• Business

    Με ατμομηχανή την ΙΚΕΑ το επόμενο βήμα της Fourlis

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    • Άννα Διανά
    Βασίλης Φουρλής, Πρόεδρος Ομίλου Fourlis

    Βασίλης Φουρλής, Πρόεδρος Ομίλου Fourlis


    Η ομαλοποίηση της εφοδιαστικής αλυσίδας και τα γεμάτα ράφια στα καταστήματα ΙΚΕΑ οδήγησαν σε ισχυρή αύξηση πωλήσεων και κερδοφορίας για τον κλάδο λιανικής της Fourlis.

    Αποτελώντας τον κύριο «αιμοδότη» στην ανάπτυξη κατά 16% του ομίλου το πρώτο εξάμηνο του 2023, η λιανική οικιακού εξοπλισμού του ομίλου (ΙΚΕΑ) μετά τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα και στο στοκ αποθεμάτων ανακτά τα μερίδια αγοράς που απώλεσε ανεβάζοντας πωλήσεις τόσο σε αξία όσο και σε όγκο.

    Με βάση τα οικονομικά αποτελέσματα, που ανακοίνωσε χθες η εισηγμένη με επικεφαλής τον Βασίλη Φουρλή, οι πωλήσεις της ΙΚΕΑ αυξήθηκαν στο πρώτο εξάμηνο κατά 24,4% και διαμορφώθηκαν στα 163,8 εκ. ευρώ έναντι 131,6 εκατ. ευρώ στο αντίστοιχο περσινό εξάμηνο.

    Ισχυρή αύξηση πωλήσεων εντός και εκτός συνόρων

    Αύξηση πωλήσεων καταγράφεται τόσο στην εγχώρια όσο και στις αγορές του εξωτερικού που δραστηριοποιείται.

    Ειδικότερα, οι πωλήσεις στην Ελλάδα, όπου αντιπροσωπεύουν το 58% των συνολικών πωλήσεων του συγκεκριμένου κλάδου, αυξήθηκαν κατά 22,6% στο πρώτο εξάμηνο. Ακόμη πιο ισχυρή ήταν η ανάπτυξη των πωλήσεων στις διεθνείς αγορές, όπου οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 27% σε ετήσια βάση στο πρώτο εξάμηνο.

    Σημειώνεται ότι ο κλάδος λιανικής οικιακού εξοπλισμού και επίπλων του Ομίλου σήμερα περιλαμβάνει 20 καταστήματα ΙΚΕΑ (σε Ελλάδα, Κύπρο, και Βουλγαρία) διαφορετικών μεγεθών. Παράλληλα  είναι υπό κατασκευή ή σχεδιάζονται τρία νέα καταστήματα στην Ελλάδα με στόχο να λειτουργήσουν τα επόμενα 1-3 χρόνια σε περιοχές όπως η Πάτρα και το Ηράκλειο.

    Οι αυξημένες πωλήσεις σε συνδυασμό με ένα σταθερά ισχυρό περιθώριο μικτού κέρδους και της λειτουργικής μόχλευσης (operating leverage), οδήγησαν σε σημαντική βελτίωση της κερδοφορίας του κλάδου λιανικής οικιακού εξοπλισμού και επίπλων.

    Αυξημένα κατά 114,3% τα EBITDA

    Το EBITDA (OPR) του κλάδου λιανικής οικιακού εξοπλισμού και επίπλων αυξήθηκε κατά 114,3% στα 15,4 εκατ. ευρώ. έναντι 7,2 εκ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του ’22, με το περιθώριο EBITDA (OPR) να διαμορφώνεται στο 9,4% στο πρώτο εξάμηνο του ’23 από 5,5% την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

     Το EBIT του κλάδου λιανικής οικιακού εξοπλισμού και επίπλων αυξήθηκε κατά 49,1% στα 12,8 εκ. ευρώ από 8,6 εκ. ευρώ το αντίστοιχο περσινό διάστημα  με το περιθώριο EBIT να φτάνει το 7,8% το πρώτο εξάμηνο του ’23 από 6,5% το πρώτο εξάμηνο του ’22.

    Σημειώνεται ότι το EBIT του κλάδου λιανικής οικιακού εξοπλισμού και επίπλων κατά το Α’ εξάμηνο του ’23 περιλαμβάνει €1,3 εκ. κερδών από αναπροσαρμογή αξίας περιουσιακών στοιχείων που σχετίζονται με την Trade Estates ΑΕΕΑΠ, σε σύγκριση με €5 εκ. που ήταν το ποσό αναπροσαρμογής στην αντίστοιχη περσινή περίοδο.

