F

Business

Λιανεμπόριο: Πενιχρά τα οφέλη του «click away», προσδοκίες στο «click inside» και στις εκπτώσεις

WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη


Τις λεπτομέρειες για τον ακριβή τρόπο εφαρμογής του click inside περιμένει με ιδιαίτερο ενδιαφέρον ο εμπορικός κόσμος ενόψει και της εκπτωτικής περιόδου του Ιανουαρίου. Μια περίοδο στην οποία προσδοκά να «ρεφάρει» την τεράστια ζημιά που υπέστη από την απώλεια του εορταστικού τζίρου των Χριστουγέννων.

Το click away, το οποίο προκρίθηκε ως εναλλακτική λύση, μετά την παράταση του απαγορευτικού (lockdown) καθ’ όλη τη διάρκεια του Δεκεμβρίου, δεν στάθηκε ικανό να μετριάσει τις απώλειες.

Εκτιμάται ότι η μέθοδος του click away (παράδοση εκτός) συνέβαλε να ανακτηθεί μόλις το 20% με 30% των πωλήσεων που πραγματοποιούν τα Χριστούγεννα (ανάλογα με την κατηγορία), ποσοστό που κρίνεται ιδιαίτερα χαμηλό και σίγουρα όχι αρκετό για να «ανακουφίσει» τα επιβαρυμένα οικονομικά των επιχειρήσεων. Μάλιστα, όπως παρατηρούν άνθρωποι της αγοράς, η κίνηση με εξαίρεση τα καταστήματα παιχνιδιών και κάποια μεμονωμένα σημεία έχει αρχίσει να υποχωρεί…

Οι όροι και οι προϋποθέσεις που θα τεθούν στην υλοποίηση του click inside θεωρούνται κομβικής σημασίας για την επιτυχία του μέτρου, το οποίο θα λειτουργήσει ως «γέφυρα» μέχρι το πλήρες άνοιγμα των καταστημάτων. Πάντως, απ’ όσα μέχρι στιγμής έχουν δημοσιοποιηθεί, εκτιμάται πως θα βοηθήσει πολύ περισσότερο στην αναθέρμανση της κατανάλωσης κυρίως γιατί θα δώσει τη δυνατότητα στους καταναλωτές να εισέλθουν στον κατάστημα και να δοκιμάσουν το προϊόν προτού προβούν στην αγορά του.

«Για αρχή ακούγεται πολύ θετικό. Καλύτερα να είναι ανοιχτά τα καταστήματα, έστω και υπό αυτές τις συνθήκες παρά εντελώς κλειστά…», σημειώνει χαρακτηριστικά στέλεχος γνωστής αλυσίδας. Κάποιες εταιρείες έχουν αρχίσει ήδη να προετοιμάζονται για τη μέθοδο του click inside ή click in shop (όπως αλλιώς λέγεται), μεταξύ των οποίων και ο όμιλος Notos Com, στήνοντας τις κατάλληλες υποδομές και τις πλατφόρμες που απαιτούνται προκειμένου οι καταναλωτές να μπορέσουν να κάνουν την κράτησή τους.

Όλα δείχνουν πως η εκπτωτική περίοδος του Ιανουαρίου θα είναι εξαιρετικά ανταγωνιστική σε επίπεδο τιμών, αφού όλοι, μικρότεροι και μεγαλύτεροι παίκτες θα προσπαθήσουν να «ξεφορτωθούν» όσο το δυνατόν περισσότερο εμπόρευμα μπορούν, από αυτό που έχουν συσσωρεύσει από την περίοδο του lockdown. Κάποιοι προβλέπουν πως οι προσφορές θα κυμανθούν κατά μέσο όρο από 40% μέχρι και 80% για κάποια προϊόντα, ως δέλεαρ για να πεισθούν οι καταναλωτές να βάλουν το «χέρι στην τσέπη». Τα πράγματα πάντως δεν θα είναι τόσο εύκολα καθώς υπάρχουν αρκετοί εργαζόμενοι που έχουν υποστεί ραγδαία μείωση των εισοδημάτων τους εξαιτίας της αναστολής των συμβάσεων τους.

Διαβάστε επίσης: 

Παπαθανάσης: Επιδότηση €5.000 για τη δημιουργία ηλεκτρονικών καταστημάτων

«Νέα ‘παρηγοριά στον έμπορο’ το click in shop μέχρι το click to open»

Άδωνις Γεωργιάδης: Στις αρχές του νέου έτους οι συζητήσεις για το άνοιγμα του λιανεμπορίου


ΣΧΟΛΙΑ