Με αιχμή του δόρατος τη νέα σειρά ζυμαρικών χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη, η ιστορική μάρκα ΜΑΚΒΕΛ της Eurimac σηματοδοτεί τη στρατηγική της στροφή προς προϊόντα προστιθέμενης αξίας, επιχειρώντας ταυτόχρονα ενίσχυση της επώνυμης παρουσίας της στην αγορά.

Η Eurimac, με ηγετική θέση στις εξαγωγές και ισχυρό αποτύπωμα στον τομέα των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, επενδύει πλέον στην ενίσχυση του brand ΜΑΚΒΕΛ, απευθυνόμενη σε ένα κοινό που αναζητά πιο υγιεινές διατροφικές επιλογές στην καθημερινότητά του.

1

Η αύξηση των πασχόντων από σακχαρώδη διαβήτη καθιστά τα προϊόντα με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη ιδιαίτερα επίκαιρα. Ένας στους δέκα Έλληνες ζει με τη νόσο, ενώ σε παγκόσμιο επίπεδο το ποσοστό αγγίζει το 12% του πληθυσμού. Τα νέα προϊόντα της ΜΑΚΒΕΛ έρχονται να καλύψουν αυτή τη διατροφική ανάγκη, διευρύνοντας ταυτόχρονα το κοινό στο οποίο απευθύνεται η εταιρεία, όπως επισημάνθηκε χθες από τη διοίκησή της στο πλαίσιο δημοσιογραφικής ενημερωτικής εκδήλωσης.

Διπλή στόχευση με το λανσάρισμα της νέας σειράς

«Η ανάπτυξη της συγκεκριμένης σειράς που απαντά στις διατροφικές ανάγκες όχι μόνο των ανθρώπων που πάσχουν από σακχαρώδη διαβήτη αλλά και στις ανάγκες των σύγχρονων καταναλωτών που ακολουθούν έναν υγιεινό τρόπο ζωής, είναι το επόμενο milestone στην ανάπτυξη της ΜΑΚΒΕΛ Eurimac» ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Οδυσσέας Παπαδόπουλος.

Με τέσσερις νέους κωδικούς υπό το brand ΜΑΚΒΕΛ, η βιομηχανία ζυμαρικών με έδρα το Κιλκίς στοχεύει όχι μόνο στην ενίσχυση της παρουσίας της στην Ελλάδα και το εξωτερικό – όπου δραστηριοποιείται κυρίως μέσω προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας – αλλά και στην ενδυνάμωση του brand και τη διεύρυνση των μεριδίων αγοράς που κατέχει. Σήμερα το μερίδιο στο επώνυμο προϊόν που κατέχει η εταιρεία ανέρχεται στο 6%-6,5% στο κανάλι του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων και στη μικρή λιανική.

Δυναμική ανάπτυξη του brand

Η ανάπτυξη του brand αυξήθηκε το 2024 σε όγκο κατά 10%, όταν η συνολική αγορά έτρεξε με 4,5%. Εκτιμάται ότι το λανσάρισμα των νέων ζυμαρικών – σε πρώτη φάση τεσσάρων κωδικών, με τη γκάμα να συμπληρώνεται στην πορεία – θα ενισχύσει περαιτέρω το brand. Ωστόσο, η διοίκηση της εταιρείας δεν αποκλείει το ενδεχόμενο να αναπτύξει ζυμαρικά χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη και ως private label, σε περίπτωση που υπάρξει ενδιαφέρον από κάποια μεγάλη πολυεθνική.

Συνολικά, στην περσινή χρήση οι πωλήσεις σε όγκο αυξήθηκαν κατά 5%, ενώ ο τζίρος μειώθηκε κατά 2% (το 2023 ήταν στα 73,9 εκατ. ευρώ), με τα EBITDA στα 11,428 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη στα 7,090 εκατ. ευρώ, λόγω μείωσης των τιμών. Η κερδοφορία αναμένεται αυξημένη το 2024, λόγω της ενίσχυσης του όγκου, ενώ – όπως επισημάνθηκε – ο δανεισμός της εταιρείας παραμένει μηδενικός.

