• Business

    Μ. Χρυσοχοΐδης: Η πορεία της δημοπράτησης και της υπογραφής της αμαρτωλής 717/2014

    Μιχάλης Χρυσοχοΐδης

    Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, υπουργός Προστασίας του Πολίτη


    Στην πορεία της δημοπράτησης της σύμβασης 717/2014 αναφέρθηκε ο πρώην υπουργός υποδομών και μεταφορών, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, μιλώντας προ ολίγου στην επιτροπή θεσμών και διαφάνειας της Βουλής για την τραγωδία στα Τέμπη.

    Ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης ανέφερε ότι ανέλαβε το υπουργείο για 18 μήνες, δηλαδή από τα μέσα του 2013 και για όλο το 2014. Τόνισε πως ήδη από το 2010 είχαν δημιουργηθεί στην ΕΡΓΟΣΕ ομάδες εργασίας με στόχο την αποτύπωση της κατάστασης της τηλεδιοίκησης, της σηματοδότησης και των επικοινωνιών αλλά και τη γενικότερη αποτίμηση του δικτύου.

    Στη συνέχεια η ομάδα συνέταξε το 2011 τα τεύχη δημοπράτησης, τα υπέβαλε στον ΟΣΕ το 2012, ο οποίος και τα ενέκρινε. Το επόμενο βήμα ήταν η έγκριση της σκοπιμότητας του έργου από την Ευρωπαϊκή Ένωση και η αναζήτηση χρηματοδότησης από ευρωπαϊκά χρηματοδοτικά εργαλεία.

    Η ελληνική πλευρά έχοντας πάρει και τις δύο παραπάνω εγκρίσεις προχώρησε τον Φεβρουάριο του 2014 στη δημοπράτηση της σύμβασης με αρχική αξία 52 εκατ. Ευρώ χωρίς ΦΠΑ. Ο ανάδοχος (σ.σ κοινοπραξία Alstom – ΤΟΜΗ) έδωσε προσφορά ύψους 41 εκατ. Ευρώ.

    Η προς υπογραφή σύμβαση εγκρίθηκε από τη Βουλή τον Ιούνιο της ίδιας χρονιάς και στη συνέχεια, αφού έλαβε το πράσινο φως από το Ελεγκτικό Συνέδριο, υπεγράφη το Σεπτέμβριο του 2014 με διετή ορίζοντα ολοκλήρωσης.

    Ο κ. Χρυσοχοΐδης ανέφερε ότι το πρώτο σκέλος της σύμβασης αφορούσε την καταγραφή του εξοπλισμού και τόνισε πως επρόκειτο για ένα σημαντικό έργο για την ασφάλεια στο σιδηρόδρομο, ενώ ήδη η χώρα μας σε συνεργασία με την Κομισιόν προχωρούσε τις διαδικασίες για τη σύνδεση του Ρίο με τον Προμαχώνα.

    Κάνοντας μία ιστορική αναδρομή στην κατάσταση των ελληνικών σιδηροδρόμων, ο πρώην υπουργός περιέγραψε πως τη δεκαετία του 1990 και το 2000 υπήρχαν συστήματα τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης, αλλά αυτά έπεσαν θύματα κλοπών, δολιοφθορών και καταστροφών. Με αποτέλεσμα ο ΟΣΕ και η ΕΡΓΟΣΕ να αποφασίσουν για την άμεση αποκατάστασή τους.

    Κλείνοντας ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης ανέφερε ότι από τις αρχές του 2015 η σύμβαση βρισκόταν πλέον στα χέρια του ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος είχε αναλάβει από τον Ιανουάριο του ίδιου έτους τη διακυβέρνηση της χώρας, ενώ κατέθεσε και στα πρακτικά έγγραφο με το χρονοδιάγραμμα των γεγονότων που ανέφερε.

    Διαβάστε επίσης:



    ΣΧΟΛΙΑ