στις ρυθμιστικές αρχές νωρίτερα αυτό το έτος και τώρα βρίσκεται σε συζητήσεις με τις αρχές προστασίας δεδομένων, και συγκεκριμένα με τον ιρλανδικό φύλακα.

    Οι χρήστες που συναινούν να παρακολουθούνται λαμβάνουν μια δωρεάν υπηρεσία που χρηματοδοτείται από έσοδα από διαφημίσεις.
    Οι εταιρείες κινδυνεύουν με πρόστιμα έως και 10% του ετήσιου παγκόσμιου τζίρου τους για παραβιάσεις του DMA.

    Διαβάστε επίσης:

    Χρηματιστήριο: Αλλαγές στη μετοχική σύνθεση τριών εταιρειών

    IRIS: Προθεσμία εγγραφής των επαγγελματιών έως τις 30 Ιουνίου

    Τραμπ: Όποιος Εβραίος ψηφίζει το Δημοκρατικό κόμμα, μισεί τη θρησκεία του και το Ισραήλ



    ΣΧΟΛΙΑ