bloomberg
Sponsored by

Bloomberg

Li Shufu: Ποιος είναι ο Κινέζος δισεκατομμυριούχος που έβαλε στο στόχαστρο την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία

  • Bloomberg


Στη σταδιακή απόκτηση μεριδίου αξίας περί τα 7,3 δισ. ευρώ στην Daimler, μητρική της Mercedes-Benz, προχώρησε ο δισεκατομμυριούχος ιδρυτής του ομίλου Zhejiang Geely Holding Group, κάνοντας τη μεγαλύτερη επένδυση που έχει γίνει ποτέ σε διεθνή αυτοκινητοβιομηχανία από κινεζική εταιρεία.

Ο 54χρονος Li Shufu απέκτησε το 9,7% της Daimler μέσω του ομίλου Geely Group, ιδιοκτησίας του ιδίου. Μάλιστα, η επένδυση αυτή δεν είναι η πρώτη για τον όμιλο Geely, ο οποίος τα τελευταία χρόνια έχει επιδοθεί σε επενδυτικό… πογκρόμ με στόχο, κυρίως, πολυτελείς ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, καθώς έχει ήδη εξαγοράσει τη Volvo Cars AB.

Η Daimler, η οποία ανακοίνωσε ότι «καλωσορίζει» άλλον ένα μεγάλο επενδυτή, βρίσκεται αυτήν την περίοδο σε ανοδική τροχιά, διεκδικώντας και πάλι την πρώτη θέση στα πολυτελή αυτοκίνητα από την BMW, κάτι που προσπαθεί να επιτύχει προσθέτοντας στην γκάμα των μοντέλων της περισσότερα SUV και ανανεώνοντας την εικόνα της ακολουθώντας πιο σπορ σχεδιαστικές γραμμές.

«Ο Li Shufu είναι ένας Κινέζος επιχειρηματίας που η Daimler γνωρίζει καλά και τον οποίο έχει σε μεγάλη υπόληψη», ανέφερε σε τηλεφωνική δήλωσή του στο Bloomberg ο εκπρόσωπος Τύπου της Daimler Joerg Howe, προσθέτοντας: «Η Daimler έχει ήδη ισχυρό έρεισμα στην Κίνα. Έχουμε έναν πολύ ισχυρό εταίρο με την υφιστάμενη συνεργασία μας με την BAIC Motor».

Ένας φιλόδοξος άνθρωπος

Τον Δεκέμβριο, ο Λι έγινε ο βασικός μέτοχος της σουηδικής Volvo AB, της δεύτερης μεγαλύτερης εταιρείας κατασκευής φορτηγών στον κόσμο. Το 2010, εξαγόρασε τη Volvo Cars από τη Ford Motor Co. και πέρυσι πήρε τον έλεγχο της βρετανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Lotus Cars Ltd.

Η κινεζική εταιρεία, η οποία ελέγχει την εισηγμένη στο Χονγκ Κονγκ Geely Automobile Holdings Ltd., έχει φιλόδοξα σχέδια επέκτασης τόσο στην εγχώρια αγορά της όσο και στο εξωτερικό. Μάλιστα, από τα μέσα του 2019, η Geely σχεδιάζει να λανσάρει εκτός Κίνας ένα compact πενταθέσιο SUV, το οποίο σήμερα φέρει το εμπορικό σήμα της Lynk & Co, και το πιθανότερο είναι να ξεκινήσει από την Ευρώπη.

Τι λέει, όμως, ο ίδιος ο Li για τις κινήσεις του;

«Οι ανταγωνιστές που προκαλούν τεχνολογικά την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία στον 21ο αιώνα δεν είναι μέρος της αυτοκινητοβιομηχανίας σήμερα», ανέφερε ο ίδιος σε δήλωσή του.

«Όμως, μαζί με τις προκλήσεις, έρχονται και ευκαιρίες. Κανένας σημερινός «παίκτης» στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία δεν θα καταφέρει να κερδίσει μόνος του αυτή τη μάχη απέναντι στους εξωτερικούς εισβολείς. Για να επιτύχεις και να καταφέρεις να υπερισχύσεις τεχνολογικά, πρέπει να έχεις φίλους, συνεργάτες και συμμαχίες, όπως και να αναπτύξεις ένα νέο τρόπο σκέψης σε ό,τι αφορά το μοίρασμα και τη συνένωση δυνάμεων», υποστηρίζει.


ΣΧΟΛΙΑ