F

Business

Μαρινάκης εναντίον Ofer: Τι απεφάνθη το δικαστήριο για το πλοίο που διεκδικούν οι δύο εφοπλιστές

Βαγγέλης Μαρινάκης

Βαγγέλης Μαρινάκης, εφοπλιστής Capital Ship Management


Νέα εξέλιξη στην δικαστική διαμάχη που έχει ξεσπάσει ανάμεσα στη ναυτιλιακή Capital Maritime, συμφερόντων του εφοπλιστή Βαγγέλη Μαρινάκη και τη ναυτιλιακή Eastern Pacific Shipping (EPS), συμφερόντων του Idan Ofer, με μήλον της έριδος ένα φορτηγό πλοίο που ανήκε στη χρεοκοπημένη νοτιοκορεάτικη εταιρεία Hanjin Shipping, το οποίο μια τράπεζα της Νότιας Κορέας προσπάθησε να πουλήσει ταυτόχρονα και στις δύο εταιρείες.

Κατόπιν της απόφασης που εξέδωσε το Ανώτατο Δικαστήριο του Ηνωμένου Βασιλείου, η νοτιοκορεάτικη τράπεζα KEB Hana Bank – στην οποία έχει περάσει η νομική κυριότητα του πλοίου μετά την κατάρρευση της Hanjin τον περασμένο Αύγουστο – πλέον θα μπορεί να πουλήσει το φορτηγό πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου τύπου capesize Hanjin Cape Lambert (χωρητικότητας 179.147-dwt και κατασκευής 2009) σε όποιον αγοραστή η ίδια επιθυμεί.

hanjin
Το φορτηγό πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου τύπου capesize «Hanjin Cape Lambert» της Hanjin Shipping είναι χωρητικότητας 179.147-dwt και κατασκευής του έτους 2009

Ωστόσο, η απόφαση του εισαγγελέα έχει έναν όρο, σύμφωνα με τον οποίο, αν η KEB Hana αποφασίσει να πουλήσει το πλοίο σε άλλον αγοραστή εκτός από την EPS του Idan Ofer (με την οποία και είχε έρθει αρχικά σε συμφωνία), τότε θα πρέπει να αφαιρέσει από την τιμή πώλησης ένα ποσό ύψους 2,5 εκατ. δολαρίων, ώστε να μπορέσει ο νέος ιδιοκτήτης να διευθετήσει τυχόν απαιτήσεις που μπορεί να προκύψουν για το πλοίο.

Έτσι, μετά την τροποποίηση της απόφασης, αν η τράπεζα επιλέξει να πουλήσει το πλοίο στην Capital, αυτό θα γίνει στην τιμή των 16,2 εκατ. δολαρίων. Δηλαδή η τράπεζα θα χάσει 2,5 εκατ. δολάρια, από τη στιγμή που είχε διαπραγματευτεί την πώλησή του στη ναυτιλιακή του κ. Μαρινάκη για την τιμή των 18,7 εκατ. δολαρίων.

idan ofer
Idan Ofer, εφοπλιστής Eastern Pacific Shipping (EPS)

Σε αυτό το σημείο υπενθυμίζεται ότι, όπως είχε γράψει το mononews.gr στις 2 Δεκεμβρίου, η KEB Hana είχε αρχικά προχωρήσει στην πώληση του Hanjin Cape Lambert στη ναυτιλιακή του Ofer, η οποία συμφώνησε να το εξαγοράσει για το ποσό των 17,5 εκατ. δολαρίων. Μάλιστα, η συμφωνία υπεγράφη στις 14 Νοεμβρίου του τρέχοντος έτους με τη ναυλομεσιτική Clarksons να λειτουργεί ως broker ανάμεσα στα δύο συμβαλλόμενα μέρη.

Ωστόσο, το παράδοξο είναι ότι – και παράλληλα ο λόγος που η υπόθεση έχει πάρει τη νομική οδό – η νοτιοκορεάτικη τράπεζα, την ίδια στιγμή που ολοκλήρωνε την πώληση του πλοίου στην EPS, συμφωνούσε να το πουλήσει και στην Capital! Ειδικότερα, είχε έρθει σε συμφωνία με την ελληνική ναυτιλιακή ώστε εκείνη να εξαγοράσει το Hanjin Cape Lambert για 18,7 εκατ. δολάρια, δηλαδή για 1,2 εκατ. δολάρια παραπάνω από την EPS.

Το αποτέλεσμα ήταν η ναυτιλιακή του Ofer, να σπεύσει άμεσα να μπλοκάρει την πώληση του πλοίου στην Capital, διατάσσοντας στις 18 Νοεμβρίου την έκδοση δεσμευτικής απόφασης διεθνούς ισχύος μέσω του Ανώτατου Δικαστηρίου του Ηνωμένου Βασιλείου, έτσι ώστε η νοτιοκορεάτικη τράπεζα να μη μπορεί να πουλήσει το πλοίο, απόφαση που ωστόσο τροποποιήθηκε.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Π. Κασιδόκωστας-Λάτσης: Επενδύει δυναμικά στη ναυτιλία

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Καθαρά έσοδα 8,6 εκατ. δολαρίων για τη Seanergy Maritime Holdings στο γ’ τρίμηνο του 2016

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Minoan Lines: Αύξηση 6,8 εκατ. ευρώ στα καθαρά κέρδη το εννεάμηνο σε σχέση με το 2015


ΣΧΟΛΙΑ