    Ισχνή ανάπτυξη για τα Intersport

    Από την άλλη πλευρά ισχνή ήταν η ανάπτυξη του δεύτερου βραχίονα λιανικής του ομίλου Φουρλής, της Intersport οι πωλήσεις της οποίας ανήλθαν σε 82,8 εκ. ευρώ. από 81,2 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο σημειώνοντας αύξηση 2%.

    Εξαιρουμένων των πωλήσεων από τις δραστηριότητες «The Athlete’s Foot» και «Intersport Turkey», οι πωλήσεις του κλάδου λιανικής αθλητικών ειδών αυξήθηκαν κατά 13%.

    Σε συγκρίσιμη βάση, οι πωλήσεις του κλάδου λιανικής αθλητικών ειδών στην Ελλάδα, που αντιπροσωπεύουν το 60% των πωλήσεων του κλάδου, αυξήθηκαν κατά 19,8% κατά το Α’ εξάμηνο του ’23 σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους, ενώ οι πωλήσεις του κλάδου από τις διεθνείς αγορές του, αυξήθηκαν κατά 4% έτος το Α’ εξάμηνο του ’23.

    Στα 246,7% οι πωλήσεις του ομίλου στο εξάμηνο

    Σε επίπεδο ομίλου η Fourlis αύξησε τις πωλήσεις της στα 246,7 εκατ. ευρώ από 212,6 εκατ. ευρώ το προηγούμενο διάστημα.

    Σε συγκρίσιμη βάση, οι πωλήσεις του Ομίλου από την Ελλάδα κατά το Α’ εξάμηνο του ’23, που αντιπροσωπεύουν 58,5%, αυξήθηκαν κατά 21,6%, ενώ οι πωλήσεις από τις διεθνείς δραστηριότητες του Ομίλου παρουσίασαν αύξηση κατά 18,7% σε σύγκριση με το περυσινό Α’ εξάμηνο.

    Οι πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου του Ομίλου κατά το Α’ εξάμηνο του ’23 αντιπροσώπευαν περίπου το 14% των συνολικών εσόδων του Ομίλου.

    Αύξηση ΕΒΙTDA και ΕΒΙΤ, βουτιά στα καθαρά κέρδη

    Αξιοσημείωτη αύξηση κατέγραψαν τα λειτουργικά κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων EBITDA (OPR) κατά 76,1% φτάνοντας τα 17,1 εκ. ευρώ  έναντι 9,7 εκ. ευρώ την αντίστοιχη περσινή περίοδο, τα EBIT (+39,2%) και τα κέρδη προ φόρων (+66,7%) ωστόσο σημαντική κάμψη καταγράφεται στα κέρδη μετά φόρων.

    Αυτά μειώθηκαν κατά 48,6% από 2,5 εκατ. ευρώ σε 1,8 εκατ. ευρώ το φετινό εξάμηνο γεγονός που αποδίδεται τόσο στη μείωση των κερδών από την αναπροσαρμογή αξίας περιουσιακών στοιχείων της  Trade Estates AEEAΠ όσο και στην αύξηση του χρηματοικονομικού κόστους.

    Σημειώνεται ότι ο καθαρός δανεισμός των εμπορικών δραστηριοτήτων του Ομίλου ανήλθε σε 110,3 εκ. ευρώ κατά το Α’ εξάμηνο του ’23 μειωμένος έναντι 123,5 εκ.ευρώ το Α’ εξάμηνο του ’22, ενώ ο καθαρός δανεισμός που αφορά στη δραστηριότητα επενδύσεων σε ακίνητη περιουσία «Trade Estates ΑΕΕΑΠ» ανήλθε σε 119,3 εκ. ευρώ από  89 εκ. ευρώ το Α’ εξάμηνο του ’22 και 98,8 εκ. ευρώ στη χρήση του ’22, λόγω νέων επενδύσεων.

    Διαβάστε επίσης:

    Fourlis: Στα 246,7 εκατ. ευρώ οι πωλήσεις στο εξάμηνο – Πτώση 48,6% στα καθαρά κέρδη

    Υπ. Υποδομών και Μεταφορών: Σε ποια έργα επικεντρώνεται το αμέσως επόμενο διάστημα

    Ideal: Πώληση 592.000 ιδίων μετοχών για την ολοκλήρωση της εξαγοράς των Attica Stores



    ΣΧΟΛΙΑ