Τα ζυμαρικά από το Κιλκίς σε πέντε ηπείρους και 60 χώρες

Σήμερα, το 55% των πωλήσεών της προέρχεται από εξαγωγές σε περισσότερες από 60 χώρες, ενώ πάνω από το 50% των ζυμαρικών που εξάγονται από την Ελλάδα παράγονται στις εγκαταστάσεις της στην περιοχή του Κιλκίς. Ο εξαγωγικός προσανατολισμός της εταιρείας έχει ξεκινήσει από νωρίς, όταν τη δεκαετία του 1970, η – οικογενειακή τότε – εταιρεία που ίδρυσαν το 1939 οι αδελφοί Κωνσταντινίδη άρχισε να συμμετέχει σε διεθνείς εκθέσεις. Σημαντικό ορόσημο στην πορεία της αποτελεί η σύμπραξή της το 1996 με τον ιταλικό όμιλο EURICOM spa, ο οποίος δραστηριοποιείται στον τομέα των αλεύρων και του ρυζιού. Η συνεργασία διατηρείται μέχρι σήμερα, με την οικογένεια Κωνσταντινίδη να διατηρεί το 50% και το μάνατζμεντ.

Από το 2006, η εταιρεία προχώρησε στην καθετοποίηση της παραγωγής της με την απόκτηση του δικού της μύλου, ενισχύοντας έτσι τη γνώση και την ποιότητά της στα σιτηρά, τα οποία αποτελούν την πρώτη ύλη για την παραγωγή σιμιγδαλιού και, κατ’ επέκταση, ζυμαρικών.

Από το 2013, η EURIMAC έχει επενδύσει στην πράσινη τεχνολογία, κατασκευάζοντας μια μονάδα βιομάζας που καλύπτει πλήρως τις θερμικές ενεργειακές ανάγκες της εταιρείας.

Επενδυτικό πλάνο 12 εκατ. ευρώ το 2025

Σε ό,τι αφορά τις επενδύσεις, έχει ήδη υλοποιηθεί επενδυτικό πλάνο ύψους 11 εκατ. ευρώ, που περιλάμβανε μία πλήρη γραμμή μακρών ζυμαρικών με συσκευαστικές και εγκιβωτιστικές μηχανές, ρομποτικό παλετοποίησης, καθώς και νέες αποθήκες. Περιλάμβανε επίσης την αγορά όμορου οικοπέδου και νέα σιλό αποθήκευσης σκληρού σίτου δυναμικότητας 20.000 τόνων. Παράλληλα, βρίσκεται σε εξέλιξη νέο επενδυτικό πλάνο ύψους 12 εκατ. ευρώ, που περιλαμβάνει την κατασκευή και λειτουργία νέας μονάδας παραγωγής θερμικής ενέργειας από βιομάζα, την αναβάθμιση του μύλου, νέα γραμμή κοφτών ζυμαρικών με συσκευαστικές και εγκιβωτιστικές μηχανές, την αγορά νέου γειτονικού οικοπέδου, καθώς και μηχανήματα βελτίωσης ελέγχου των ποιοτικών παραμέτρων των ζυμαρικών. Περιλαμβάνονται επίσης η οικοδόμηση νέων χώρων αποδυτηρίων και χρήσης από το προσωπικό, καθώς και νέο hardware και software για την παραγωγική διαδικασία. Το επενδυτικό αυτό πλάνο αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί εντός του 2025.

Διαβάστε επίσης

Όμιλος Sarantis: Παρουσίασε τη στρατηγική του για το ESG – Οι βασικοί στόχοι και ο οδικός χάρτης προς την απανθρακοποίηση

Θεοδωρικάκος: Στρατηγικού χαρακτήρα για όλη την Ευρώπη η επένδυση της Metlen για την παραγωγή γαλλίου στη χώρα μας

Α. Χαντάβας στο SolarPower Summit: Η ευελιξία είναι το κλειδί για την ενεργειακή ανεξαρτησία της Ευρώπης