• Business

    Η μεγάλη αγωνία του ΑB. Οι τακτικές του Λεωνίδα Βρεττάκου για να κρατήσει τα μερίδια αγοράς που απέκτησε

    Λεωνίδας Βρεττάκος

    Λεωνίδας Βρεττάκος. AB Βασιλόπουλος


    Θυμάστε το παραδοσιακό σλόγκαν της ΑΒ Βασιλόπουλος; «Και του πουλιού το γάλα», έλεγε. Ήταν η εποχή που ο Βασιλόπουλος διαφήμιζε την πληθώρα και την ποιότητα των προϊόντων του, που τον καθιστούσαν μοναδικό μεταξύ των ελληνικών σούπερ μάρκετ, εστιάζοντας σε ένα πιο περιορισμένο κοινό, αλλά και σε εκείνους που απλώς ήθελαν να πάρουν μια γεύση από σπάνια και ιδιαίτερα προϊόντα που δεν θα έβρισκαν αλλού.

    Αυτές οι εποχές όμως έχουν περάσει, αν και δεν μπορεί να πει κανείς με βεβαιότητα αν έχουν περάσει ανεπιστρεπτί. Στην πιο πρόσφατη διαφημιστική καμπάνια του ο Βασιλόπουλος δε διαφημίζει την ποιότητα των προϊόντων του, αλλά τις «πραγματικά χαμηλές» του τιμές, κάτι για το οποίο ουδέποτε φημιζόταν, αλλά και ουδέποτε φαινόταν να τον ενδιαφέρει ιδιαίτερα, έχοντας χτίσει ένα πιο ακριβοθώρητο προφίλ από τις ανταγωνιστικές του αλυσίδες σούπερ μάρκετ.

    basilopoulos

    Γιατί τώρα αλλάζει ρότα ο Βασιλόπουλος; Την απάντηση τη δώσαμε την περασμένη εβδομάδα: Η κατάρρευση της ιστορικής αλυσίδας σούπερ μάρκετ του Μαρινόπουλου άφησε «άστεγους» πάρα πολλούς πιστούς πελάτες της, οι οποίοι αναγκαστικά κάνουν τα ψώνια τους σε άλλα σούπερ μάρκετ. Με δεδομένο ότι ο τζίρος του Μαρινόπουλου το 2015 άγγιζε τα 1,3 δισεκατομμύρια ευρώ, δε θέλει και πολλή σκέψη για να καταλάβει κανείς πόσο σημαντικό είναι για τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ να προσελκύσουν τους πελάτες του. Τόσο σημαντικό, που ο Βασιλόπουλος, όπως σχολιάζουν πηγές της αγοράς, ουσιαστικά ρίχνει το επίπεδό του και αλλάζει εντελώς τη φιλοσοφία και το προφίλ του (θυμίζοντας όπως λένε χαρακτηριστικά περισσότερο Lidl παρά Βασιλόπουλο) για να προσεγγίσει τους πελάτες αυτούς, οι οποίοι έχουν τη φήμη των «κυνηγών προσφορών», που δίνουν μεγάλη σημασία στις τιμές των προϊόντων.

    Λεωνίδας Βρεττάκος
    Λεωνίδας Βρεττάκος. Επικεφαλής AB Βασιλόπουλος

    Πώς όμως καταφέρνει ο Βασιλόπουλος να προσφέρει αυτές τις «πραγματικά χαμηλές τιμές» σε προϊόντα που παλιότερα δεν το συνήθιζε; Σύμφωνα με πληροφορίες, εφαρμόζοντας ένα έξυπνο τρικ: ζητά από μία πολυεθνική εταιρεία να του προμηθεύσει τα προϊόντα με έκπτωση (π.χ. 5%), και εάν αυτή αρνηθεί τότε ο Βασιλόπουλος τα πουλά παρ’όλα αυτά με έκπτωση, αναλαμβάνοντας ο ίδιος τη ζημία που συνεπάγεται αυτό. Ταυτόχρονα το διαφημίζει. Βλέποντας οι άλλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ τις εκπτώσεις αυτές, θεωρούν πως οι πολυεθνικές πρόσφεραν κάποια μεγάλη έκπτωση στον Βασιλόπουλο και απαιτούν και αυτές μία εξίσου ευνοϊκή μεταχείριση. Με τον τρόπο αυτό, οι εταιρείες πιέζονται να δώσουν τα προϊόντα τους με μεγαλύτερες εκπτώσεις.

    Η συνολική στρατηγική που ακολουθεί τους τελευταίους μήνες ο Βασιλόπουλος έχει αποδώσει καρπούς, ειδικά σε ό,τι αφορά την προσέλκυση των παλιών πελατών του Μαρινόπουλου, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες το μερίδιο αγοράς της καταγράφει αξιόλογη άνοδο. Ωστόσο, αυτό μάλλον δεν θα κρατήσει για πολύ: Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η Σκλαβενίτης σχεδιάζει να βάλει στον Μαρινόπουλο περί τα 15 εκατομμύρια ( όπως είχε αποκαλύψει το mononews.gr στις 30 Σεπτεμβρίου)  ευρώ μέχρι τα Χριστούγεννα, προκειμένου να γεμίσουν τα ράφια των σούπερ μάρκετ και να επιστρέψουν σε αυτά οι παραδοσιακοί πελάτες του Μαρινόπουλου. Επομένως, ένα σημαντικό κομμάτι του επιπλέον μεριδίου αγοράς που απέκτησε ο Βασιλόπουλος πιθανότατα θα εξανεμιστεί.

    Γεράσιμος Σκλαβενίτης.
    Γεράσιμος Σκλαβενίτης. Επικεφαλής Σκλαβενίτης ΑΒΕΕ

    Σε 2η μοίρα η παραδοσιακή πελατεία; 

    Αυτό στο οποίο προσβλέπει τώρα η διοίκηση του Βασιλόπουλου με την επιθετική της καμπάνια που στοχεύει στα χαμηλότερα εισοδήματα είναι να διατηρήσει με νύχια και με δόντια όσο το δυνατόν περισσότερους από τους «νέους» πελάτες της, αποτρέποντάς τους να επιστρέψουν στον Μαρινόπουλο και σε άλλες φθηνότερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Το ερώτημα όμως είναι: πώς αντιμετωπίζουν αυτήν την αλλαγή πορείας του Βασιλόπουλου οι παραδοσιακοί του πελάτες, αυτοί που εδώ και χρόνια (ή και δεκαετίες ολόκληρες σε αρκετές περιπτώσεις) τον επιλέγουν για την ποιότητά του, αδιαφορώντας για τις τιμές; Σίγουρα η εξέλιξη αυτή δεν τους αρέσει, όμως η ικανοποίηση της παραδοσιακής πελατείας του Βασιλόπουλου μάλλον περνά πλέον σε δεύτερη μοίρα για τη διοίκηση της εταιρείας…

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: ΒΦΛ (ιδιοκτησίας Λαυρεντιάδη) και Shelman: Αναζητείται σχέδιο επαναλειτουργίας!!!

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Στουρνάρας: Σε 7 ημέρες οι τράπεζες πρέπει να έχουν διοικήσεις

    ΜΗΝ ΧΑΣΕΤΕ: Μεγάλος διαγωνισμός του mononews.gr με 5 δωροεπιταγές από τα Attica συνολικής αξίας 1000 ευρώ 



    ΣΧΟΛΙΑ